تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819418187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نایب رییس جبهه پیروان: برخی طرفداران امروز ناطق‌نوری، سال 76 او را دارای تفکر طالبانی می‌دانستند/ باهنر قدرت اجماع بین اصولگرایان را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نایب رییس جبهه پیروان: برخی طرفداران امروز ناطق‌نوری، سال 76 او را دارای تفکر طالبانی می‌دانستند/ باهنر قدرت اجماع بین اصولگرایان را دارد

نایب رییس جبهه پیروان: برخی طرفداران امروز ناطق‌نوری، سال 76 او را دارای تفکر طالبانی می‌دانستند/ باهنر قدرت اجماع بین اصولگرایان را دارد
نایب رییس جبهه پیروان معتقد است محمدرضا باهنر به عنوان دبیرکل جدید این جبهه قدرت اجماع بین اصولگرایان را دارد.
به گزارش نامه نیوز، جبهه پیروان خط امام و رهبری بعد از فوت حبیب الله عسگراولادی اولین گام تحولی را برداشت و در شرایطی که بسیاری منتظر پذیرش دعوت‌خواهی این جبهه از سوی ناطق نوری بودند او تن به اینخواسته نداد تا محمدرضا باهنر مرد دوم جریان راست سنتی به جایگاه دبیرکلی برسد. در همین راستا با مجسن کوهکن نایب رییس این جبهه به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید؛

****



جبهه پیروان خط امام و رهبری در آخرین جلسه خود، محمدرضا باهنر را به عنوان دبیرکل جدید خود انتخاب کرد، با توجه به اینکه دبیر کل سابق این جبهه آقای عسگراولادی نقش ریش سفیدی جریان راست سنتی را در بدنه اصولگرایان برعهده داشتند، فکر می‌کنید دبیرکل جدید توان ایفای چنین نقشی دارد؟ برخی معتقدند حضور آقای ناطق نوری بیش از دیگر گزینه‌ها قدرت تاثیرگذاری راست‌گرایان سنتی در جریان اصولگرا را بازسازی می‌کرد؟

آقایان عسگراولادی و ناطق نوری بزرگانی از دایره راست سنتی هستند که هریک ویژگی‌های خاص خودشان را داشتند و دارند. ممکن است برخی ویژگی‌های آقای عسگراولادی یا ناطق در دبیر کل جدید وجود نداشته باشد اما آقای باهنر هم توانایی‌های خاص خودشان را دارند. جوانتر بودن، داشتن روحیه تشکیلاتی، اعتقاد به نظر جمعی و کار جمعی، قدرت بالای چانه زنی در مذاکرات و گفتگوها، توان بالای استدلالی، نظم و انضباط، پیگیر بودن، قدرت تعامل و گفتگو و تواضعی که ایشان دارند می تواند از او یک فرد مناسب برای دبیرکلی این جبهه بسازد. . آقای باهنر هرجا که لازم باشد و مصالح اقتضا کند به راحتی قدرت مانور دارند، روحیه خودمحوری و خودخواهی در ایشان وجود ندارد. و پیش بینی ما این است که در جایگاه دبیرکلی موفق شوند. و خوشبختانه ایشان نه با رای اکثریت بلکه به اتفاق آرا انتخاب شده است. البته شخصیت آقای عسگراولادی خاص و منحصر بفرد بودو هیچ جایگزینی در بین شخصیت‌های مکلا در اندازه و قواره ایشان نداریم اما می تواند تا حد زیادی خلا ایشان را پر کند.

اصولگرایان بعد از انتخابات مجلس هشتم موفق به اجماع و قرار گرفتن زیر چتر وحدت نشده‌اند، با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در مسیر خواست و تصمیم اصولگرایان قرار نگرفت، پیش بینی می کنید جبهه پیروان و در شکل کلی تر جریان راست سنتی بتواند در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس آینده این اجماع را در بدنه اصولگرایی ایجاد کنند؟

در انتخابات ریاست جمهوری چون اجماع روی یک نفر است، میزان و حوزه مانور کم است و اختلاف نظرها بیشتر بروز می‌کند اما در انتخابات مجلس و شوراها که معمولا به صورت جمعی است موضوع وحدت و همگرایی بیشتر مورد توجه است و نباید به سمت واگرایی رفت. این موضوع کمک خواهد کرد که در این نوع انتخابات همگرایی و انسجام بیشتری ایجاد شود.
با شناختی که از آقای باهنر دارم معتقدم ایشان از نظر توان راهبردی از قدرت بالایی برخوردار است و در مسیر ایجاد اجماع در بدنه اصولگرایی موفق می‌شود بخصوص اینکه توان استدلالی بالایی برای ایجاد همگرایی حداکثری بین جریانات اصولگرا را دارند و تحلیل هایشان در این حوزه همراه با استدلال و منطق است و دوستان اصولگرا با سلایق مختلف را می توانند گرد هم بیاورند.

یکی از آخرین تلاش های آقای عسگراولادی تاسیس حزب فراگیر بود، آقای باهنر نیز در مقاطعی این موضوع را مطرح کردند، جبهه پیروان در دوران جدید خود برنامه ای برای عملیاتی کردن این هدف دارد؟
بحث حزب فراگیر را برخی دوستان طرح موضوع کردند ولی هنوز به بحث جدی بین سلایق مختلف اصولگرایی تبدیل نشده است که بنشینند، صحبت کنند و روی آن تفاهم کنند.در وقاع بحث ها گفتمان چند نفری بوده است نه گفتمان بین همه سلایق اصولگرایی.

شاید یکی از دلایلی که موضوع حزب فراگیر مطرح شد نتایجی بود که بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها حاصل شد.  جریان اصولگرایی اگر بخواهد به همین صورت فعلی عمل کند، افراد براساس تشخیص خودشان خودتصمیم گیر وارد صحنه شوند یا عده‌ای مجموعه را به دنبال خودشان بکشند در نهایت یا در انتخابات نتیجه می‌گیرند یا نمی‌گیرند، اگر نتیجه گرفتند مثل دفعه قبل می‌گویند خودمان بودیم و ربطی به جریان اصولگرایی نداشت، رویه ای که دولت قبلی هم دنبال کرد اگر رای نیاورند هم فرافکنی می کنند و تقصیر را به گردن دیگران می اندازند.

اما اگر نخواهیم هیچ یک از این دو عارضه گریبان جریان اصولگرایی را بگیرد باید به نوعی عمل کنیم که افراد در جریان اصولگراییبراساس خرد جمعی گرد هم جمع شوند، در قالب و چارچوب مشخص و براساس مصالح جمع عمل کنند،
در چنین شرایطی است که امکان ارزیابی درست از موفقیت‌ها و شکست‌ها فراهم می‌شود. این مهم هم تحقق نمی‌یابد مگر اینکه سازوکارهای حزبی که افراد را مقید به تبعیت از تصمیمات جمع می‌کند فراهم شود. معتقدم هرچه به جلوتر برویم وجود یک حزب فراگیر با سازوکار مشخص محسوس می‌شود.

تصور نمی‌کنید اگر آقای ناطق نوری ریاست جریان راست سنتی را می‌پذیرفتند این جریان قدرت سال های قبل خود برای تاثیرگذاری در بدنه اصولگرایی را بدست می آورد؟ و شانس بیشتری برای گرد هم نشستن اصولگرایان زیر یک چتر فراهم می شد؟
از دو دهه گذشته اصطلاح‌هایی مانند راست سنتی مطرح شد که به نوعی دسته‌بندی را بین جریانات سیاسی ایجاد کنند. این دسته بندی ها هم خیلی مبتنی بر واقعیت نبود و نوعی دسته بندی خودساخته بود. اگر آنها را کنار بگذاریم و به افراد و نوع نگاهشان به مسائل مختلف نگاه کنیم دیگر مساله راست و چپ و سنتی و مدرن مطرح نخواهد شد. خود اشخاص و هویت های حقیقی و ویژگی هایشان ملاک خواهد بود.

در مورد آقای ناطق نوری هم اینگونه نیست که بگوییم ایشان در گذشته یک نگاهی داشتند و امروز نگاهی متفاوت دارند. ایشان از همان سال 76 که ما معتقد بودیم فرد اصلح برای انتخابات هستند همان نظراتی داشتند که امروز دارند. آن زمان عده ای که خداوند از سر تقصیراتشان نگذرد تبلیغات ناحقی را علیه ایشان به راه انداختند و ایشان را راست سنتی و دارای تفکر طالبانی معرفی کردند. جوسازی ها وفضاسازی های آن زمان با این هدف بود که از ناطق نوری ترسی را در دل مردم ایجاد کند. من با شناخت و ارادتی که به ایشان دارم معتقدم آقای ناطق نوری آن زمان و امروز و حتی سال 62 در یک خط منطقی و معتدل بوده است و همواره با اخلاق امور را دنبال کرده است. اگر دقت کنید طیف اصلاح طلبی که امروز هم دور ایشان جمع شده اند همان طیف معتدلین اصلاح طلب هستند. حتی برخی از آنها همان افرادی هستند که در سال 76 آن جفاها را به ایشان کردند و خط تخریب و خلاف واقع علیه ایشان را دنیال کردند.

دومین جفا را هم رییس دولت نهم و دهم در حق آقای ناطق نوری کرد. رییس دولتی که همه عمر سیاسی خودش را مدیون ایشان بود ولی بیشترین جفا را هم کرد.  علی رغم همه این محبت ها آقای احمدی نژاد در مناظره سال 88 به ناحق نام ایشان را مطرح کرد و جفای بزرگی در حق ایشان بود. من شهادت می دهم اگر ناطق نبود هیچگاه ریییس جمهور قبلی نه استاندار اردبیل و نه شهردار تهران نمی‌شد که بعد از زمینه برای رییس جمهوری اش فراهم شود. همه اینها را مدیون ناطق است، هرچند ایشان انتظار فردی به خاطر خدماتی که کردند ندارند و همه آنها انگیزه انقلابی داشته است.

بنابراین معتقدم ناطق نوری امروز متفاوت از ناطق نوری دهه 60 یا 70 نیست، افرادی که امروز حول ایشان قرار گرتفنه اند برخی دشمنان دیروزشان هستند که ایشان را طالبانی معرفی می کردند. بیشترین ظلم را در فضای رسانه ای کردند ولی ایشان همواره با منطق و اخلاق برخورد و حرکت کردند.

همان رویه ای که آقای عسگراولادی هم داشتند. اگر بخواهیم برند اعتدال را به کسی بدهیم، باید به آقای عسگراولادی و ناطق نوری بدهیم. در هر صورت ایشان به صلاح و مصلحت ندیدند که وارد شوند ولی اگر ریاست جبهه را می پذیرفتند حتی این زمینه بود که جبهه اساسنامه را اصلاح کند که فردی بیرون از جبهه هم بتواند رییس شود و در نهایت با اجماع ایشان را انتخاب می کردیم. دوستانی هم به انحای مختلف صحبت کردند اما ایشان به مصلحت ندیدند که وارد فضای تشکلاتی به این معنای تشکیلاتی خودشان شوند.






1392/9/24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن