تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819160780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناپديد شدن 150 آواره سوري در يونان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ناپديد شدن 150 آواره سوري در يونان
آوارگان سوري در سايه نبود حمايتهاي بين المللي در شرايط بسيار بدي زندگي مي كنند
بدرفتاري با آوارگان در يونان و خودداري اين كشور از پذيرش آنان، انتقادهاي گسترده فعالان، گروههاي حقوق بشر، نمايندگان مخالفان و مسئولان بين المللي را به دنبال داشته است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، زماني كه 150 آواره سوري به دشت هاي دور دست شمال شرق يونان رسيدند توجه ساكنان را جلب كردند. اما اكنون هيچ اثري از آنان در اين منطقه نيست.

آوارگان سوري بعد از اين سفر دشوار در تلاش براي فرار از جنگ در كشورشان به تركيه سپس به يونان رفتند. اما ناگهان خودروهاي پليس به براغي آمدند و به سرعت مردان، زنان و كودكان ناپديد شدند.

"وازيلاس پاپادوپولوس" وكيلي كه از حقوق مهاجران و آوارگان دفاع مي كند، به روزنامه گاردين انگليس گفت از آن زمان هيچ اثري از آنها پيدا نكرده ايم و آنها كاملا ناپديد شده اند.

وي افزود: معتقديم كه اين آوارگان به زور به تركيه بازگردانده شده اند.

مساله بدرفتاري با آوارگان و خودداري از پذيرش آنان انتقادهاي گسترده فعالان، وكلا، گروههاي حقوق بشر، نمايندگان مخالفان، كارشناسان مهاجرت و مسئولان بين المللي را به دنبال داشته است به ويژه اينكه آنها از تاكتيك هاي مقامات يونان براي جلوگيري از ورود مهاجران به اين كشور به شدت ابراز نگراني مي كنند.

در گزارش جديد سازمان عفو بين الملل، مسئولان از يونان به علت بدرفتاري با آوارگان به ويژه سوري ها به شدت انتقاد كردند. اخراج اجباري باعث شده است موارد مرگ و مير مهاجران افزايش يابد و همين مساله باعث انتقادهاي شديدي شده است.

مسئولان گارد سواحل و افسران پليس عمليات هماهنگي را براي جلوگيري از ورود هزاران نفر به خاك اتحاديه اروپا از طريق يونان اجرا مي كنند، درحاليكه اين اقدام ناقض توافقنامه هايي است كه آتن امضا كرده است.

در اين حال كيتي كيهايويلو از كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور آوارگان گفت تعداد و دامنه اين حوادث باعث نگراني هاي جدي مي شود.

وي افزود ما هنوز نمي دانيم چه اتفاقي براي آوارگان در براغي افتاده است و درخواست كرديم در اين باره تحقيق شود.

يادآور مي شود ادعاهاي شكنجه نيز رو به افزايش است تا جايي كه دو نفر از مسئولان ارشد گارد سواحل ماه گذشته زنداني شدند. دادگاه نظامي اين دو را در رابطه با شكنجه يك آواره گناهكار شناخته است.

از سوي ديگر ناتاشا جارا فعال حقوقي در مقابل مركز پليس اعتراض كرد تا از سرنوشت آوارگان سوري كه در براغي ناپديد شده اند، مطلع شود. وي مي گويد ما مي خواهيم واقعيت را درباره اتفاقي كه براي سوري ها افتاده است، بدانيم؛ سوري هايي كه فقط قصد داشتند از جنگ فرار كنند. اين در حالي است كه پليس وجود آنها را انكار مي كند.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن