تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802895391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترين مجتمع صنعتي سراب در اغما/ گره گشايي براي آغاز گره زني در كارخانه سراب بافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بزرگترين مجتمع صنعتي سراب در اغما/ گره گشايي براي آغاز گره زني در كارخانه سراب بافت
سراب - خبرگزاري مهر: چرخ زندگي 550 خانوار سرابي با گره هاي كارخانه نساجي سراب بافت نمي چرخد چون كارخانه ديگر توان كار كردن ندارد و بي مهري زمان و مسئولين را نظاره گر بوده و محتاج همتي بالا براي گردش دوكهاي ريسندگي اش است.

به گزارش خبرنگار مهر،در هفت كيلومتري شهرستان سراب به سمت كوه هاي سبلان با گذر از روستاي چقوش مجتمع بزرگ صنعتي سراب بافت قراردارد، مكاني كه آيت الله هاشمي رييس جمهور دوران سازندگي براي افتتاح آن آمد و چندين وزير از آن بازديد كردند، شماري از مديران عكس هاي يادگاري گرفتند و سعي كردند تا احداث آن را در كارنامه خود ثبت كنند.

در آن زمان هر صبح و عصر و شب سرويس هاي كارگران و كارمندان سراب بافت در مسير كارخانه تردد مي كردند و محصولات كارخانه ريسندگي و بافندگي كه در اصطلاح عاميانه پارچه بافي ناميده مي شد توانسته بود چرخ هاي زندگي 550 نفر را به گردش درآورد.

اما از بد روزگار واردات بي رويه پارچه هاي ارزان قيمت نساجي كشورهاي دور و نزديك و انباشته شدن محصولات از يك سو و عدم سرمايه گذاري ها در صنايع تكميلي وعده داده شده از ديگر سو منجر به كم رونقي و كاهش نيروي كارگري شد، اما با اين وجود باز هم صداي چرخ هاي كارخانه شنيده مي شد تا اينكه شعله هاي آتش ناشي از اتصال برق در كشاكش نبرد كارگران براي وصول مطالبات، ديگر نفس كارخانه را گرفت و پيكر آسيب ديده كارخانه ناشي از ركود بازار در ميان شعله ها 30 ميليارد ريال زيان ديد و حتي كارگري 48 ساله طعمه آتش شد و جان سپرد.

بيمه نبودن ماشين آلات امكان جبران خسارات از صندوق بيمه را فراهم نكرد و شد آنچه نبايد مي شد و كارخانه از سال 1387 در اغماي كامل فرو رفت، ديگر هيچ كارگري نتوانست گره زني كند و اكنون پنج سال است كه بزرگترين مجتمع صنعتي سراب در خوابي عميق فرو رفته است.

تلاش مي كنيم كارخانه دوباره جان بگيرد

هوشنگ فاخر دانش آموخته اقتصاد و مديرعامل كارخانه سراب بافت گفت: در حالي كه دولت متعهد به حمايت و كمك به طرح هاي سرمايه گذاري شده در مناطق محروم بود ما كارخود را شروع كرديم، گشايش اعتبار در سال 1374 در بانك صورت گرفت و قرار بر تامين ارز مورد نياز با دلار 70 ريالي شده بود اما موقع اعطاي تسهيلات ارز را از قرار هر دلار سه هزار و 20 ريال در اختيار ما قرار دادند تا كارخانه اي كه پيش بيني مي كرديم با دو تا سه ميليارد ريال افتتاح شود با يكصد ميليارد ريال تمام شد.

مديرعامل سراب بافت افزود: حتي در سال هاي گذشته ماشين آلاتي كه سفارش داديم تا دوباره كارخانه جان بگيرد به علت قطع ارتباط بانكي معطل ماند.

فاخر با انتقاد از عملكرد متوليان صنعتي استان در سال هاي اخير تاكيد كرد: ريالي به ما كمك نشد و مبلغي را هم كه از طريق تسهيلات درخواستي اداره كل تعاون در اختيار ما قرارگرفت براي تصفيه مطالبات كارگران پرداخت كرديم.

وي با اشاره به علاقمندي خود براي احياي مجدد كارخانه سراب بافت گفت: تا كنون هرماه مبلغي حدود 150 ميليون ريال صرف سرپا نگهداشتن و جلوگيري از رها شدن كارخانه به حال خود مي كنيم و هنوز اميدواريم كه با همكاري مسولان و برطرف شدن موانع، چرخ هاي فعاليت اين واحد توليدي دوباره به كار افتد.

وي افزود: با گذشت پنج سال از تعطيلي كارخانه بدليل آتش سوزي، تمام توان خود را براي راه اندازي مجدد آن بكار گرفته ايم اما با وجود اينكه زماني از خوش حساب ترين و معتبرترين مشتريان تامين اجتماعي و بانك ها بوديم، اما اكنون بدليل خسارات زياد آتش سوزي به كارخانه و از سويي بخاطر برخي بي مهري هاي مسئولان ارشد صنعتي استان در چند سال گذشته، با مشكلات جدي در بازسازي كارخانه سراب بافت مواجه شده ايم.

مدير عامل سراب بافت در مورد زمان بازگشايي مجدد كارخانه نيز خاطر نشان كرد: تلاش مي كنيم تا با رفع موانع گره ها را بگشايم و كارخانه را دوباره احيا كنيم و به همه مردم سراب قول ميدهم كه كارخانه را در كوتاهترين بازه زماني ممكن دوباره احيا كنيم.

مدير كارخانه سراب بافت رغبت چنداني به توليد ندارد

اين در حالي است كه محمد جعفر عظمايي مدير كل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربايجان شرقي بي رغبتي مديريت كارخانه سراب بافت نسبت به توليد را مهمترين مشكل اين واحد صنعتي دانست و گفت: اعتباراتي با تعهد و پيگيري سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربايجان‌شرقي و فرمانداري سراب براي فعال كردن اين واحدي توليدي خود در اختيار مديريت آن قرار گرفت كه نه تنها واحد توليدي فعال نشد بلكه برگشت تسهيلات اعطايي نيز صورت نگرفت.

يونس فاتح مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان آذربايجان‌شرقي نيز در خصوص مشكلات سراب بافت عنوان كرد: ما جلوي اعلام ورشكستگي كارخانه سراب بافت را گرفتيم ولي متاسفانه بدليل بي ميلي مديريت اين واحد توليدي براي فعال كردن اين مجموعه توليدي شاهد پيشرفت چنداني در خصوص راه اندازي مجدد آن نبوده ايم.

تعيين بازه زماني براي بازگشايي مجدد كارخانه

نماينده مردم سراب و مهربان در مجلس شوراي اسلامي نيز با اعلام اينكه سرمايه گذار سراب بافت با سه مشكل عمده بانكي در گير است و اعطاي بسته حمايتي اداره كل تعاون و رفاه اجتماعي اين مشكلات را نيز براي وي رفع مي كند گفت : با توجه به اينكه مديريت اين مجموعه نيز متعهد شده مبالغ در يافتي را در سراب سرمايه گذاري كند، پس بايد بيشترين همكاري با وي براي احياي مجدد كارخانه صورت گيرد.

مهناز بهمني در خصوص خرج تسهيلات مد نظر براي احياء كارخانه بافت سراب گفت:در حضور مسئولين و بخصوص رييس اداره صنعت و معدن شهرستان سراب مقرر شد كه اين بسته حمايتي را فقط با اين شرط اعطا مي كنيم كه صفر تاصد آن در شهرستان سراب سرمايه گذاري گردد و تمام اين تلاشها صرفا به اين خاطر است كه سرمايه گذاري براي احياء كارخانه بافت سراب صورت گيرد.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد : هرگونه كمك مالي و مساعدت با سرمايه گذاران تنها به خاطر سرمايه گذاري در شهرستان و براي رفع معضل بيكاري صورت مي گيرد و انتظار داريم مديريت سراب بافت نيز به اين نكته توجه لازم را داشته باشد.

بهمني در مورد بازه زماني راه اندازي اين واحد صنعتي افزود : مدير سراب بافت بازه زماني يك الي دو ماهه را براي راه اندازي كارخانه متعهد شده است كه اميدواريم با تحقق اين وعده شاهد از سرگيري فعاليت مجدد اين واحد توليدي و اشتغال جوانان جوياي كار منطقه باشيم.

--------------------------------------------
گزارش:جواد عباس زاده

كد خبر: 2202657

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۵ - ۱۵:۰۲

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن