تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805131660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هيچ كس حاضر به حمايت از اخوان‌المسلمين نيست


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هيچ كس حاضر به حمايت از اخوان‌المسلمين نيست
متأسفانه اخوان‌المسلمين به اين رخدادها دامن مي‌زند و به جاي اينكه با تدبير و واقع‌نگري در ميدان سياست مصر اقدام كند، با كارهاي اشتباه به رخدادهاي ‌اخير دامن مي‌زند. به همين دليل، ديگر كسي ‌حاضر به حمايت از اخوان در مصر نيست.
تحولات خاورميانه از تونس آغاز شد و پس از چندي به مصر رسيد. در پي تظاهرات و ناآرامي‌ها، حسني مبارك، ديكتاتور مصر از اريكه قدرت پايين آمد و پس از گذشت چند ماه بي‌ثباتي، سرانجام محمد مرسي كه از حمايت اخوان‌المسلمين مصر برخوردار بود، به رياست جمهوري مصر رسيد؛ اما دوران رياست جمهوري وي نيز دوام چنداني نياورد و پس از مدتي در يك اقدام شبه‌كودتايي، ‌از قدرت كنار گذاشته شد و رهبران اخوان ‌‌‌دستگير شدند.

به گزارش «تابناك»، دولت موقت ‌مصر، نخست هر گونه فعاليت اخوان را غيرقانوني ‌اعلام نمود و اين روند ادامه يافت تا اينكه‌ دولت موقت مصر در نشستي گفت كه تشكيلات اخوان‌المسلمين در درون و بيرون از اين كشور، «گروه تروريستي» به شمار مي‌آيد.

اما در روزهاي گذشته و به ويژه پس از بمب‌گذاري اخير در اداره پليس شهر منصوره در شمال مصر، برخي مقام‌هاي اين كشور از اخوان المسلمين با عنوان تروريستي نام برده بودند‌، ولي با تصميم دولت مصر، اين عنوان رسميت يافته است.

كابينه مصر همچنين اعلام كرده بود، ‌هرگونه تظاهرات اعتراضي كه از سوي اين گروه سازماندهي شود، غيرقانوني است. اخوان‌المسلمين اين كار دولت مصر را به شدت محكوم كرده و آن را تصميمي بي‌ارزش از سوي دولتي‌ غيرقانوني خوانده ‌و اعلام كرده ‌كه به فعاليت‌هاي خود ادامه خواهد داد.

‌از سوي ديگر، جديد‌ترين اخبار از مصر، حاكي از آن است‌ كه چند انفجار ديگر در قاهره رخ داده ‌و دو بمب نيز خنثي شده است، حال آنكه برخ منابع خبري مدعي شده‌اند، ‌در چند هفته گذشته، اخوان‌المسلمين مصر با برخي ‌گروه‌هاي القاعده براي انجام برخي اقدامات تروريستي به توافق رسيده بوده‌اند.

در همين زمينه «تابناك» در گفت‌و‌گو با «صباح زنگنه»، كار‌شناس مسائل خاورميانه، تحولات اخير مصر را بررسي كرد.

صباح زنگنه در ارتباط با تروريست بودن اخوان‌المسلمين گفت: پس از انفجارات اخير در مصر انگشت اتهام به سمت اخوان‌المسلمين نشانه رفت. اخوان‌المسلمين هم متأسفانه اين گونه انفجار‌ها را محكوم نكرد و و‌اكنش خاصي به آن نشان نداد.

وي ادامه داد، البته جريان حاكم در مصر، همه تلاش خود را مي‌كند كه اخوان‌المسلمين را از ميدان سياسي مصر به در كند و از هر ‌كاري در اين زمينه فروگذاري نمي‌كند.

اين كار‌شناس مسائل مصر افزود: متأسفانه اخوان‌المسلمين هم به اين رخدادها دامن مي‌زند و به جاي اينكه با تدبير و واقع‌نگري در صحنه سياست مصر اقدام كند، با كارهاي‌ اشتباه خود به رويدادهاي اخير دامن مي‌زند. به همين دليل، كسي ديگر حاضر به حمايت از اخوان در مصر نيست.

زنگنه همچنين گفت: بعيد است كه اوضاع مصر دوباره به روزهاي بحراني گذشته بازگردد، زيرا ‌ارتش كاملا فضاي سياسي مصر را در كنترل دارد و اجازه نمي‌دهد، دوباره مصر دوران بي‌ثباتي و تنش را تجربه كند.

وي در پايان گفت: صهيونيست‌ها از تحولات مصر بسيار خوشحال و خشنود هستند، زيرا مدل حكومت اخواني نتوانست به عنوان يك مدل موفق در منطقه ثبات پيدا كند.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن