تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804077957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رابطه قیمت تخم‌مرغ و رشد جمعیت


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
رابطه قیمت تخم‌مرغ و رشد جمعیت
اتحادیه مرغ در سلامت مردم جامعه گفت : حمایت دولت از تولید کنندگان باعث ثبات قیمت در بازار و ذخیره سازی مناسب می شود تا بطور مناسب جوابگوی بازار باشیم.
به گزارش نامه نیوز به نقل از جام نیوز، هدایت اله اصغری رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار در خصوص نوسان قیمتی بازار تخم مرغ گفت : در حال حاضر قیمت موجود با قیمت کارشناسی شده وزارت جهاد متفاوت است در صورتی که باید قیمت 4400 تومان از درب مرغداری خریداری می شد در شرایط فعلی 3600 تا 3800 به فروش می رسد..

وی ادامه داد : به عبارت بهتر منطقی نشدن قیمت برای مرغدار صرفه اقتصادی ندارد اما به جهت کاهش قیمت نهاده ها مقداری از ضرر و زیان موجود به جهت تأثیر 75 درصدی نهاده روی قیمت تمام شده تخم مرغ کمتر شده است اما هنوز قیمت کارشناسی منطقی نشده است که ما بتوانیم این حجم خوب تولید فعلی را حفظ کنیم.

رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار اظهار کرد: وقتی قیمت منطقی نباشد مرغداران بخشی از این ضرر و زیان را تحمل می کنند و بعد از آن مجبور به حذف گله های در حال تولید خود می شوند که اگر این حالت صورت بگیرد منحنی عرضه و تقاضا به سمت منطقی شدن می‌رود.

وی افزود :بنا بود اگر قیمت ها کارشناسی شد دامنه نوسان 10 درصدی تعیین شود تا مثبت نقطه آن نشانگر تحمل مصرف کننده و منفی نقطه تحمل تولید کننده باشد که متعهد شدیم اگر 10 دصد قیمت ها بالا رفت بازار را در حد تنظیم حفظ کنیم و دولت هم متعهد شده بود اگر قیمت ها پایین آمد خرید تضمینی یا به شکلی ذخیره سازی در گردش (15000 هزار تن) را انجام دهد که تولید کننده مجبور نباشد تخم مرغ خود را کمتر از قیمت بفروش برساند که متأسفانه به جهت عدم حمایت از تولید کننده در خط قرمز قیمت ، مجبور به فروش -10 درصد شد تا بر مبنای کاهش تولید بازار متعادل شود.

البته این جریان مطلوب ما نیست ، اگر بتوان با حمایت از تولید کننده مازاد تولید را برای صادرات بازار در دامنه متعادلی تنظیم کنیم نه تولید کننده ضرر کند و نه مصرف کننده فشاری را متحمل می شود.

تخم مرغ موثر در رشد و سلامت جمعیت

اصغری با توجه به اینکه تخم مرغ جز کالاهای اساسی و استراتژیک خانوار است خاطر نشان کرد : تخم مرغ درسبد کالای خانوار های دهک پایین جایگزین محصولات پروتئینی دیگر که گاهأ قدرت خرید ندارند شده است و با توجه به توصیه مقام معظم رهبری و دولت در خصوص کاهش شاخص رشد جمعیت و نقش مهم تخم مرغ در تغذیه و بهداشت جامعه حد و میزان مصرف مواد پروتئینی بسیار تأثیر گزار است بدین ترتیب مردم می توانند با این کالای جایگزین نیاز خود را برطرف کنند.

وی به عنوان مثال به کشور هند اشاره کرد و گفت : در این کشور به دلیل اهمیت سلامت افراد جامعه تخم مرغ رایگان در مدارس توزیع می شود زیرا با مصرف یک تخم مرغ کل نیازمندی بدن فرد برطرف می شود بنابراین نقش تخم مرغ به جز در سبد کالای خانوار در سلامت جامعه بسیار موثر است که اگر غفلت شود باید هزینه های فراوانی را برای آن فراهم کنیم.

رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار از دولت خواست :ضمن توافق با اتحادیه مرکزی مرغداران میهن یک دامنه ای را در قیمت مشخص کنهمچنین لازم بذکر است با جهاد کشاورزی مشکلی در کارشناسی قیمت نداریم و همیشه قیمتی را که اعلام شده پذیرفته ایم . دولت باید فضای لازم را ایجاد کند تا متعهد شویم قیمت افزایش پیدا نکند و دولت هم متعهد شود اگر قیمت از حد معقول پایین تر آمد از مرغداران حمایت کند.

وی تصریح کرد : اگر دولت حدود 100 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت در اختیار مرغداران قرار دهد می توانیم در مواقعی که قیمت پایین می آید برای مرغدار تأمین نقدینگی و ذخیره سازی کنیم تا مجبور به تحمل ضرر نشود. مانند کشور ترکیه که برای صادرات تخم مرغ 18 تا 20 درصد یارانه پرداخت می کنند. اگر دولت ما هم برای صادرات 15 هزار تخم مرغ در ماه عددی را به عنوان مشوق صادراتی تعریف کند حمایت بزرگی برای تولید کنند و مصرف کننده انجام داده است.

اصغری بیان کرد: نکته قابل توجه بازار با نسبتأ ثبات تخم مرغ از 27-9-91 تا امروز است و این به جهت صادرات 18 هزار تنی تخم مرغ و ایجاد امید برای تولید کننده ها بوده است که خسارت مرغدار را به حداقل رسانده است بدین شیوه ضمن تولید مستمر و صادرات بالا می توانیم دامنه قیمتی را در وضعیت منطقی حفظ کنیم و جوابگوی نیاز بازار و صادرات باشیم.

بگفته اصغری ، اختلاف معنی داری در کیفیت تخم مرغ نداریم. بطور مثال با امکانات مناسب در برخی مناطق به وزارت جهاد و وزارت صنعت اعلام کردیم که با هر کیفیتی آماده تولید تخم مرغ هستیم.




1392/10/7





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن