تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802445144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزينه‌ها را در جيب گذاشته و عقل را روي ميز بگذاريد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گزينه‌ها را در جيب گذاشته و عقل را روي ميز بگذاريد
رييس مجلس با اشاره به مذاكره هسته‌اي گفت: بايد در داخل و خارج از كشور به نكاتي توجه شود؛ خارجي‌ها نبايد به اشتباه تصور كنند اگر مذاكره مي‌كنيم به اين معني است كه آ‌ن‌ها هم به دنبال بهانه‌جويي براي خواسته‌ها نامشروع باشند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،منطقه خوزستان، علي لاريجاني در مراسم پنجمين سالگرد رحلت آيت‌الله جمي كه در حسينيه ثارالله آبادان برگزار شد، با بيان اين‌كه «خارجي‌ها در اين چند ماه گذشته هم شاهد بوديم چند باري بي‌عهدي كردند و به دست خود شرايط را تغيير دادند» تاكيد كرد: به آ‌ن‌ها تذكر مي‌دهيم كه فريبكاري را از ذهن خارج كنيد گاهي هم اين تصور غلط از سوي رييس‌جمهور آمريكا و يا برخي غربي‌ها عنوان مي‌شود كه از آن‌جا كه تحريم‌ها نافذ بوده ايراني‌ها به مذاكره تن داده‌اند. اگر واقعا محاسبه آن‌ها اين است قطعا سرشان به سنگ مي‌خورد. سال‌ها پيش هم عراق را اشغال كردند؛ در سال 2003 ايران مذاكراتي داشت و براساس حسن نيت فعاليت‌ها‌ي هسته‌اي كاهش يافت ولي ديديم در مقابل طور ديگري تعبير كردند و يكي از مسوولان غربي در جنوب عراق گفته بود ميوه اشغال عراق را در تهران چيديم و اين اشتباه بزرگ محاسباتي آن‌ها بود و ملاحظه كرديد ايران در سال‌هاي بعد فناوري هسته‌اي خود را گسترش داد و به يك پديده در اين علم تبديل شد.

وي افزود: اكنون هم تذكر مي‌دهيم كه اشتباه محاسباتي نكنيد و فكر نكنيد تحريم‌ها فشار آورده است و اگر دوباره چنين اشتباه محاسباتي را مرتكب شويد با يك پديده جديدتر مواجه خواهيد شد. اكنون زمان مذاكرات معقول است گزينه‌ها را در جيب گذاشته و عقل را روي ميز بگذاريد.

وي خاطرنشان كرد: بزودي كنفرانس ژنو دو با موضوع سوريه تشكيل مي‌شود. اكنون غربي‌ها در حال مانور دادن در مورد دعوت يا عدم دعوت از ايران براي حضور در اين مذاكرات هستند. ما اصراري براي حضور نداريم و اگر مي‌توانيد مشكل را حل كنيد برويد مشكل را حل كنيد. در مذاكرات ژنو يك از ايران دعوتي به عمل نيامد و ديديم مشكلي هم حل نشد ما مخالفيم عده‌اي با قلدري وضعيت كشوري مثل سوريه را بهم بريزند و در ظاهر بگويند هدف دموكراسي است ولي در باطن فتنه به پا كنند آن هم فتنه‌اي كه خود نيز قادر به جمع كردن آن نيستند.

رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش گفت: مرحوم آيت‌الله جمي به حق سنگر بزرگي براي دفاع از اسلام و انقلاب در سال‌هاي دفاع مقدس بود. بنده با ايشان از سال‌ها پيش آشنا بودم و بايد گفت كه آيت‌الله جمي سنگر دفاع از اسلام را از سال‌ها پيش از پيروزي انقلاب برپا كرد.

وي افزود: در سال‌هاي پيش از پيروزي انقلاب شرايط در كشور و به ويژه آبادان متفاوت بود و رژيم شاه وضعيت فرهنگي و تبليغاتي ويژه‌اي را در آبادان به راه انداخته بود و افكار انحرافي و ماركسيستي را در اين منطقه رواج مي‌داد؛ در آن شرايط بود كه مرحوم جمي وظيفه‌اي را بر گردن خود احساس كرد و بر اساس آن وظيفه نيز عمل كرد.

وي تصريح كرد: در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب نيز اگرچه جنس اين وطيفه تغيير كرد، ولي احساس وظيفه در مرحوم جمي و دوستان ايشان تغيير نكرد و با همين روحيه بود كه سنگر دفاع از اسلام را برپا كرد؛ اين روحيه نماد يك جريان در روحانيت است، جرياني كه دغدغه اصلي آن دفاع از اسلام و انقلاب و ايستادگي در مسير اين هدف تا پاي جان است. در سال‌هاي ابتدايي پس از پيروزي انقلاب شاهد نسلي از روحانيون در كشور بوديم كه همه داراي اين روحيه بودند و در نتيجه روحانيوني مانند آيت‌الله جمي، شهيد مطهري و باهنر در كشور موثر واقع شدند. دغدغه اصلي اين قشر، حفظ دين مردم و ارتقاء معرفت در جامعه و بهبود و آباداني كشور بود.

رييس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: در سال‌هاي پيش از انقلاب مسايلي مانند غرب‌زدگي و مادي‌گرايي وجود داشت و در آن شرايط بود كه مرحوم جمي در آبادان فعال شد و تلاش كرد كه اين جريان مادي‌گرايي را كه رژيم شاه با استفاده از جريانات توده‌اي و ماركسيستي در پي گسترش آن بود را از بين ببرد. در سال‌هاي بعد نيز كه جريان انقلاب اسلامي در كشور به رهبري امام خميني(ره) آغاز شد اين روحانيون و از جمله آيت‌الله جمي لباس ديگري به تن پوشيدند و براي پيروزي اين جريان تلاش كردند.

وي با يادآوري ماجراي اعتصاب در صنعت نفت در سال‌هاي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي، ادامه داد: در اين ماجرا نيز مرحوم جمي نقش موثري را ايفا كرد و توانست شرايط را به گونه‌اي كه مورد نظر امام (ره) بود هدايت كند. در ماجراي حادثه آتش‌سوزي سينما ركس در آبادان نيز رژيم شاه قصد داشت آن را به جرياني مخرب عليه انقلاب تبديل كند كه در اين صحنه نيز آيت‌الله جمي نقش مهمي ايفا كرد و به افشاگري عليه رژيم شاه پرداخت.

وي گفت: در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب نيز عده‌اي تلاش كردند كه در منطقه آبادان و خوزستان اختلاف‌افكني كنند و پس از آن نيز جنگ تحميلي را آغاز كردند؛ در اين شرايط بود كه آيت‌الله جمي لباس رزم به تن پوشيد و در سال‌هاي دفاع مقدس نقش مهم و تاثيرگذاري را ايفا كرد. ايستادگي آيت‌الله جمي در آبادان در سال‌هاي جنگ، سرنوشت جنگ را تغيير داد و با وجود همه سختي‌ها و بمباران‌هاي رژيم بعثي، در آبادان ماند و نماز جمعه را برپا كرد.

رييس مجلس با اشاره به نقش علماي ديني و روحانيون در جامعه، افزود: علماي ديني به جامعه حيات مي‌دهند؛ بسياري از كشورها هستند كه اگرچه پيشرفت‌هاي زيادي داشته‌اند و در رفاه مادي زندگي مي‌كنند، ولي زنده نيستند و حيات ندارند و مردم آن كشورها از حيات معنوي لذت نمي‌برند؛ اين در حالي است كه در جامعه ما حضور علمايي مانند آيت‌الله جمي به زندگي مردم حيات مي‌بخشد.

وي تاكيد كرد: يك انسان براي اين‌كه به معناي واقعي زنده باشد بايد عقل و دين را در كنار هم داشته باشد؛ زيرا انسان دين را در پناه عقل درك مي‌كند و عقل نيز در پناه دين به كمال مي‌رسد. همچنين يك جامعه پويا و زنده بايد ادب داشته باشد و اگر در جامعه‌اي ادب وجود نداشته باشد، اختلافات زياد مي‌شود. از سال‌هاي ابتدايي پس از پيروزي انقلاب عده‌اي مدام به دنبال ترويج بي‌ادبي در كشور بوده‌اند و در سال‌هايي نيز شاهد بوديم كه به طرق مختلف اهانت‌هايي را عليه شهيد بهشتي انجام مي‌دادند. همچنين انسان و جامعه سعادتمند بايد حيا و شرم داشته باشد، در غير اين صورت سعادت نصيب جامعه نمي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: خوش خلقي نيز از ديگر ويژگي‌هاي جامعه سعادتمند است؛ زيرا در حالت انقباض روحي جامعه نمي‌تواند سعادتمند شود. اولين ويژگي مورد نياز براي پيشرفت جامعه اين است كه عقلانيت در آن جامعه حاكم شود و عقلانيت، كليد توسعه كشور بر اساس علم و دانش است. عقلانيت ركن مهم در اداره كشور است و با شعار نمي‌توان يك كشور را اداره كرد، بلكه بايد واقعيت‌ها به دقت بررسي و سنجيده شوند. در ادوار پس از پيروزي انقلاب در كشور شعارهاي بسيار جذابي را در زمينه اداره كشور شنيده‌ايم، ولي به دليل اين‌كه بعضا پشتوانه عقلاني نداشته‌اند، يا منحرف شده‌اند و يا اصلا محقق نشده‌اند. يك شعار براي آن‌كه محقق شود بايد پشتوانه عقلاني داشته باشد.

لاريجاني ادامه داد: در سال‌هاي گذشته بارها تاكيد كرديم كه درآمدهاي دولت واقعي نيست و زماني كه بودجه وسيع باشد، ولي درآمد واقعي نباشد، تورم در كشور ايجاد مي‌شود. به عنوان مثال در مورد طرح هدفمندي يارانه ها، چند سال پيش قرار بود قيمت‌ها خيلي افزايش يابد و در مجلس نيز تاكيد كرديم كه جامعه بايد آرامش داشته باشد و اگرچه معتقد به اصلاحات اقتصادي هستيم، ولي اين اصلاحات نبايد بي‌حساب و كتاب باشد. در خصوص مساله آب آشاميدني در شهر آبادان نيز بارها و شايد بيش از 40 مرتبه نمايندگان در مجلس اين موضوع را پيگيري كرده‌اند و در نهايت نيز كانال آبي كشيده شد، ولي كافي نبود. تعداد پروژه‌هايي كه در كشور و يا يك منطقه تعريف مي‌شود بايد با ميزان بودجه تناسب داشته باشد، ولي اگر قرار باشد تعداد زيادي پروژه كلنگ‌زني شود و بودجه كافي نباشد، هر كدام از پروژه‌ها تنها اندكي پيشرفت خواهد داشت و اين‌گونه مي‌شود كه يك پروژه در 15 يا 16 سال به بهره‌برداري مي‌رسد و اين يعني عقل در كار رعايت نشده است.

وي اظهار كرد: مساله مهم ديگر اين است كه در جامعه بايد روجيه مجاهدت و ايثارگري وجود داشته باشد و همان‌قدر كه عقل و دين اهميت دارد، روحيه مجاهدت نيز لازم است. روحيه مجاهدت، خون در بدن جامعه است و همين روحيه بوده كه موجب سرافرازي ملت ايران در سال‌هاي گذشته شده است. البته در خصوص ملت ايران و جمهوري اسلامي سخن‌هاي گزاف بسيار بيان مي‌شود و امروز نيز آمريكايي‌ها دوباره تكرار مي‌كنند كه همه گزينه‌ها روي ميز است و اين جمله براي آن‌ها يك ژست شده است؛ در حالي كه اگر آمريكايي‌ها مقداري عقل و تدبير به خرج مي‌دادند همه

مشكلات حل مي‌شد.

وي گفت: آمريكايي‌ها بعد از 5 سال با فضاحت از عراق رفتند و مانده‌اند كه چطور و با چه بهانه‌اي از افغانستان خارج شوند؛ در سال 2001 كه به افغانستان آمدند، دو ماموريت مبارزه با تروريسم و مواد مخدر را تعريف كرده بودند و حالا بعد از اين همه سال مي‌بينيم كه به هيچ كدام از اين دو هدف كذايي نرسيده اند و بلكه مواد مخدر در افغانستان نيز بيشتر شده است. تروريسم نيز در منطقه گسترش يافته و نمونه آن را امروز در سوريه شاهد هستيم. امروز ملت‌ ما هوشيار شده‌اند و حرف‌هاي آمريكايي ها و اين‌كه بگويند گزينه‌ها روي ميز است، ارزشي ندارد.

وي در بخشي از سخنانش تاكيد كرد: آباداني كشور جداي از عدالت نيست و اگر كشوري بخواهد عدالت داشته باشد حتما بايد آباد شود. تنها شعار دادن براي عدالت دردي را دوا نمي‌كند و بايد براي آباداني كشور كار انجام داد. در سال‌هاي گذشته گاهي شعارهايي داده شده كه مورد پسند عمومي هم بوده است ولي دردي دوا نشد. بسيار شعار داده شد كه پول نفت را به سر سفره مردم مي‌آوريم، آيا آورده شد؟ اگر مي‌خواهيم پول نفت سر سفره مردم بيايد بايد توليد افزايش يابد و مردم با كرامت شغل خود را انتخاب كنند. اداره كردن مردم از طريق كميته امداد عقلانيت نيست و مردم ايران بايد با كرامت زندگي كنند.

لاريجاني با يادآوري اين‌كه «مقام معظم رهبري نيز در سال‌هاي اخير بسيار بر موضوع رونق توليد و اقتصاد مقاومتي و توسعه و آباداني كشور تاكيد داشتند» ادامه داد: در اين زمينه بايد بسترهاي لازم را فراهم كنيم و مردم توليدگر باشند، ايران كشور فقيري نيست و نيروي انساني و نفت و گاز بسياري در اختيار دارد و در چنين شرايطي تنها لازم است بسترهاي مورد نياز براي سرمايه‌گذاري فراهم شود. در سال‌هاي گذشته و در شرايطي درآمد نفتي زيادي داشتيم متاسفانه توليد افزايش نيافت و در مقابل واردات زياد شد و اين درست نبود. واردات كه افزايش يابد بيكاري زياد مي‌شود و نتيجه اين‌كه دامنه نيروي كار در ادارات گسترش مي‌يابد و امروز شاهديم كه درآمد ما با هزينه‌هاي جاري ادارات تقريبا نزديك به هم است و در چنين شرايطي پولي براي آباداني كشور نمي‌ماند.

وي گفت: آباداني كشور بايد بر اساس رونق توليد باشد و اين موضوع حتما در بررسي لايحه بودجه مورد نظر است، تلاش بر اين است كه سهم بودجه عمراني بيشتر شود و همچنين شاهد توازن در اين زمينه باشيم. رونق توليد در كشور بايد با مشاركت مردم باشد و در اين زمينه دولت بايد شرايط را فراهم كند.

به گزارش ايسنا رييس مجلس شوراي اسلامي در بدو ورود به آبادان نيز در جمع خبرنگاران گفت: بودجه در فضايي منطقي در حال بررسي است و امكان اصلاح بودجه وجود دارد.

لاريجاني هم‌چنين با اشاره به انتقال پايتخت افزود: بدليل مسايلي چون آلودگي هوا و ترافيك بحث انتقال پايتخت مطرح شد كه هم‌اكنون كليات اين طرح به تصويب رسيده اما تصويب جزييات اين طرح نيازمند كارشناسي گسترده‌تري است.

وي شناسايي ظرفيت‌ها و راهكارهاي پيشرفت همه‌جانبه در منطقه بويژه آبادان را از اهداف سفر خود به شهرستان آبادان برشمرد.

تابلو فرودگاه بين‌المللي آبادان امروز با حضور رييس مجلس شوراي اسلامي به فرودگاه بين‌المللي آيت‌الله جمي تغيير كرد.

لاريجاني هم‌چنين با حضور درگلزار شهداي هشت سال دفاع مقدس در آبادان به مقام شامخ شهدا اداي احترام كرد.

انتهاي پيام

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن