تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804379592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیوه جدید کلاهبرداری با سیم کارت


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
شیوه جدید کلاهبرداری با سیم کارت




معاون تشخيص و پيشگيري پليس فتا از کلاهبرداري از طريق سيم کارتها با مدارک جعلي خبر داد.





خبرگزاری مهر: معاون تشخيص و پيشگيري پليس فتا از کلاهبرداري از طريق سيم کارتها با مدارک جعلي خبر داد.

سرهنگ علي نيک نفس درباره جرائم پنهان سيم کارت هاي ناشناس، اظهارداشت: بحث ناشناس ماندن مجرم در فضاي مجازي از طريق سيم کارت و يا استفاده از ابزارهاي فيلتر شکن يکي از معضلاتي است که پي جوئي جرم توسط پليس و دستگاه قضايي را سخت کرده و احقاق حق شهروندان را با مشکل مواجه مي کند.

نيک نفس با اشاره به کلاهبرداري از طريق سيم کارت ها با مدارک جعلي، تصريح کرد: عمده اين کلاهبرداري ها با فريب همراه است که به منظور آگاهي هموطنان، علاوه بر اطلاع رساني هاي فراوان پليس، پيامک هايي با مضامين هشداري از طريق اپراتورها به شهروندان ارسال مي شود؛ به شهروندان توصيه کرده ايم به پيامک هايي حاوي برنده شدن در قرعه کشي، تقاضا برای دريافت اطلاعات کارت بانکي و ديگر بهانه ها پاسخ ندهند.

معاون تشخيص و پيشگيري پليس فتا ادامه داد: در اين شيوه، کلاهبرداران به بهانه برنده شدن در قرعه کشي، قربانيان را به دستگاه خودپرداز هدايت کرده و پس از دريافت اطلاعات کارت بانکي، از حساب آنها از طريق اينترنت و يا کارت به کارت برداشت مي کنند.

نیک نفس ادامه داد: شهروندان بايد بدانند براي واريز پول به حساب آنها احتياجي به ارائه اطلاعات بيش از شماره کارت يا حساب و همچنين به هيچ عنوان نياز به مراجعه آنها به دستگاه خودپرداز نيست و فرد تنها با داشتن شماره حساب و يا شماره کارت فرد ديگر و بدون نياز به حضور صاحب حساب يا مراجعه وي به دستگاه خودپرداز مي تواند به حساب ديگر افراد پول واريز نمايد؛ درخواست براي دريافت رمز کارت و اطلاعات بيشتر جهت واريز مبلغ جايزه به حساب فرد، در خواست نامعقول و سوء نيت کلاهبرداران است.

وي درباره نحوه نظارت بر نمايندگي هاي اپراتورها، اظهارداشت: سازمان تنظيم مقررات راديويي علاوه بر صدور مجوزهاي اپراتورهاي تلفن همراه بر فعاليت آنان نيز نظارت مي کند.

اين مقام مسئول به برگزاري جلسات پليس فتا با سازمان تنظيم مقررات راديويي در خصوص ساماندهي سيم کارت ها اشاره کرد و گفت: البته از لحاظ زير ساخت هاي فني، موانعي در اين زمينه وجود دارد.با توجه به حجم گسترده فعاليت اپراتورها، تعامل و همکاري مطلوب و مستمري ميان پليس با نمايندگي هاي مزبور و سازمان تنظيم مقررات راديويي به منظور ساماندهي اپراتورها و مشترکان آن، عدم واگذاري سيم کارت هاي بي نام و نشان، ساماندهي سيم کارت هايي که تاکنون واگذار شده و... شکل گرفته که اين امر بايد تقويت شود.

نيک نفس به ارسال پيامک هاي هشداري به شهروندان توسط اپراتورها طي دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: به دنبال آن هستيم در کميته پيشگيري از جرايم سايبري قوه قضائيه با احصاء و پيگيري وظايف قانوني دستگاه ها از بروز جرم توسط اين وسيله ارتباطي جلوگيري کنيم.

وي با بيان اينکه نظارت بر سيم کارت هاي فعال بر عهده سازمان مقررات راديويي است، گفت: شکايت هاي مردمي در اين خصوص را به سازمان مربوطه منعکس مي شود، به علاوه اپراتورها مکلف شدند ساز و کار لازم براي واگذاري سيم کارت ها را اصلاح کنند.

نيک نفس با بيان اينکه داشتن "سيم کارت" في نفسه تهديد نيست اما نحوه استفاده مجرمانه از آن زمينه ساز تهديد است، گفت: سيم کارت همچون چاقويي دولبه است که علاوه بر استفاده هاي روزمره، مجرمان از آن براي فريب، کلاهبرداري شهروندان و... نيز استفاده مي کنند.






تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن