تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819019645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




اخبار کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خبرگزاری رسا ـ برگزاری 180برنامه در هفته پژوهش در سطح استان تهران، برگزاری کارگاه نشریه‌نویسی مطبوعاتی و کارگاه خاطره‌نویسی در حوزه علمیه خواهران استان البرز، برگزاری نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران و برادران مازندران، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران است.



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، برگزاری 180برنامه در هفته پژوهش در سطح استان تهران، برگزاری کارگاه نشریه‌نویسی مطبوعاتی و کارگاه خاطره‌نویسی در حوزه علمیه خواهران استان البرز، برگزاری نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران و برادران مازندران، برگزاری همایش بسیج و امر به معروف و نهی از منکر در مدرسه فاطمیه ‌اندان خمینی‌شهر، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران در روز پنج‌شنبه 5 دی 1392 است.
ادامه اخبار این حوزه به شرح زیر است:
برگزاری 180 برنامه در هفته پژوهش در سطح استان تهران
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران از برگزاری 180برنامه به مناسبت هفته پژوهش در سطح استان تهران خبر داد.
حسین خسروی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در استان تهران تصریح کرد: امسال سعی شده است در برنامه‌ها رویکرد هدایت پژوهشگران با استفاده از فناوری‌های نوین در انجام فرآیند پژوهش تقویت شود.
وی دو محور اصلی برنامه‌ریزی ستاد را ساماندهی فعالیت واحدهای آموزشی و برنامه‌های معاونت پژوهش دانست و از رشد سه برابری برنامه‌های هفته پژوهش در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: در هفته پژوهش مجموعا 180 برنامه در دوازده قالب مختلف در سطح استان برگزار شد.
وی افزود: امسال در مقایسه با سال گذشته که 60 برنامه برگزار شد، رشدی سه برابری را در برنامه‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران شاهد بوده‌ایم.
خسروی با اشاره به آغاز به کار پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت پژوهش استان تهران تصریح کرد: این پایگاه اطلاع‌‌رسانی با هدف پوشش اخبار این معاونت، حمایت و انتشار فعالیت‌های پژوهشی طلاب و اساتید به نشانی pajuhesh.whctehran.ir راه‌اندازی شد.
وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این پایگاه شاهد پویایی بیش از پیش فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان تهران خواهیم بود.
برگزاری کارگاه نشریه‌نویسی مطبوعاتی در استان البرز
کارگاه نشریه‌نویسی مطبوعاتی با حضور رابطین خبری مدارس علمیه خواهران استان البرز در محل این مدیریت برگزار شد.
ابوالفضل بنی‌‌احمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز با اشاره به برگزاری کارگاه نشریه‌نویسی مطبوعاتی در این استان تصریح کرد: این کارگاه با هدف ارتقاء مهارت رابطین خبری در خبر‌نویسی و تقویت نگرش طلاب در زمینه رسانه مکتوب و مطبوعات جهت استفاده از ظرفیت‌های معنوی و علمی مدارس علمیه خواهران برگزار شد.
وی افزود: این کارگاه یک روزه با تدریس زهرا کورانی کارشناس مطبوعات و در مورد سرفصل‌های صفحه آرایی، محتوای صفحات و جایگاه المان‌های غیرکلامی در نشریه مطبوعاتی برگزار شد.
برگزاری کارگاه خاطره‌نویسی در حوزه علمیه خواهران استان البرز
به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز کارگاه خاطره‌نویسی برگزار شد.
ابوالفضل بنی‌احمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز با اشاره به برگزاری کارگاه خاطر‌نویسی در این استان تصریح کرد: این کارگاه با هدف ارتقاء مهارت نویسندگی در راستای تقویت بیشتر طلاب برای مسابقه و همایش استانی برگزار شد.
وی افزود: این کارگاره در سه سطح مقدماتی، متوسطه و تکمیلی برگزار شد که طی آنها در مورد بیان اهمیت نویسندگی، مقایسه منبر بیان و قلم، بایسته‌های امر نویسندگی و فنون خاطره‌نویسی بحث و تبادل نظر شد.
برگزاری نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران و برادران مازندران
نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش استانی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان مازندران برگزار شد.
فاطمه اردشیری معاون پژوهش منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران و برادران مازندران تصریح کرد: این نشست پژوهشی با هدف گرامیداشت هفته پژوهش و با حضور معاونان پژوهش، مسئولان هسته‌های پژوهشی و اعضای کانون پژوهشی در مرکز تخصصی امام حسن عسگری(ع) آمل برگزار شد.
وی افزود: این نشست به منظور تبادل نظر، ایجاد وفاق و همسوئی امری ضروری بود که سبب برگزاری برنامه‌های مشترک همانند جشنواره استانی علامه حلی برای طلاب خواهد شد.
برگزاری همایش بسیج و امر به معروف و نهی از منکر در مدرسه فاطمیه ‌اندان خمینی‌شهر
همایش بسیج و امر به معروف و نهی از منکر در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار شد‌.
ابطحی استاد حوزه و دانشگاه در این نشست با اشاره به خطبه 156نهج‌البلاغه تصریح کرد: ما بسیجیان و طلاب باید امر به معروف و نهی از منکر را از خودمان شروع کنیم تا بتوانیم بر دیگران تاثیر‌‌گذار باشیم.
وی افزود: دو نکته که باید در امر به معروف و نهی از منکر رعایت کنیم رفتار پسندیده و عامل بودن فرد به انجام واجبات و دوری از منکر است.
برگزاری نشست تبلیغی در مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه‌معصومه س بندرعباس
به همت معاون فرهنگی مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه‌معصومه(س) بندر‌عباس نشست تبلیغی با موضوع مدیریت گفتار در سبک زندگی دینی برگزار شد‌.
مریم جعفری سراجی مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه‌معصومه(س) بندر‌عباس در این نشست در مورد قوانین سبک زندگی در مدیریت گفتار به ایراد سخن پرداخت.
وی افزود: تقدم سکوت بر سخن غیرضروری‌، تقدم تفکر بر کلام‌، به جا و به حق سخن گفتن‌، سخن آلوده نگفتن، استعانت از خداوند برای نافذیت کلام و سعه صدر در ناملایمات گفتاری و عمل همراه با گفتار از جمله قوانین مدیریت گفتار در سبک زندگی دینی است.
برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم‌‌افزارهای پژوهشی در مدرسه حضرت معصومه س دماوند
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت معصومه‌(س) دماوند نمایشگاه کتاب و نرم‌افزارهای پژوهشی در این مدرسه علمیه برگزار شد.
غلامی معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) دماوند با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم افزارهای پژوهشی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت یک هفته و به مناسبت هفته پژوهش و در موضوعات فلسفه، تفسیر قرآن، خانواده، فقه و ... برگزار شد.
وی افزود: این نمایشگاه با هدف پیشرفت سطح مطالعات طلاب و دسترسی به آثار تخصصی و پژوهشی برگزار شد.
برگزاری نشست سیاسی توافق ژنو در مدرسه امام حسین ع چالوس
نشست سیاسی با موضوع توافق ایران و گروه 1+5 در مدرسه علمیه امام حسین(ع) چالوس برگزار شد.
کشاورز مسئول آموزش نیروی دریایی سپاه پاسداران چالوس در این نشست با اشاره به توافق ایران و گروه 1+5 تصریح کرد: توافقات انجام گرفته در مذاکرات شاید خوشایند نباشد ولیکن در وضعیت حاضر خوب است.
وی افزود: علت مخالفت دشمنان با ایران اسلامی موفقیت‌های هسته‌ای، رشد علمی و اقتصادی ایران است.
برگزاری نمایشگاه کتاب در مدرسه الزهرا‌ س زرین‌شهر
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا‌(س) زرین‌شهر نمایشگاه کتاب در این مدرسه علمیه برگزار شد.
سمیه جعفری معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا‌(س) زرین‌شهر تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه دسترسی آسان طلاب به کتب مورد نیاز و مفید بود.
وی افزود: کتب ارائه شده در این نمایشگاه شامل موضوعاتی چون عاشورا، ادعیه و زیارات، تربیت فرزند، روان‌شناسی و خانواده بود.
وی ادامه دادا: در این نمایشگاه کتب انتشارات ارمغان نوین قم برای فروش با تخفیف 35 درصد به طلاب عرضه شد.
برگزاری نشست معیارهای سبک زندگی اسلامی و آثار آن در مدرسه فاطمه‌الزهرا س تنکابن
نشست معیارهای سبک زندگی اسلامی و آثار آن ویژه فارغ‌التحصیلان و مبلغان در مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) تنکابن برگزار شد.
اکرم نصیری استاد حوزه در این نشست با اشاره به فرمایشات ائمه‌اطهار‌(ع) و علمای دین تصریح کرد: اعتقاد و ایمان به خدا و اخلاقیات پایه‌های اصلی و اساسی تشکیل خانواده اسلامی است.
وی افزود: نهاد مقدس خانواده بالاترین و مهم‌ترین نقش را در شخصیت دادن و تربیت دینی فرزندان در جامعه دارد.
وی ادامه داد: با تغییر و تبدیل معیار‌های دینی به معیار‌های مادی قلب این نهاد مقدس که مادر است با شعار کسب استقلال و عدم نیاز به مرد وارد بازار کار می‌شود، کانون خانه را رها می‌کند و تربیت فرزندان را به نهادهای دیگر می‌سپارد که این امر باعث تغییر افکار و معیار‌های جوانان در تشکیل خانواده شده است‌.
این استاد حوزه خطاب به طلاب تصریح کرد: طلاب می‌توانند بهترین مبلغ و الگوی عینی برای گسترش سبک زندگی اسلامی با تاسی از زندگی حضرت زهرا‌(س) در جامعه امروزی برای مردم به ویژه جوانان باشند.
برگزاری نشست سیاسی در مدرسه فاطمه‌الزهرا س شیراز
نشست سیاسی با موضوع ولایت فقیه و راه اثبات آن در جامعه به همت مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) شیراز برگزار شد‌.
حامدی کارشناس مهدویت در این نشست در مورد ابعاد مختلف ولایت فقیه و راه‌های اثبات آن در جامعه به ایراد سخن پرداخت.
وی افزود: مفهوم، جایگاه ولایت فقیه و اهمیت آن در منابع دینی ما مورد تاکید قرار گرفته است.
برگزاری نشست مدل زندگی طلبگی در مدرسه النفیسه اصفهان
نشست مدل زندگی طلبگی در مدرسه علمیه النفیسه اصفهان برگزار شد.
حجت‌الاسلام داستان‌پور کارشناس امور دینی در این نشست با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: عاقبت امر طلبگی در توجه به دو امر نماز و مدل زندگی خلاصه می‌شود که حساسیت به نماز اول وقت در واقع اقتدا به امام زمان(‌عج) است.
حجت‌الاسلام داستان‌پور به مدل زندگی طلبگی اشاره کرد و افزود: یک طلبه باید مزاج معنوی خود را در مدل زندگی تقویت کند.
کارشناس امور دینی طلبگی را نعمتی برای استفاده از فرصت‌ها برشمرد و اظهار داشت: هر طلبه باید از نعمت‌های اطراف خود به عنوان یک فرصت استفاده کند و زندگی خود را براساس آیات قرآن جهت‌دهی کند.
برگزاری نشست سیاسی در مدرسه الزهرا س دزفول
نشست سیاسی با موضوع بسیج در مدرسه علمیه الزهرا‌(س) دزفول برگزار شد.
جلیل فتحی‌نیا مسئول نظارت و بازرسی سپاه ناحیه دزفول در این نشست با اشاره به رمز ماندگاری بسیج و شهدا گفت: رمز ماندگاری بسیج و شهدا بر چهار مولفه خدامحوری، ولایت‌پذیری، دشمن‌شناسی و اخلاق‌مداری استوار است.
وی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه به عنوان نیروهای مدافع نظام باید مبلغان تاثیر‌‌گذار و الگو در جامعه باشند.
فتحی‌نیا با بر شمردن برخی از آسیب‌های ماهواره از جمله تغییر سبک زندگی، افزایش آمار طلاق و فروپاشی خانواده، تاکید کرد: غرب با سرمایه‌گزاری‌های کلان بر روی زنان و خانواده‌ها اهداف شوم خود را در قالب سریال‌ها و برنامه‌های مبتذل به مردم القا می‌کند.
مسئول نظارت و بازرسی سپاه ناحیه دزفول در بخش پایانی سخنان خود در مورد مذاکرات ژنو و توافق‌نامه هسته‌ای به ایراد سخن پرداخت.
برگزاری نشست سیاسی در مدرسه امام جعفر‌صادق ع شهر‌بابک
نشست سیاسی با موضوع توافق نامه ژنو در مدرسه علمیه امام جعفر‌صادق(ع) شهر بابک برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسین دهقانی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهر بابک در این نشست در مورد پشتوانه انقلاب اسلامی که همان مردم هستند به ایراد سخن پرداخت.
وی افزود: پشتوانه این انقلاب مردم هستند و مردم در تمام صحنه‌های حساس حضور پرشور داشتند و پشتیبانی محکم برای ولایت فقیه هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود رابطه ایران با آمریکا را رابطه گرگ و میش عنوان کرد و افزود: آمریکا هیچگاه دلسوز ملت ایران نخواهد بود و دولتی عهد‌شکن و غیر منطقی است.
برگزاری نشست گفتمان دینی در مدرسه کوثر س تهران
نشست گفتمان دینی با موضوع مهارت‌های زندگی در مدرسه علمیه کوثر(س) تهران برگزار شد.
مسعودی استاد حوزه و کارشناس مشاور در این نشست به خودآگاهی به عنوان اولین گام در کسب مهارت‌های زندگی اشاره کرد و تصریح کرد: در روایات آمده است که لازمه شناخت خدا‌وند شناخت خود انسان است.
وی به مصادیق خود‌آگاهی اشاره کرد و افزود: شناخت واقع‌بینانه از خود، شناخت ارزش‌های خود، واکنش مناسب در مواجهه با ناکامی‌ها، رضایت بیشتر از زندگی و تشخیص نیاز‌های جسمی و روانی خود از جمله مصادیق خودآگاهی است.
استاد حوزه در پایان در مورد عوامل رشد خودآگاهی و شناخت انسان از خود به ایراد سخن پرداخت.
برگزاری نشست دانش‌آموختگان مدرسه حضرت نرگس س جهرم
نشست دانش‌آموختگان مدرسه علیمه حضرت نرگس(س) جهرم برگزار شد.
حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام امام جمعه و موسس مدرسه علمیه حضرت نرگس(س) جهرم در این نشست هدف از جمع‌شدن طلاب پس از اتمام تحصیل در قالب کانون دانش‌آموختگان را هدایت، تقوا و جلب رضایت خدا عنوان کرد.
وی افزود: طلاب باید در چارچوب دین حرکت کنند و سعی کنند با اعمال خود بر عموم جامعه تاثیرگذار باشند.
امام جمعه جهرم با اشاره به سبک زندگی اروپایی‌ها تصریح کرد: اروپایی‌ها برای ترویج سبک زندگی خود از تغییر رفتار شروع کرده و به تغییر عقیده رسیدند، ما نیز می‌توانیم با ترویج تغییر رفتار گام مثبتی در زمینه سبک زندگی اسلامی برداریم.
حجت‌الاسلام دژکام خطاب به دانش‌آموختگان گفت: طلاب مطالعه دقیق قرآن و کتب حدیثی را در برنامه خود قرار دهند و با بروز رسانی مباحث حدیثی، سبک زندگی را در جامعه ترویج کنند.
برگزاری نشست آسیب‌شناسی در حوزه‌های علمیه در موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه س دامغان
نشست آسیب‌شناسی در حوزه‌های علمیه در موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه(س) دامغان برگزار شد.
نسرین امام‌وردی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه(س) دامغان در این نشست خطاب به طلاب گفت: رفتار، برخورد، نوع نگرش و نحوه سخن گفتن هر یک از طلاب سبب جذابیت بیشتر علوم دینی در جامعه خواهد شد.
وی دروس علوم دینی را بر اساس آموزه‌های دینی، بهترین درس زندگی دانست و تصریح کرد: طلاب علوم دینی سفیران حوزه در جامعه هستند.
فاطمه سادا‌ترابی معان آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه(س) دامغان در ادامه این نشست محدود شدن در انگیزه‌های دنیوی همچون مدرک تحصیلی، اشتغال و توجه به بازار کار را علت بی‌رغبتی بعضی طلاب به ادامه تحصیل در سطوح بالاتر عنوان کرد.
وی ادامه داد: کلاس درس حوزه یک محیط معنوی است که موجب همدلی، تقویت روحیه و شادابی طلاب و اساتید می‌شود.
برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه حضرت زهرا س خمینی‌شهر با حضور امام جمعه
به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) خمینی‌شهر نشست اخلاقی در این مدرسه علمیه برگزار شد.
حجت‌الاسلام رحیمی امام جمعه خمینی‌شهر در این نشست با اشاره به موانع ارتکاب گناه تصریح کرد‌: آنچه انسان را مانع از ارتکاب گناهان می‌کند این است که بداند خداوند در همه حال او را مشاهده می‌کند.
وی به آثار حسادت و کینه در دل مومن اشاره کرد و افزود: دو صفت حسادت و کینه باعث می‌شود تا ایمان از دل بنده مومن خارج شود.
امام جمعه خمینی‌شهر خطاب به طلاب گفت: یکی از عوامل موفقیت یک طلبه در مسیر طلبگی اهتمام ویژه نسبت به مطالعه کتب غیر‌درسی است.
برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه بنت‌الرسول س الشتر
مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول(س) الشتر با حضور شماری از مسئولین این شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدسجاد موسوی امام جمعه الشتر در این جلسه با اشاره به جایگاه رفیع حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه تصریح کرد: تربیت طلاب مستعد و مهذب یک اصل و برای تقویت دین ضروری است.
وی در ادامه در مورد توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی طلاب حوزه‌های علمیه به ایراد سخن پرداخت.
حجت‌الاسلام سید‌نواب حسنی مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان در ادامه این نشست با اشاره رسالت سنگین و خطیر حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه گفت: طلاب باید ضمن تلاش و کوشش در یادگیری علوم حوزوی، به تهذیب نفس و رعایت زی طلبگی توجه جدی داشته باشند تا بتوانند در جامعه تاثیر‌گذار باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم برنامه‌ریزی و ساماندهی جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه خواهران و نقش خواهران طلبه جهت ارتقاء و رشد وضعیت فرهنگی جامعه تاکید کرد.
حجت‌الاسلام حسنی در پایان این مراسم ضمن تقدیر از بیرانوند، صادری را به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه بنت‌الرسول(س) الشتر معرفی کرد.
برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه الزهرا س گرگان با حضور امام جمعه
نشست اخلاقی با موضوع شرح دعای مکارم‌الاخلاق در مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان برگزار شد.
آیت‌الله سید‌کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقه در استان و امام جمعه گرگان در این نشست با اشاره به فرازی از دعای مکارم‌الاخلاق امام زین‌العابدین‌(ع) در مورد معنای منت تصریح کرد: امام سجاد‌(ع) در این فراز با دعا از خداوند در‌خواست می‌کنند توفیق دهد تا با منت نهادن‌، عمل نیک خود را تباه نکند.
وی افزود: در برخی منابع اسلامی منت به معنای عمل نیکی است که فرد برای دیگران نقل می‌کند و موجب می‌شود عمل مورد تقدیر الهی قرار نگیرد.
وی به روایتی از پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و ادامه داد: کسى که به برادر دینى خود خدمتى کند سپس بر وى منت‌گذارد خداوند عمل او را محو و نابود مى‌سازد و از خدمتى که انجام داده است بهره‌اى نخواهد برد.
نماینده ولی فقه در استان گلستان اظهار داشت: در مسیر سیر الی‌الله آنچه باید در نظر گرفته شود معرفت و تاسی نسبت به سیره ائمه اطهار(ع) است.
برگزاری نشست آسیب‌های طلبگی برای طلاب مدرسه حضرت زینب س کرمان
نشست آسیب‌های طلبگی با شرکت طلاب پایه اول و دوم مدرسه علمیه حضرت زینب(س) کرمان برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران در این نشست با اشاره به آسیب‌های طلبگی تصریح کرد: افراط و تفریط‌، مدرک‌گرایی و مردمی نبودن از مهم‌ترین آسیب‌های طلبگی است.
وی یکی دیگر از از آسیب‌های بزرگ طلبگی را مایوس شدن از ادامه مسیر عنوان کرد و افزود: برای اینکه از اقناع، آموزش، تبلیغ دین و پذیرش آن توسط مردم مایوس نشوید باید با کم‌سوادی خود مبارزه کنید و در مثلث اعتقادات، احکام و اخلاقیات بسیار قوی باشید‌.
وی ادامه داد: برای مقبولیت عمومی باید مردمی باشید و خصیصه مردمی بودن باید همراه با اخلاص در عمل باشد.
برگزاری نشست اخلاق در خانواده در مدرسه الراضیه س اسدآباد
نشست اخلاق در خانواده در مدرسه علمیه الراضیه‌(س) اسدآباد همدان برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد رضوی‌راد مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار‌الحسین(ع) همدان در این نشست در مورد ویژگی‌های خانواده اسلامی به ایراد سخن پرداخت.
وی نهاد خانواده را اصلی‌ترین رکن در جامعه عنوان کرد و افزود: موضوع خانواده را می‌توان از سه محور هدف تشکیل خانواده، آرامش روانی و آسیب‌ها و عوامل فروپاشی خانواده مورد بررسی قرار داد.
وی ادامه داد: هدف از تشکیل خانواده در دین اسلام آرامش روانی، پیشگیری از فساد و سازندگی اخلاق است.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار‌الحسین(ع) همدان عوامل تحکیم خانواده را محبت و مهربانی، تربیت دینی، رعایت حقوق متقابل زوجین و تلاش برای تامین مسایل اقتصادی برشمرد.
منیره ضحاکی آراسته مدیر مدرسه علمیه الراضیه‌(س) اسدآباد با اشاره به برگزاری نشست اخلاق در خانواده در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این نشست با حضور مادران طلاب و با هدف آشنایی طلاب با سبک زندگی اسلامی، آشنایی با حقوق فرزندان بر پدر و مادر و درک متقابل فرزندان و اولیاء برگزار شد./9191/پ202/ی



۱۳۹۲/۱۰/۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن