تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806787096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واگذاری حفاظت از دانشمندان هسته‌ای به سپاه


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: واگذاری حفاظت از دانشمندان هسته‌ای به سپاه
جانشین فرمانده حفاظت سپاه در ادامه با بیان اینکه "حفاظت از شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و لشکری از جمله سران قوا و مقام معظم رهبری نیز بر عهده حفاظت سپاه قرار دارد"، خاطرنشان کرد: پس از ترور شهید مطهری، مأموریت دیگری توسط امام خمینی(ره) به سپاه پاسداران واگذار شد که در این مأموریت امام مسئولیت حفظ جان شخصیت‌ها را بر عهده سپاه قرار داده است.
آفتاب: به گزارش ایسنا، سردار محمدحسن کاظمی در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت سالروز تأسیس حفاظت سپاه پاسداران تشکیل شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب دشمن توطئه‌های فراوانی برای نظام مقدس و نوپای جمهوری اسلامی ایجاد کرد که مهمترین آنها بخش ترور شخصیت‌ها، انفجار‌ها، بمب‌گذاری‌ها و هشت سال جنگ تحمیلی بود.


وی با بیان اینکه "از سال 62 به بعد دشمنان به ترفند جدیدی برای مقابله با جمهوری اسلامی روی‌ آوردند"، افزود: در سال 62 دشمن با ربودن یک فروند هواپیمای ما این ترفند جدید خود را آغاز کرد. ما در سال 63 شاهد بودیم که چهار هواپیماربایی دیگر توسط دشمن صورت گرفت و آنها هواپیماربایی را به عنوان یک روال برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ادامه دادند.


کاظمی ادامه داد: در این سال‌ها پس از ربایش هواپیماها توسط دشمن، اخبار این ربایش‌ها به‌گونه‌ای در رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بازتاب پیدا می‌کرد که این بازتاب موجب شکست اقتدار جمهوری اسلامی می‌شد و گاهی برخی کشورها با شنیدن این اخبار اقدام به فسخ قراردادهای خود با کشور ما می‌کردند.


جانشین فرمانده حفاظت سپاه با اشاره به تأسیس این بخش در سپاه به دستور امام خمینی(ره)، یادآور شد: در سال 63 امام خمینی(ره) فرمانده وقت سپاه پاسداران را احضار کردند و شخصاً و به صورت شفاهی حفاظت از ناوگان هوایی کشور را به سپاه واگذار کردند. در همان سال بسیاری از نیروهای متخصص و متعهد سپاه دور هم جمع شدند و امنیت ناوگان هوایی را در دست گرفتند.


وی خاطرنشان کرد: امنیت خطوط هوایی کشور تا سال 67 از سوی سپاه پاسداران تأمین می‌شد تا اینکه فرمانده وقت سپاه نامه‌ای به فرزند امام خمینی(ره) نوشتند و در آن نامه از وی خواستند که از امام استعلام بگیرد که با توجه به کاهش مباحث امنیتی در کشور، آیا این ضرورت وجود دارد که سپاه مأموریت حفاظت از خطوط هوایی را کماکان بر عهده داشته باشد که امام خمینی(ره) در پاسخ به این استعلام با صدور نامه‌ای اعلام کردند که سپاه پاسداران همچون گذشته مسئولیت حفاظت هواپیماهای هوایی ایران را بر عهده دارد.


کاظمی همچنین اظهار کرد: پس از ارتحال امام(ره) نیز در سال 68 مجدداً در کشور بحث لزوم ضرورت ادامه این مأموریت سپاه مطرح شد که بار دیگر نیز فرماندهی وقت سپاه نامه‌ای با مضمون قبلی خطاب به مقام معظم رهبری نوشت که رهبری در پاسخ به این نامه قید کردند که "کما فی‌السابق مأموریت این برادران ادامه پیدا کند".


جانشین فرمانده حفاظت سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه "از آغاز فعالیت‌های بخش حفاظت، سپاه تاکنون توانسته است این مسئولیت را به عنوان یک مأموریت موفق در سطوح داخلی و بین‌المللی انجام دهد"، تصریح کرد: اکنون صنعت هوایی کشور ما جزو امن‌ترین خطوط پروازی دنیاست، چراکه مردم هیچگونه دغدغه‌ای در ارتباط با تأمین امنیت هواپیماهای داخلی کشور ندارند. امروز با همکاری‌ای که بین سازمان‌ها، ‌نهادها و ارگان‌های مربوط با خطوط ناوگان هوایی کشور وجود دارد، خطوط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جزو امن‌ترین و شناخته ‌شدن خطوط هوایی از نظر امنیت در دنیا به حساب می‌آید.


در ادامه این نشست خبری، این پرسش مطرح شد که "آیا حفاظت سپاه تعامل و همکاری با نهادهای بین‌المللی مربوط با خطوط هوایی دارد؟" که سردار کاظمی پاسخ داد: در هر کشوری سازمانی به نام سازمان هواپیمایی وجود دارد. در عرصه بین‌المللی نیز ICAO و سازمان‌های دیگر به نام یاتا (IATA) وجود دارد.


وی با بیان اینکه "ICAO مسئولیت امور هوانوردی کشورها را بر عهده دارد"، تصریح کرد: چون جمهوری اسلامی ایران عضو ICAO است، این سازمان بین‌المللی از جهات امنیتی نظارت و کنترل‌هایی را بر ما دارد.


کاظمی خاطرنشان کرد: به طور مثال برای نخستین‌ بار در سال 86 بازرسان سازمان ICAO از سازمان هواپیمایی و خطوط هوایی ما بازدید و ارزیابی به عمل آوردند که ما در این بازدید توانستیم نمره قابل قبولی کسب کنیم. در این بازدید توانستیم در بحث امنیت به عنوان رتبه برتر در دنیا شناخته شویم.


جانشین فرمانده حفاظت سپاه پاسداران همچنین گفت: با توجه به تهدیداتی که در کشور ما وجود دارد، به لطف خدا در طول 30 سال اخیر حتی یک مورد هواپیماربایی موفق در کشور صورت نگرفته است.


وی در ادامه با اشاره به بازدید مجدد ICAO از سازمان هوایی ایران در سال 91، افزود: ICAO در بازرسی مجددی که از خطوط هواپیمایی ما داشت، مُهر تاییدی به شیوه‌های امنیتی خطوط هواپیمایی کشور ما زد.


جانشین فرمانده حفاظت سپاه در ادامه نشست خبری خود با بیان اینکه "از زمان حضور فرزندان انقلاب در هواپیمایی کشور تا سال 89، 26 مورد اقدام هواپیماربایی توسط سپاه خنثی شده است"، اظهار کرد: مجموعه اقدماتی که به صورت مقابله‌ای توسط فرزندان انقلاب در حفاظت هوایی سپاه پاسداران تا سال 89 صورت گرفته است، تعدادی بالغ بر 26 مورد بوده است. در این مدت حدود 130 مورد نیز توسط مأموران حفاظت پرواز سپاه در زمین و هوا در نطفه خفه شده است.


وی با بیان اینکه "هدایت اکثر اقدامات امنیتی در هواپیماها توسط دولت‌های متخاصم با جمهوری اسلامی صورت گرفته است"، خاطرنشان کرد: اکثر افرادی که اقدام به تداخل در امنیت پروازهای کشوری می‌کنند، ایرانی و جزو گروهک‌های معاند با نظام هستند.


کاظمی با بیان اینکه "در صنعت هوایی کشور ما، ایمنی و امنیت دو موضوع مهم هستند"، گفت: از بعد ایمنی، در خطوط هوایی ما سازمان‌هایی وجود دارد که هواپیماهای خطوط هوایی را برای پرواز آماده‌سازی و اورهال می‌کنند.


جانشین فرمانده حفاظت سپاه در مورد تأمین امنیت پروازهای کشور نیز خاطرنشان کرد: اگر امنیت در پروازهای کشور جاری نباشد، بسیاری از مجوزهای پروازهای ما بویژه پروازهای بین‌المللی لغو می‌شود.


وی با بیان اینکه "ما در قوانین داخلی تابع یکسری از قوانین بین‌المللی نیز هستیم"، اظهار کرد: ما برای اینکه بتوانیم از یکسری قوانین بین‌المللی تبعیت کنیم، باید همواره سطوح امنیتی پروازهای خود را نیز افزایش دهیم.


کاظمی به نحوه تعامل حفاظت سپاه با سایر کشورهای منطقه در انتقال تجربیات نیز اشاره کرد و با بیان اینکه "با گذشت 30 سال فعالیت در عرصه خطوط هوایی، در این کار صاحب سبک و تجربه شده‌ایم"، افزود: تاکنون درخواست‌های متعددی از سوی کشورهای همسایه و همچنین کشورهای اسلامی درباره انتقال تجربیات حفاظت سپاه به آنها شده است که با توجه به اینکه سازوکارهای این کار نیز فراهم شده است ما اعلام می‌کنیم که این آمادگی در حفاظت سپاه وجود دارد.


جانشین فرمانده حفاظت سپاه در ادامه با بیان اینکه "حفاظت از شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و لشکری از جمله سران قوا و مقام معظم رهبری نیز بر عهده حفاظت سپاه قرار دارد"، خاطرنشان کرد: پس از ترور شهید مطهری، مأموریت دیگری توسط امام خمینی(ره) به سپاه پاسداران واگذار شد که در این مأموریت امام مسئولیت حفظ جان شخصیت‌ها را بر عهده سپاه قرار داده است.


وی اضافه کرد: پس از ترور شهید مطهری و عهده‌دار شدن حفاظت شخصیت‌ها توسط سپاه پاسداران، هرکجا که سپاه مسئولیت حفاظت فردی را عهده‌دار بوده است، شاهد هیچگونه تروری نبوده‌ایم؛ چراکه هرکجا که نام سپاه در کنار مأموریت‌ها قرار گرفته، اراده از دشمنان نظام سلب شده است.


کاظمی در مورد حفاظت از دانشمندان و نخبگان هسته‌ای کشور نیز با بیان اینکه "دشمنان اهدافشان را به سمت‌هایی تغییر داده‌اند که سپاه در آن حضور نداشته است"، گفت: پس از ترور نخبگان و دانشمندان هسته‌ای کشور، مأموریت حفاظت از این افراد نیز بر سپاه واگذار شد.


جانشین فرمانده حفاظت سپاه با بیان اینکه "سپاه توانایی ایستادن در برابر خطرات امنیتی شخصیت‌ها را دارد"، تاکید کرد: سپاه می‌تواند جلوی هرگونه خطر امنیتی در برابر شخصیت‌ها بایستد، چراکه حفظ شخصیت‌هایی که دارای مسئولیت بوده و هستند، یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.


وی با بیان اینکه "تاکنون حدود 360 نفر در دو عرصه مأموریتی حفاظت هوایی و شخصیتی حفاظت سپاه به شهادت رسیده‌اند"، خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد 60 نفر از فرزندان انقلاب در بخش حفاظت هوایی و حدود 300 نفر نیز در سپاه انصار که مسئولیت حفاظت از شخصیت‌ها را بر عهده دارد به شهادت رسیده‌اند.


کاظمی در پایان با اشاره به بازدید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مجموع فرماندهی حفاظت سپاه، گفت: هفته گذشته در بازدیدی که فرمانده کل سپاه از مجموعه فرماندهی حفاظت سپاه داشتند، گزارشی از تحولات و اقداماتی که در دو عرصه مأموریتی این فرماندهی انجام گرفته است به سمع و نظر ایشان رسید. ایشان نیز در صحبت‌های خود از مجموع فعالیت‌ها و اقدامات فرماندهی حفاظت تقدیر و تشکر کرد.




تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن