تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802716896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكنش عضو هيات رييسه مجلس به طرحي براي الزام غني‌سازي دولت: فعلا نيازي به غني سازي 60 درصد نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: واكنش عضو هيات رييسه مجلس به طرحي براي الزام غني‌سازي دولت: فعلا نيازي به غني سازي 60 درصد نداريم
گروه سياسي- كورش شرفشاهي: هنوز مدت زيادي از مذاكرات موفقيت‌آميز دولت يازدهم و تاثيرات آن بر اقتصاد كشور نمي‌گذرد كه شاهد كارشكني‌هاي عجيب و غريبي هستيم. تا قبل از آغاز مذاكرات، دولت با هجمه‌هايي رو‌به‌رو مي‌شد كه برخي از آقايان شكست مذاكرات را پيش‌بيني مي‌كردند و برخي نيز در نطق ميان دستور مجلس از معامله در غلطان با آب نبات خبر مي‌دادند اما دولت با صبر و تامل همه اين موارد را پشت سر گذاشت تا آنكه مذاكرات به نتيجه رسيد و نتيجه آن شد كه ادامه تحريم‌ها متوقف شد. اما نكته تاسف‌آور اين است كه در بين طرف‌هاي غربي نيز مانند طرف ايراني عده‌اي تندرو افراطي وجود دارند كه نه تنها رابطه بين دولت‌ها را نمي‌خواهند بلكه از رابطه بين ملت‌ها نيز هراسان هستند. اين تندروهاي داخلي پس از بهبود روند مذاكرات، طرف ايراني را سازشكار خواندند كه با واكنش تند مقام معظم رهبري رو‌به‌رو شدند. اما از آنجا كه اين افراد تندرو افراطي هرگز نفع مردم را نمي‌خواهند و بنا بر نظريه آيت‌الله ‌هاشمي‌رفسنجاني، نان خود را در جنگ و دشمني بين دولت‌ها و ملت‌ها مي‌بينند، دست از لجاجت بر نداشته و نمي‌دارند. در اين رابطه برخي از نمايندگان مجلس اقدام به تهيه طرحي كردند كه دولت را به غني‌سازي 60درصد الزام مي‌كند.

در اين رابطه عضو كميسيون انرژي مجلس از تقديم طرح دوفوريتي الزام دولت به غني‌سازي اورانيوم با غناي حداقل 60 درصد، جهت تامين نيازهاي صلح‌آميز داخلي كشور با امضاي 100 نماينده به هيئت‌رئيسه مجلس خبر داد.

سيدمهدي موسوي‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: در صورت تصويب آن، پس از تشديد تحريم‌ها ، وضع تحريم‌هاي جديد، تعرض به حقوق هسته‌اي كشورمان و ناديده گرفتن حقوق صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان توسط گروه 1+5، دولت ملزم مي‌شود كه زيرساخت‌هاي هسته‌اي فردو و نطنز را تكميل كند.

وي افزود: اين طرح به‌ نوعي مقابله به مثل با كنگره آمريكا در جهت تصويب تحريم‌هاي جديد عليه جمهوري اسلامي‌ايران است و هدف ما از تدوين اين طرح اين است كه حمايت مستمر خود را از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان نشان دهيم.

موسوي‌‌نژاد خاطر نشان ساخت: اين طرح در دستور كار صحن علني مجلس قرار خواهد گرفت تا در صحن علني مورد بررسي و راي‌گيري قرار گيرد.

اما افرادي هم در مجلس وجود دارند كه منطق مذاكره را مي‌فهمند و مي‌دانند كه نبايد تنش‌زايي كرد. در اين رابطه عضو هيات رييسه مجلس تاكيد كرد كه طرح تهيه شده براي الزام دولت به غني‌سازي اورانيوم به ميزان حداقل 60 درصد در شرايط فعلي درست نيست و بهانه‌اي به دست طرف مقابل مي‌دهد.

به گزارش ايسنا؛ حسين سبحاني‌نيا، در ارزيابي از طرحي كه به گفته موسوي‌نژاد عضوكميسيون انرژي مجلس با امضاي 100 نماينده مجلس براي الزام دولت براي غني‌سازي اورانيوم به ميزان حداقل 60 درصد تهيه شده است گفت: به نظرم نبايد خيلي در اين خصوص عجله به خرج داده شود، چون تصويب و تهيه اين طرح بهانه‌اي به دست طرف مقابل مي‌دهد.

وي افزود: ما متعهد به توافق ژنو هستيم كه در اين شرايط طرف مقابل اين توافقنامه را نقض كرده است، پس نبايد كاري كنيم كه بهانه به دست آنها داده شود، آنها در اين شرايط فضاسازي مي‌كنند مبني بر اينكه ايران تصميم به نقض توافقنامه ژنو دارد حال اينكه آمريكا كشوري است كه اين توافقنامه را نقض كرده و تحريم‌هاي جديد را اضافه نموده است.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه با بيان اينكه برخي حقوقدانان معتقدند كه تحريم‌هاي جديد به معناي نقض توافق ژنو نيست، گفت: برخي مي‌گويند شركت‌هايي كه تحريم شده‌اند، جزو شركت مادري هستند كه قبلا تحريم شده و در واقع آمريكا شركت‌هاي زيرمجموعه را تحريم كرده است و اين تحريم جديدي نيست، در مقابل برخي ديگر اعتقاد دارند كه تحريم‌هاي جديدي توسط آمريكا اعمال شده است. سبحاني‌نيا افزود: در چنين شرايطي نبايد بهانه به دست طرف مقابل داده شود، همانطور كه آنها مي‌گويند در مقابل ايران گزينه نظامي‌و مواردي از اين دست دارد و ما در مقابل بگوييم كه گزينه غني‌سازي 60 درصد اورانيوم را در نظر داريم، خوب است ولي نبايد اين موضوع به صورت طرحي در صحن علني مورد بررسي قرار گيرد. وي گفت: اينكه گفته شود اگر آنها توافق را نقض كنند ما نيز دولت را مكلف به غني‌سازي 60 درصد مي‌كنيم خوب است ولي نبايد اين به صورت طرح در صحن آورده و مطرح شود، اين رويكرد درستي نيست و آن برگي كه در اختيار ما مبني بر اينكه آمريكايي‌ها زير تعهداتشان زدند و توافقات را نقض كردند، از ما مي‌گيرد. اين عضو هيات رييسه مجلس گفت: ما در حال حاضر نيازي به غني‌سازي 60 درصد هم نداريم، طبيعتا دوستاني كه اين طرح را امضا كردند بايد دلايل خود را مطرح كنند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي‌با بيان اينكه با اصل طرح مخالف نيست، گفت: تاكيد من بر اين است كه تصويب و يا مطرح كردن چنين تصويبي در صحن علني و در شرايط فعلي درست و به صلاح نيست. وي تاكيد كرد: در طول شش ماه توافقنامه ژنو بايد كارها را به صورت منظم دنبال كرد و در عين حال با رصد عملكرد طرف مقابل، مذاكرات منطقي و با استدلال قوي را پيش برد و تحت تاثير فشارها قرار نگرفت تا حداكثر منافع كشور تامين شود.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن