تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804467715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسوي لاري در حسينه الزهرا: طالبان و القاعده مصداق خوارج عصر امروز هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: موسوي لاري در حسينه الزهرا: طالبان و القاعده مصداق خوارج عصر امروز هستند
اگر امام حسين(ع) در مقابل اين جريان انحرافي كه آخرين دين خدا را هدف قرار داده بود نمي‌ايستاد تمامي آنچه كه از حضرت آدم تا حضرت خاتم درباره انديشه توحيدي مطرح بود از بين مي‌رفت چراكه امام حسين وارث جريان حق بود. موسوي لاري در حسينه الزهرا: طالبان و القاعده مصداق خوارج عصر امروز هستند


عضو مجمع روحانيون مبارز گفت: جريان خوارج آنقدر دگم و بسته بود كه بزرگ‌ترين و شنيع‌ترين اقدمات را با نام دين و ايمان انجام مي‌دادند و موجب نوعي آناشيسم سياسي در جامعه شده‌اند كه مي‌توان همانند آن‌ها را در عصر حاضر القاعده و طالبان دانست.

به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت الاسلام والمسلمين عبدالواحد موسوي لاري در سخنراني شب گذشته به مناسبت اربعين حسيني در حسينيه فاطمه الزهرا در خصوص نقش محوري حضرت زينب در حوادث عاشورا با بيان اينكه حضرت زينب به عنوان پيام رسان كربلا و كاروان سالار اسراي كربلا اظهار داشت: مهم‌ترين مساله‌اي كه بايد علاوه بر مصائب اهل بيت بايد مورد توجه قرار گيرد رسالتي است كه حضرت زينب (س) و امام حسين (ع) برعهده داشتند.

عضو مجمع روحانيون مبارز با بيان اينكه رسالت مهمي كه حضرت زينب (س) و امام سجاد (ع) برعهده داشتند اين بود تا مانع از تحريف حماسه عاشورا شوند، گفت: ما بايد محتواي عاشورا تبيين و هم ماهيت حركت امام حسين (ع) بايد معرفي كنيم.

وزير كشور دولت اصلاحات ادامه داد: براي اهميت نقش حضرت زينب پس از حادثه عاشورا بايد قيام امام حسين تبيين شود و بايد به دنبال آن بود كه ببينيم امام حسين چه چيزي را دنبال مي‌كرد و در اينجا نقش حضرت زينب در كنار و مكمل امام حسين (ع) مطرح است.

موسوي لاري با اشاره به اينكه حادثه عاشورا نيم قرن پس از رحلت پيامبر اكرم رخ داد، خاطرنشان كرد: اگر اين ۵۰ سال را به دو مقطع تقسيم كنيم در ۲۵ سال اول خلفاي ثلاثه هستند كه اگر چه ما با برادران اهل سنت در مبدا خلافت ورفتارهاي آن اختلاف داريم اما بين ۲۵ سال اول و ۲۵ سال دوم تفاوت قائل هستيم.

عضو مجمع روحانيون مبارز با بيان اينكه ۵ سال زعامت امام علي و امام حسن در ۲۵ سال دوم بود، تصريح كرد: در ۲۰ سال پس از شهادت امام علي تا حادثه عاشورا شرايط ويژه‌اي در جامعه اسلامي حاكم شد كه متفاوت از ۳۰ سال گذشته بود و ما اين مقطع را مي‌توانيم سلطنت و يا ملوكيت بناميم.

مشاور سيد محمد خاتمي با بيان اينكه در دوران ۲۹ ساله سلطنت معاويه و يزيد چهره نظام اسلامي عوض شده بود و ديگر از شرايط اصل پيامبر خبري نبود، تاكيد كرد: اين تغييرات هم از نظر انديشه و هم از نظر فرهنگ و هم از نظر ايمان و تقريبا در تمامي شعون اتفاق افتاد و در واقع مي‌توانيم بگوييم كه جامعه اسلامي يك جامعه بيمار بود كه ضعف در آن نمايان بود.

وي با بيان اينكه در اين دوران دو جريان فكري ظهور كردند، اظهار داشت: جريان اول خوارج بودند كه همه را به غير از خود كافر دانسته و امام مبارزه با آن‌ها را از وظايف خود مي‌دانستند آن‌ها در آغاز جريان سياسي بودند كه كم كم به تئوري‌پردازي پرداخته و موجب انحراف عقيدتي و سيستماتيك شدند.

عضو مجمع روحانيون ادامه داد: اين جريان آنقدر دگم و بسته بود كه بزرگ‌ترين و شنيع‌ترين اقدمات را با نام دين و ايمان انجام مي‌دادند و موجب نوعي آناشيسم سياسي در جامعه شده‌اند كه مي‌توان همانند آن‌ها را در عصر حاضر القاعده و طالبان دانست.

وزير اسبق كشور با بيان انيكه در برابر جريان خوارج جريان ديگري كه اهل تسامح بودند و مي‌توان آن‌ها را جريان مرجعه ناميد خاطرنشان كرد: اين جريان كساني بودند كه از خشونت ناراحت بودند و مي‌توانيم آن‌ها را نتيجه شرايط بسته‌اي دانست كه خوارج در جامعه ايجاد كرده است اما حكومت آن زمان احساس كرد كه مي‌تواند از اين جريان استفاده كند، چرا كه آن‌ها حتي با شراب خواري و سگ بازي حاكم اسلامي هم مشكل نداشتند.

وي با تشريح برنامه‌هاي معاويه برضد امام علي (ع) از طريق رسانه‌هايي چون نماز جمعه تصريح كرد: در آن دوران معاويه با استفاده از رسانه‌ها و تريبون‌هايي چون نماز جمعه و دادن رشوه و بذل و بخشش از بيت المال سعي مي‌كرد امام علي را شخصيتي منفور نشان بدهد و در ميان همه صحابه و فرزندان آن‌ها تنها امام حسين (ع) بود كه سعي مي‌كرد تا مشي معاويه تثبيت نشود.

عضو مجمع روحانيون مبارز با اشاره به سخنراني‌هاي امام حسين در يكي دو سال آخر مرگ معاويه خاطرنشان كرد: امام حسين در اين سخنراني‌ها سعي كرد ضمن تشريح حقايق اسلامي صحابه‌ها را مجبور به اين كند كه اين حقايق‌ها را به كساني كه اعتماد دارند در شهر‌هايشان مطرح كنند.

وي با اشاره به مواضع امام حسين در قبال يزيد گفت: اگر امام حسين(ع) در مقابل اين جريان انحرافي كه آخرين دين خدا را هدف قرار داده بود نمي‌ايستاد تمامي آنچه كه از حضرت آدم تا حضرت خاتم درباره انديشه توحيدي مطرح بود از بين مي‌رفت چراكه امام حسين وارث جريان حق بود.

موسوي لاري با اشاره به خارجي خطاب شدن حركت امام حسين توسط دستگاه يزيد براي توجيه جناياتشان در كربلا تصريح كرد: حضرت زينب به عنوان كسي كه در روز عاشورا مصيبت‌هاي زيادي را ديده بودند در برابر عبيد اله بن زياد و يزيد چنان سخنراني كردند كه آن‌ها را وادار به عقب نشيني كرد.

وزير كشور دولت اصلاحات با بيان اينكه امام حسين به همراه خانواده خود به كربلا رفت تا اين شائبه به وجود نيايد كه وي شورشي بوده است، ابراز داشت: كار مهم حضرت زينب تبيين ماهيت قيام عاشورا بود و از اين رو پس از سخنراني ايشان در كوفه و شام ورق برگشت و يزيد تسليم بيان امام سجاد و حضرت زينب شد و عبيداله بن زياد را مقصر اين حادثه اعلام كرد.

موسوي لاري در پايان تاكيد كرد: نابودي جريان بني اميه به واسطه افشاگري‌هاي حضرت زينب و امام سجاد (ع) رقم خورد.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن