تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804778824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اينجا ايران است صداي كشتي‌گيران روسي را مي‌شنويد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: اينجا ايران است صداي كشتي‌گيران روسي را مي‌شنويد
مجيد حاتمي

يك روز پرهيجان براي كشتي ايران از راه رسيد. امروز ليگ برتر كشتي آزاد در ايستگاه آخر، قهرمان خود را خواهد شناخت. شايد امروز براي آخرين‌بار، پرونده ليگ‌هاي اين‌چنيني در كشتي ايران بسته شود و از دوره‌هاي بعد، رسول خادم به وعده خود براي دگرگوني ساختار ليگ و ايجاد تغييرات اساسي عمل كند.
ليگ برتر كشتي آزاد با 2ماه تأخير بعد از مسابقات جهاني مجارستان و براي نخستين‌بار بدون حضور كشتي‌گيران ملي‌پوش برگزار شد. مسابقاتي كه مثل هميشه و برخلاف عنوان واقعي و هدف اصلي ليگ كمتر از 2 ماه به طول انجاميد و هيچ‌كس نفهميد كه در غياب ملي‌پوشان و مربيان تيم ملي، چه اصراري بر پايان سريع و فوري اين رقابت‌هاست. مسابقاتي كه مي‌توانست تنور رقابت بين رده‌هاي دوم و سوم كشتي را داغ و داغ‌تر نمايد و پخش اين رقابت‌ها نيز مي‌توانست عوايد مادي بيشتري براي مجموعه كشتي داشته باشد.
امروز در ورزشگاه 12 هزارنفري آزادي تهران، از ساعت 9 صبح در نخستين مسابقه ضربدري استيل آذين ايرانيان به مصاف گاز مازندران خواهد رفت. نبردي نابرابر بين غني و فقير كه البته نتيجه آن قابل پيش‌بيني است. گازي‌ها كه تنها تيم بدون كشتي گير خارجي مرحله نيمه‌نهايي ليگ هستند ناپلئوني و با اما و اگر موفق به صعود از گرده خود شدند اما انصافاً نبايد كار ارزشمند جوانان جوياي نام اين تيم چون اباذر اسلامي، سعيد احمدي، عارف عليزاده، محمد جواد ابراهيمي و جابر صادق‌زاده را ناديده گرفت در طرف مقابل اما استيل آذين ايرانيان تيمي متشكل از بهترين كشتي‌گيران غير ملي‌پوش است كه از سرشناس‌ترين كشتي‌گيران خارجي هم بهره مي‌برد. دنيس سارگوش قهرمان نامدار جهان و المپيك از روسيه و همچنين عبدالسلام قاديسوف قهرمان اروپا و قهرمان يونيورسياد 2013، اوپن سات قهرمان اروپا و ملي‌پوش روسي اعضاي خارجي اين تيم هستند كه در كنار كشتي‌گيراني چون جمال ميرزايي، اميد جلالي بهار توانسته‌اند استيل را به‌عنوان يكي از جدي‌ترين مدعيان قهرماني اين دوره از مسابقات مطرح كنند. شايد نبرد محمدرضا آذرشكيب و جابر صادق‌زاده را بتوان حساس‌ترين مسابقه اين رويارويي دانست.
اما در دومين ديدار مرحله ضربدري، تيم مؤسسه ثامن الحجج(ع) سبزوار براي كسب سومين عنوان قهرماني‌اش پنجه در پنجه تيم خونه به خونه بابل خواهد انداخت. نبردي بسيار سخت و دشوار با انبوهي از هيجانات و اتفاقات جالب!
از اردوي خونه به خونه بابل خبر رسيد كه آن‌ها مدتي را در هتل المپيك تهران ساكن شده و طي شب‌هاي اخير در ضيافت‌هاي مختلف در رستوران‌هاي تهران در جهت ايجاد انگيزه بين كشتي‌گيران تلاش‌ زيادي شده است. قرار شده در ازاي برد هر كشتي‌گير در مرحله ضربدري يعني جدال مقابل ثامن الحجج سبزوار، 3ميليون تومان پاداش و در ازاي هر پيروزي در ديدارهاي رده‌بندي و فينال در نوبت بعد از ظهر 5 ميليون تومان پاداش داده شود.
اما در طرف ديگر تيم پر و پيمان ثامن‌الحجج سبزوار با هدايت محسن كاوه، نه تنها از شانس قهرماني برخوردار است بلكه با معادلات پيچيده و حساب و كتاب‌هاي كاوه مي‌تواند مثل پارسال، هر نتيجه غيرممكن را ممكن سازد. آنچه مسلم است تيم ثامن‌الحجج سبزوار فردا مجبور است برخلاف استيل آذين، در نوبت صبح هم با قدرت و با تركيب اصلي به ميدان برود چرا كه رضا يزداني سرمربي خونه به خونه بابل با قاطعيت گفته كه تيمش صد در صد قهرمان خواهد شد.
در تيم سبزواري، بخان گوي گريف اعجوبه روسي و فني‌ترين كشتي‌گير جهان در سال 2013، ماگومد قربان علي‌يف عضو تيم ملي روسيه در مسابقات قهرماني جهان و حاجي مراد گاستاسوف فوق سنگين پرافتخار روسي و دارنده 6 طلاي جهان و المپيك عضويت دارند. در سوي ديگر اما بابلي‌ها، علي شعبانوف قهرمان جهان از بلاروس، طاها آكگول قهرمان نامدار جوانان جهان و عضو تيم ملي تركيه و ويكتور لبدوف قهرمان 55 كيلويي جهان را در اختيار دارند. جالب اين‌كه لبدوف درمسابقه امروز، سرشناس‌ترين مربي سازنده كشتي جهان و مدير كارخانه كشتي‌گيرسازي روسيه، ديميتري مينديا شويلي را در كنار خود خواهد داشت. گذشته از اين امروز مي‌توان شاهد ادامه درخشش كشتي‌گيران داخلي دو تيم بود همان‌هايي كه مثل ميثم مصطفي جوكار و مصطفي آقاجاني، احسان اميني و... در مرحله مقدماتي خوش درخشيدند و حالا در صدد جلب نظر چشمان تيزبين مديران فني كشتي آزاد براي راهيابي بر اردوي تيم ملي هستند.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن