تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803996140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سپاه: هرجا حفاظت برعهده سپاه بوده، تروري صورت نگرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: سپاه: هرجا حفاظت برعهده سپاه بوده، تروري صورت نگرفته است
كاظمي همچنين اظهار كرد: پس از ارتحال امام(ره) نيز در سال 68 مجدداً در كشور بحث لزوم ضرورت ادامه اين مأموريت سپاه مطرح شد كه بار ديگر نيز فرماندهي وقت سپاه نامه‌اي با مضمون قبلي خطاب به مقام معظم رهبري نوشت كه رهبري در پاسخ به اين نامه قيد كردند كه "كما في‌السابق مأموريت اين برادران ادامه پيدا كند".
جانشين فرمانده حفاظت سپاه پاسداران جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اينكه "هر كجا كه نام سپاه باشد، اراده از دشمنان سلب مي‌شود"، گفت: پس از عهده‌دار شدن مسئوليت حفاظت از شخصيت‌ها توسط سپاه، هركجا كه اين مسئوليت را عهده‌دار بوده، هيچگونه تروري صورت نگرفته است.

به گزارش ايسنا، سردار محمدحسن كاظمي در نشست خبري كه صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت سالروز تأسيس حفاظت سپاه پاسداران تشكيل شد، اظهار كرد: پس از پيروزي انقلاب دشمن توطئه‌هاي فراواني براي نظام مقدس و نوپاي جمهوري اسلامي ايجاد كرد كه مهمترين آنها بخش ترور شخصيت‌ها، انفجار‌ها، بمب‌گذاري‌ها و هشت سال جنگ تحميلي بود.

وي با بيان اينكه "از سال 62 به بعد دشمنان به ترفند جديدي براي مقابله با جمهوري اسلامي روي‌ آوردند"، افزود: در سال 62 دشمن با ربودن يك فروند هواپيماي ما اين ترفند جديد خود را آغاز كرد. ما در سال 63 شاهد بوديم كه چهار هواپيماربايي ديگر توسط دشمن صورت گرفت و آنها هواپيماربايي را به عنوان يك روال براي ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي ادامه دادند.

كاظمي ادامه داد: در اين سال‌ها پس از ربايش هواپيماها توسط دشمن، اخبار اين ربايش‌ها به‌گونه‌اي در رسانه‌ها، خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها بازتاب پيدا مي‌كرد كه اين بازتاب موجب شكست اقتدار جمهوري اسلامي مي‌شد و گاهي برخي كشورها با شنيدن اين اخبار اقدام به فسخ قراردادهاي خود با كشور ما مي‌كردند.

جانشين فرمانده حفاظت سپاه با اشاره به تأسيس اين بخش در سپاه به دستور امام خميني(ره)، يادآور شد: در سال 63 امام خميني(ره) فرمانده وقت سپاه پاسداران را احضار كردند و شخصاً و به صورت شفاهي حفاظت از ناوگان هوايي كشور را به سپاه واگذار كردند. در همان سال بسياري از نيروهاي متخصص و متعهد سپاه دور هم جمع شدند و امنيت ناوگان هوايي را در دست گرفتند.

وي خاطرنشان كرد: امنيت خطوط هوايي كشور تا سال 67 از سوي سپاه پاسداران تأمين مي‌شد تا اينكه فرمانده وقت سپاه نامه‌اي به فرزند امام خميني(ره) نوشتند و در آن نامه از وي خواستند كه از امام استعلام بگيرد كه با توجه به كاهش مباحث امنيتي در كشور، آيا اين ضرورت وجود دارد كه سپاه مأموريت حفاظت از خطوط هوايي را كماكان بر عهده داشته باشد كه امام خميني(ره) در پاسخ به اين استعلام با صدور نامه‌اي اعلام كردند كه سپاه پاسداران همچون گذشته مسئوليت حفاظت هواپيماهاي هوايي ايران را بر عهده دارد.

كاظمي همچنين اظهار كرد: پس از ارتحال امام(ره) نيز در سال 68 مجدداً در كشور بحث لزوم ضرورت ادامه اين مأموريت سپاه مطرح شد كه بار ديگر نيز فرماندهي وقت سپاه نامه‌اي با مضمون قبلي خطاب به مقام معظم رهبري نوشت كه رهبري در پاسخ به اين نامه قيد كردند كه "كما في‌السابق مأموريت اين برادران ادامه پيدا كند".

جانشين فرمانده حفاظت سپاه پاسداران با تاكيد بر اينكه "از آغاز فعاليت‌هاي بخش حفاظت، سپاه تاكنون توانسته است اين مسئوليت را به عنوان يك مأموريت موفق در سطوح داخلي و بين‌المللي انجام دهد"، تصريح كرد: اكنون صنعت هوايي كشور ما جزو امن‌ترين خطوط پروازي دنياست، چراكه مردم هيچگونه دغدغه‌اي در ارتباط با تأمين امنيت هواپيماهاي داخلي كشور ندارند. امروز با همكاري‌اي كه بين سازمان‌ها، ‌نهادها و ارگان‌هاي مربوط با خطوط ناوگان هوايي كشور وجود دارد، خطوط هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران جزو امن‌ترين و شناخته ‌شدن خطوط هوايي از نظر امنيت در دنيا به حساب مي‌آيد.

در ادامه اين نشست خبري، اين پرسش مطرح شد كه "آيا حفاظت سپاه تعامل و همكاري با نهادهاي بين‌المللي مربوط با خطوط هوايي دارد؟" كه سردار كاظمي پاسخ داد: در هر كشوري سازماني به نام سازمان هواپيمايي وجود دارد. در عرصه بين‌المللي نيز ICAO و سازمان‌هاي ديگر به نام ياتا (IATA) وجود دارد.

وي با بيان اينكه "ICAO مسئوليت امور هوانوردي كشورها را بر عهده دارد"، تصريح كرد: چون جمهوري اسلامي ايران عضو ICAO است، اين سازمان بين‌المللي از جهات امنيتي نظارت و كنترل‌هايي را بر ما دارد.

كاظمي خاطرنشان كرد: به طور مثال براي نخستين‌ بار در سال 86 بازرسان سازمان ICAO از سازمان هواپيمايي و خطوط هوايي ما بازديد و ارزيابي به عمل آوردند كه ما در اين بازديد توانستيم نمره قابل قبولي كسب كنيم. در اين بازديد توانستيم در بحث امنيت به عنوان رتبه برتر در دنيا شناخته شويم.

جانشين فرمانده حفاظت سپاه پاسداران همچنين گفت: با توجه به تهديداتي كه در كشور ما وجود دارد، به لطف خدا در طول 30 سال اخير حتي يك مورد هواپيماربايي موفق در كشور صورت نگرفته است.

وي در ادامه با اشاره به بازديد مجدد ICAO از سازمان هوايي ايران در سال 91، افزود: ICAO در بازرسي مجددي كه از خطوط هواپيمايي ما داشت، مُهر تاييدي به شيوه‌هاي امنيتي خطوط هواپيمايي كشور ما زد.

جانشين فرمانده حفاظت سپاه در ادامه نشست خبري خود با بيان اينكه "از زمان حضور فرزندان انقلاب در هواپيمايي كشور تا سال 89، 26 مورد اقدام هواپيماربايي توسط سپاه خنثي شده است"، اظهار كرد: مجموعه اقدماتي كه به صورت مقابله‌اي توسط فرزندان انقلاب در حفاظت هوايي سپاه پاسداران تا سال 89 صورت گرفته است، تعدادي بالغ بر 26 مورد بوده است. در اين مدت حدود 130 مورد نيز توسط مأموران حفاظت پرواز سپاه در زمين و هوا در نطفه خفه شده است.

وي با بيان اينكه "هدايت اكثر اقدامات امنيتي در هواپيماها توسط دولت‌هاي متخاصم با جمهوري اسلامي صورت گرفته است"، خاطرنشان كرد: اكثر افرادي كه اقدام به تداخل در امنيت پروازهاي كشوري مي‌كنند، ايراني و جزو گروهك‌هاي معاند با نظام هستند.

كاظمي با بيان اينكه "در صنعت هوايي كشور ما، ايمني و امنيت دو موضوع مهم هستند"، گفت: از بعد ايمني، در خطوط هوايي ما سازمان‌هايي وجود دارد كه هواپيماهاي خطوط هوايي را براي پرواز آماده‌سازي و اورهال مي‌كنند.

جانشين فرمانده حفاظت سپاه در مورد تأمين امنيت پروازهاي كشور نيز خاطرنشان كرد: اگر امنيت در پروازهاي كشور جاري نباشد، بسياري از مجوزهاي پروازهاي ما بويژه پروازهاي بين‌المللي لغو مي‌شود.

وي با بيان اينكه "ما در قوانين داخلي تابع يكسري از قوانين بين‌المللي نيز هستيم"، اظهار كرد: ما براي اينكه بتوانيم از يكسري قوانين بين‌المللي تبعيت كنيم، بايد همواره سطوح امنيتي پروازهاي خود را نيز افزايش دهيم.

كاظمي به نحوه تعامل حفاظت سپاه با ساير كشورهاي منطقه در انتقال تجربيات نيز اشاره كرد و با بيان اينكه "با گذشت 30 سال فعاليت در عرصه خطوط هوايي، در اين كار صاحب سبك و تجربه شده‌ايم"، افزود: تاكنون درخواست‌هاي متعددي از سوي كشورهاي همسايه و همچنين كشورهاي اسلامي درباره انتقال تجربيات حفاظت سپاه به آنها شده است كه با توجه به اينكه سازوكارهاي اين كار نيز فراهم شده است ما اعلام مي‌كنيم كه اين آمادگي در حفاظت سپاه وجود دارد.

جانشين فرمانده حفاظت سپاه در ادامه با بيان اينكه "حفاظت از شخصيت‌ها و مسئولان كشوري و لشكري از جمله سران قوا و مقام معظم رهبري نيز بر عهده حفاظت سپاه قرار دارد"، خاطرنشان كرد: پس از ترور شهيد مطهري، مأموريت ديگري توسط امام خميني(ره) به سپاه پاسداران واگذار شد كه در اين مأموريت امام مسئوليت حفظ جان شخصيت‌ها را بر عهده سپاه قرار داده است.

وي اضافه كرد: پس از ترور شهيد مطهري و عهده‌دار شدن حفاظت شخصيت‌ها توسط سپاه پاسداران، هركجا كه سپاه مسئوليت حفاظت فردي را عهده‌دار بوده است، شاهد هيچگونه تروري نبوده‌ايم؛ چراكه هركجا كه نام سپاه در كنار مأموريت‌ها قرار گرفته، اراده از دشمنان نظام سلب شده است.

كاظمي در مورد حفاظت از دانشمندان و نخبگان هسته‌اي كشور نيز با بيان اينكه "دشمنان اهدافشان را به سمت‌هايي تغيير داده‌اند كه سپاه در آن حضور نداشته است"، گفت: پس از ترور نخبگان و دانشمندان هسته‌اي كشور، مأموريت حفاظت از اين افراد نيز بر سپاه واگذار شد.

جانشين فرمانده حفاظت سپاه با بيان اينكه "سپاه توانايي ايستادن در برابر خطرات امنيتي شخصيت‌ها را دارد"، تاكيد كرد: سپاه مي‌تواند جلوي هرگونه خطر امنيتي در برابر شخصيت‌ها بايستد، چراكه حفظ شخصيت‌هايي كه داراي مسئوليت بوده و هستند، يكي از دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي به حساب مي‌آيد.

وي با بيان اينكه "تاكنون حدود 360 نفر در دو عرصه مأموريتي حفاظت هوايي و شخصيتي حفاظت سپاه به شهادت رسيده‌اند"، خاطرنشان كرد: تاكنون تعداد 60 نفر از فرزندان انقلاب در بخش حفاظت هوايي و حدود 300 نفر نيز در سپاه انصار كه مسئوليت حفاظت از شخصيت‌ها را بر عهده دارد به شهادت رسيده‌اند.

كاظمي در پايان با اشاره به بازديد فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از مجموع فرماندهي حفاظت سپاه، گفت: هفته گذشته در بازديدي كه فرمانده كل سپاه از مجموعه فرماندهي حفاظت سپاه داشتند، گزارشي از تحولات و اقداماتي كه در دو عرصه مأموريتي اين فرماندهي انجام گرفته است به سمع و نظر ايشان رسيد. ايشان نيز در صحبت‌هاي خود از مجموع فعاليت‌ها و اقدامات فرماندهي حفاظت تقدير و تشكر كرد.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن