تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802414074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش های مثبت غرب به اجرای توافق ژنو/ اوباما: توهم ندارم...ایران را تحریم نکنید


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



واکنش های مثبت غرب به اجرای توافق ژنو/ اوباما: توهم ندارم...ایران را تحریم نکنید
جان کری و ویلیام هیگ حل اختلافات با ایران بر سر این توافقنامه را تأیید کرده اند. باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده هم با انتشار بیانیه‌‌ای از این توافق استقبال کرده است. او توافق جدید را یک "پیشرفت ملموس" توصیف کرده است.




    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، با کنفرانس خبری روز گذشته "عباس عراقچی" معاون وزیر خارجه ایران و اعلام توافق ایران و کشورهای 5+1 برای اجرای گام اول توافق ژنو، واکنش های مثبت مقامات غربی به اجرایی شدن توافق ژنو آغاز شد. باراک اوباما، کاترین اشتون، جان کری، ویلیام هیگ و اشتاین مایر از جمله کسانی بودند که با بیانیه و سخنرانی روند توافق را مثبت ارزیابی کردند. سایت های فارسی زبان وابسته به دولت های غربی؛ همچون بی بی سی فارسی، رادیو فردا، دویچه وله و صدای آمریکا در پوشش این خبر نوشتند:      

  عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده اتمی ایران اعلام کرد که موارد اختلاف با قدرت‌های جهانی در مورد جزئیات توافقنامه ژنو حل شده و این توافقنامه از آخرین روز دی‌ماه اجرا خواهد شد «مطلع شدیم ۶ کشور با راه حل های پیشنهادی موافقت کردند و این راه حل ها در ایران هم از سوی مراجع ذی ربط بررسی شد و آنها موافقت خود را اعلام کردند.»      

  باراک اوباما روز یکشنبه در بیانیه ای نوشت: «توافق امروز برای اجرای طرح عمل مشترک که ابتدا در ماه نوامبر اعلام شده بود، به این معنی است که جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار طی یک دهه با اقدامات مشخص برای معلق کردن پیشرفت برنامه اتمی اش و عقب راندن بخش های کلیدی آن برنامه موافقت می کند... تحریم های بی سابقه و دیپلماسی شدید از عوامل آوردن ایران پای میز مذاکرات بود.»  
او خطاب به کنگره آمریکا گفت که اعمال تحریم های بیشتر در این مقطع خطر خنثی کردن تلاش های دولت او برای حل مسالمت آمیز این مساله را به همراه دارد، و هشدار داد او هر مصوبه ای برای افزایش تحریم ها در طول مذاکرات را وتو خواهد کرد.  
آقای اوباما به علاوه گفت که هیچ توهمی درباره سخت بودن دور بعدی مذاکرات برای رسیدن به یک توافق جامع با ایران ندارد.     رییس جمهوری آمریکا در بیانیه روز یکشنبه  توافق به دست آمده را  پیشرفتی محسوس و واقعی دانسته و آن را گامی مهم و رو به جلو  توصیف کرده است.  

باراک اوباما در اين بيانيه با اشاره به تعهدات ايران در توافق ژنو گفته است: تا زمانی که ايران تعهدات خود را اجرا کند و ما بتوانيم به راه حلی فراگير و جامع برای برنامه هسته ای ايران دست يابيم، بخشی از تحريم ها به صورت محدود کاهش خواهد يافت.  

رييس جمهوری آمريکا تصريح کرده است: در همين حال، ما به شدت نظام تحريم های عليه ايران را ادامه می دهيم و چنانچه ايران تعهدات خود را اجرا نکند،‌ ما تحريم ها را تشديد خواهيم کرد.     وی اضافه کرده است: تحريم های مضاعف و تازه تلاش های ما برای حل مسالمت آميز مساله هسته ای ايران را به مخاطره خواهد انداخت و من هرنوع مصوبه تحريم تازه (توسط کنگره) را در جريان مذاکرات وتو خواهم کرد.     خبرگزاری آلمان شامگاه یکشنبه به نقل از اوباما نوشت: «برای حفظ امنیت ملی ما و صلح و امنیت جهانی اکنون زمان آن است که به دیپلماسی فرصت پیروزی بدهیم».      

  جان کری وزیر خارجه آمریکا هم در بیانیه ای گفت: «هرچند اجرای طرح عمل مشترک یک گام مهم است، ما به خوبی از چالش های حتی بزرگتر در مذاکره برای رسیدن به یک توافقنامه جامع آگاهیم. می دانیم که مذاکرات سختی خواهد بود.»  

او هم مثل رئیس جمهور آمریکا بر اهمیت دیپلماسی تاکید کرد: «مذاکرات دشوار است اما بهترین شانسی است که داریم تا بتوانیم این مساله مهم امنیت ملی را به صورت صلح آمیز و پایدار حل کنیم.»     آقای کری که در پاریس به سر می‌برد، مذاکرات هسته‌ای با ایران را بسیار دشوار توصیف کرد و تاکید کرد که این نخستین بار طی یک دهه گذشته است که برنامه اتمی جمهوری اسلامی موقتا باز می‌ایستد و حتی به عقب باز می‌گردد.     بیانیه کری: «روز ۲۰ ژانويه، تنها چند روز ديگر، ما شاهد اجرای برنامه مشترکی هستيم که شرکای ما دو ماه پيش در ژنو با دولت ايران به توافق رسيدند.»  

آقای کری در بخشی از اين بيانيه، مؤکداً اعلام کرده است که ايالات متحده و شرکایش نيز کار تعديل تحريم های اقتصادی موجود بر ايران را آغاز می کنند. آزاد کردن، ۴ ميليارد و ۲۰۰ ميليون دلار از دارايی های مسدود شدۀ ايران در اقساط و در یک دوره شش ماهه  بخشی از اين اقدامات است.      

  "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با استقبال از اجرایی شدن توافق‌نامه ژنو، پس از حل اختلافات از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت کند.     خانم اشتون اندکی بعد از سخنان عراقچی، بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن تاکید شده است در سه دوره مذاکرات فشرده‌ی هسته‌ای، طرف‌هابه درک فنی لازم درباره‌ی گام‌هایی که باید بردارند، رسیده‌اند و با توافق روز یکشنبه، پایه‌های منسجم و نیرومند برای اجرای طرح اقدام مشترک در یک دوره‌ شش ماهه گذاشته شده است.      

"اشتاین‌مایر" وزیر خارجه آلمان نیز شامگاه یکشنبه از آغاز اجرای توافق‌نامه ژنو استقبال کرد. بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه آلمان شامگاه یکشنبه منتشر کرد، فرانک-والتر اشتاین‌مایر گفت: «پس از سال‌ها و پس از مذاکرات نفسگیر موفق شدیم برای اولین بار به توافقی قابل اتکا با گام‌های مشخص، روشن و قابل کنترل برای تهدید برنامه اتمی ایران برسیم».  

اشتاین‌مایر آغاز اجرای توافق‌نامه ژنو را "گام مهم رو به جلو" خواند که می‌تواند مقدمه ادامه کار باشد: «این موضوع نشان می‌دهد که ارزش دارد با سخت‌کوشی مذاکره کرد و موضع مشخصی اتخاذ نمود. بر پایه این گام، به سرعت به سوی مرحله مهم و بعدی گفت‌وگوها با ایران برای رسیدن به توافقی نهایی پیش می‌رویم».     444  


 

 

 

 

    برای دیدن اخبار رسانه های انگلیسی و رسانه های عربی کلیک کنید




۱۳۹۲/۱۰/۲۳ - ۰۹:۲۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن