تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801631395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به همت سازمان بسيج اساتيد سپاه روح‌الله استان مركزي صورت گرفتبرگزاري همايش علمي سلول‌هاي بنيادي بسيج اساتيد دانشگاه آزاد اراك


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به همت سازمان بسيج اساتيد سپاه روح‌الله استان مركزي صورت گرفتبرگزاري همايش علمي سلول‌هاي بنيادي بسيج اساتيد دانشگاه آزاد اراك
به همت سازمان بسيج اساتيد سپاه روح‌الله استان مركزي و با حضور محققان پژوهشگاه رويان همايش علمي سلول‌هاي بنيادي اعضاي حلقه‌هاي بسيج اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي واحد اراك برگزار شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، محقق پژوهشگاه رويان ظهر امروز در اين همايش گفت: با وجود مشكلات فراوان در كشور خوشبختانه دانشمندان و محققان با غيرت كشور در بحث سلول‌هاي بنيادين به پيشرفت‌هاي بسيار خوبي دست يافته‌اند.

علي ميرعظيمي افزود: امروز ايران اسلامي در بحث سلول‌هاي بنيادي به جمع كشورهاي صاحب نام در اين حوزه پيوسته و به خوبي توانسته است تهديد تحريم‌ها را به فرصت تبديل كند.

وي تصريح كرد: دانشمندان ايراني با وجود در اختيار نداشتن كم‌ترين امكانات و پيش رو داشتن شديد‌ترين تحريم‌ها توانستند به پيشرفت‌هاي بسيار خوبي در حوزه سلول‌هاي بنيادي دست يابند، به‌طوري كه كشور هم‌اكنون جزو يك تا دو درصد كشورهايي است كه از نظر تعداد مي‌تواند در جهان پيوند انجام دهد.

محقق پژوهشگاه رويان و عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساوه با بيان اينكه ايران قادر است در افرادي كه شكستگي وسيع استخوان دارند و يا كساني كه مورد عمل جراحي مغزي قرار گرفته و كاسه سر آنها برداشته شده و همچنين اشخاصي كه استخوان‌هاي آنها به كندي جوش مي‌خورد، از سلو‌ل‌هاي بنيادي براي جوش‌‌خوردگي سريع و جلوگيري از عفونت‌هاي بعدي استفاده كند، ادامه داد: خوشبختانه امروز اين مهم از مرحله آزمايشگاهي خارج شده و به طور عملي و كاربردي بر روي بيماران انجام مي‌شود.

سيدهادي موسوي يكي ديگر از محققان پژوهشگاه رويان نيز با بيان اينكه سلول‌هاي بنيادي ابتدايي‌ترين سلول‌هاي سازنده بدن هستند، گفت: اين سلول‌ها در طول دوره رشد جنيني پرورش يافته و تبديل به سلول‌هاي بالغ و خاصي مي‌شوند.

وي با بيان اينكه مسئوليت ساخت انواع بافت‌هاي بدن به عهده سلول‌هاي بنيادي است، افزود: منشاء كل اعضا و سلول‌هاي بافت‌هاي مختلف بدن سلول‌هاي بنيادي است كه بعد از كامل شدن اعضاي بدن، سلول‌هاي بنيادي مسئول ترميم بافت‌هاي آسيب‌‌ديده است و سلول‌هاي جديد را جايگزين سلول‌هاي پير و فرسوده مي‌كند.

بهروز شجاعي ‌سعدي مديرگروه زيست‌شناسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اراك و سر حلقه صالحين زيست‌شناسي كانون بسيج اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي نيز اظهار داشت: بسيج اساتيد و حلقه‌هاي صالحين زيست‌شناسي بايد در پيشبرد علمي زيست‌شناسي كشور پيشرو باشند.

انتهاي پيام/87006/ب۳۰

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن