تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819144680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشنودي سوري ها از گرفتار شدن اردوغان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: خشنودي سوري ها از گرفتار شدن اردوغان


به گزارش خبرآنلاين سوريه كه نزديك به دو سال و نيم در معرض توطئه هاي برخي از كشورهاي منطقه از جمله تركيه قرار داشت و ضربات زيادي را متحمل شد حالا از تماشاي آتشي كه به دامان دشمن خود افتاده است لذت مي برد.
روزنامه نگاران سوري طرفدار اسد و حتي برخي از روزنامه نگاران تركيه كه از سياست رجب طيب اردوغان در سوريه گلايه مند بودند اين روزها مرتبا آنكارا را به خاطر رفتار نامناسبش با همسايه جنوبي سرزنش مي كنند و بخشي از بحراني كه حزب عدالت و توسعه در آن گرفتار شده است را ناشي از همين سياست نابخردانه مي دانند.
در همين حال شادي تلويزيون دولتي سوريه نيز قابل پنهان كردن نيست، آنگونه كه واحد مركزي خبر گزارش داده شبكه تلويزيوني سوريه معتقد است اردوغان نخست وزير تركيه به سبب فسادي كه مدت هاست به جان آن افتاده است در حال فروپاشي است. اين شبكه تلويزيوني با آب و تاب زيادي به اين بحران رسوايي مالي اشاره كرده و تفاسير مختلفي از استعفاي وزراي اقتصاد، محيط زيست و كشور دولت اردوغان ارائه كرده است.
اين شبكه همچنين گزارش داده است كه بوي فسادي كه از دولت اردوغان به مشام مي رسد به سرعت پخش مي شود و از عمق رسوايي هايي كه در پيكره دولت وي رخنه كرده و نقل مجالس شهروندان ترك شده است پرده بر مي دارد و مردم تركيه خواستار كناره گيري اردوغان شده اند.
تلويزيون سوريه با انتقاد از اردوغان كه مدعي است اين بحران يك توطئه شكل گرفته از سوي خارجي هاست مي گويد: اين ادعا درحالي از سوي اردوغان مطرح مي شود كه دولت وي از هيچ اقدامي عليه دولت هاي ديگر بخصوص سوريه دريغ نكرده است.
اين تلويزيون همچنين براي اثبات ادعاي خود درباره اينكه اردوغان چوب اشتباهات خود در سوريه را مي خورد به مقاله يك روزنامه نگار ترك به نام فهيم تاشتكين استناد كرد كه در مقاله اي نوشته است: نخست وزير تركيه در حالي از توطئه عليه دولت خود سخن مي گويد كه خودش مرتكب اشتباهات زيادي عليه سوريه شده است. در اين مقاله آمده است: دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه ادعا مي كند توطئه اي خارجي عليه آن شكل گرفته است حال آن كه در سياست خارجي خود مرتكب هر اقدام ممنوعي شده و اشتباهات بي شماري عليه سوريه مرتكب شده است.
اين نويسنده با انتقاد از نسبت دادن اين بحران به خارج از كشور نوشته است دولت اردوغان كه بر نظريه توطئه خارجي اصرار مي ورزد همان دولتي است كه جامعه بين المللي را به دخالت در سوريه تشويق مي كرد و ضمن حمايت از شبكه تروريستي القاعده، مرزهاي خود را نيز به روز قاچاق سلاح و تروريست ها به سوريه باز كرد.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن