تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818896519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسالت نظام اسلامی دفاع از هنر ارزشی است/ رئیس جمهور در طرح کلام خود دقت نداشت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یادداشت/
رسالت نظام اسلامی دفاع از هنر ارزشی است/ رئیس جمهور در طرح کلام خود دقت نداشت
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس طی یادداشتی نوشت: نظام اسلامی مبتنی بر آیات قرآن شکل گرفته لذا از رئیس قوه مجریه که موظف به اجرای قانون اساسی است انتظار می‌رود که از هنر ارزشی دفاع کند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهور در دیدار اخیر خود با هنرمندان اعلام کرده که "تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی بی معناست چون هنر در ذات خود ارزشمند است"، بر همین اساس حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدعلی طاهری" عضو کمیسیون فرهنگی مجلس طی یادداشتی به ارزیابی این مطلب پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

عنوان این که هنر در ذات خود هنر است و ارزشی و غیر ارزشی ندارد، کلام درستی نیست زیرا هنر وسیله‌ای است برای رسیدن به هدف و هر کس هدفش ارزشمند باشد آن هنر را ارزشی می‌نامند و در غیر این صورت هنر غیرارزشی است و  ما نمی‌توانیم هنری که در حال حاضر در غرب به منظور سلطه بر جهان استفاده می‌شود را ارزشی قلمداد کنیم.  
 
در سینمای غرب به خصوص هالیوود، هنر به عنوان ابزاری برای سلطه و تبلیغات غرب بر علیه ارزش‌های بشری و ارزش‌های دینی استفاده می‌شود، لذا نمی‌توان گفت این هنر نه مثبت است نه منفی.
 
آقای رئیس‌جمهور در این قضیه دقت لازم را نداشتند و قطعا هنر دو  جنبه ارزشی و غیرارزشی دارد، چرا که رسالت جمهوری اسلامی آن است که از بخش ارزشی هنر دفاع کند و باید با کسانی که از هنر در جهت غیرارزشی استفاده می‌کنند از طریق قانون مقابله جدی شود.  
 
برخی مطرح می‌کنند که ما هنر را برای هنر می‌خواهیم اما ما معتقدیم که خداوند در قرآن که معجزه قرن است هنر ارزشی را به کار گرفته و از نظام اسلامی که مبتنی بر آیات قرآن شکل گرفته انتظار این است که رئیس قوه مجریه که موظف به اجرای قانون اساسی است همین انتظار که از هنر  ارزشی دفاع کند.  
 
انتهای پیام/ 







تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن