تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802197863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسيه قهرماني خود را مديون ايران، قدرت نوظهور واليبال دنياست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: روسيه قهرماني خود را مديون "ايران، قدرت نوظهور واليبال دنياست"
سايت فدراسيون جهاني واليبال (FIVB) در آخرين روزهاي سال 2013 گزارشي از ليگ جهاني امسال با عنوان "سه تيم برتر جهان دوباره روي سكوها رفتند"، منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) و به نقل از فدراسيون واليبال، ليگ جهاني واليبال 2012 با قهرماني لهستان به پايان رسيد و ايالات متحده و كوبا به مدال هاي نقره و برنز دست يافتند. سال بعد در مسابقات 2013 هر سه تيم در دور بين قاره‌اي مسابقات از دور رقابت‌ها خارج شدند كه مهمترين رويداد سال 2013 محسوب شد.

ايالات متحده و لهستان به عنوان فيناليست‌هاي سال 2012 به مقام هايي بهتر از چهارمي و پنجمي سال 2013 در گروه شش تيمي خود دست نيافتند. كوبا هم در گروه خود يعني گروه ب با فاصله زيادي آخر شد و تنها يكي از 10 مسابقه خود را با پيروزي پشت سر گذاشت. اين مسئله مويّد اين باور است كه در سال بعد از المپيك با تغييرات گسترده‌اي روبرو بوده‌ايم با اين تفاوت كه سه تيم اول ليگ جهاني دقيقاً همان تيم‌هاي برتر المپيك لندن باقي ماندند.

ليگ جهاني 2013

تيم دوم جهان يعني روسيه توانست برزيل را در ديدار نهايي ليگ جهاني 2013 در ماردپلاتاي آرژانتين سه بر صفر شكست دهد. روسيه توانسته بود در دور بين قاره‌اي اين رقابت‌ها پس از باخت در برابر آلمان، برزيل را سه بر دو شكست دهد. ملي پوشان واليبال روسيه حضور خود در مرحله نهايي در آرژانتين را مديون تيم ملي واليبال ايران، قدرت نوظهور واليبال جهان است كه با پيروزي در برابر آلمان موجب شدند روسيه از اين گروه به فينال مسابقات راه يابد. قهرمان المپيك در دور فينال نيز در برابر كانادا شكست خورد، اما همچنان براي قهرماني جنگيد.

برزيل به عنوان ركورد‌دار قهرماني در ليگ جهاني در دور مقدماتي مسابقات مثل هميشه فوق‌العاده بود. آنها در طول ده مسابقه خود تنها يك ديدار را مقابل فرانسه جوان در خانه واگذار كردند. سال گذشته براي برزيل يكي از بدترين نتايج در تاريخ مسابقات ليگ جهاني رقم خورد كه نتوانستند به مقامي بهتر از ششمي دست يابند. اين بار با وجود اينكه با قدرت به اين مسابقات وارد شدند، اما نتوانستند در دستيابي به دهمين قهرماني خود در اين رقابت‌ها موفق شوند و در نهايت با قبول شكست در برابر روسيه به مكان دوم تكيه زدند تا منتظر رقابت هاي ليگ جهاني در سال 2014 باشند.

ايتاليا تيم سوم جهان كه در كارنامه خود 8 عنوان قهرماني در ليگ جهاني واليبال را دارد و آخرين بار آن 12 سال پيش رقم خورد. با وجود جاي خالي ستارگاني چون ساموئل پاپي، لويجي مستر آنجلو و الساندرو في آنها با 7 پيروزي بازي هاي بسيار خوبي از خود در گروه B به نمايش گذاشتند. امتياز آورترين بازيكن ايتاليا در دور مقدماتي ايوان زايتسف بود كه توانست 215 امتياز براي اين تيم كسب كند.

ايتاليا در پايان با شكست سه بر دو بلغارستان به مدال برنز دست يافت. اما فوق العاده ترين بازي آنها در برابر روسيه بود كه موفق شدند سه بر يك قهرمان المپيك را از پيش رو برداشتند.

بلغارها نيز با وجود اينكه چهارم شدند، اما بايد گفت آنها داراي شرايط بسيار خوبي بودند. تسونتان سوكولف به عنوان دومين امتيازآور مسابقات، يكي از بازيكنان شگفتي ساز مسابقات لقب گرفت. آنها توانستند لهستان قهرمان سال گذشته ليگ جهاني را دو بار از پيش رو بردارند، اما در دور فينال نتيجه سال قبل خود يعني عنوان چهارمي تنها نتيجه‌اي بود كه با مربي جديد خود كاميلو پلاچي تكرار كردند. تودور الكسيف با تأسف پس از مسابقه رده بندي گفت:"اين چهارمين نيمه نهايي است كه ما از دست مي دهيم. ما بايد روي ذهنيّت خود كار كنيم."

كانادا با عنوان پنجمي خود بزرگترين شگفتي ساز اين رقابت ها بود. جاوين اشميت مربي كانادا گفت: من از تيمم بسيار راضي هستم. ما در هفت مسابقه پشت سرهم پيروز شديم و در برابر روسيه نيز به برتري رسيديم كه برايمان اتّفاق بزرگي است. ما نشان داديم كه مي توانيم در سطح بالايي بازي كنيم و در برابر هر تيمي با قدرت به ميدان برويم".

شادي كانادا برابر شد با اندوه هلند قهرمان 1996. شكست سه بر يك هلند در برابر فنلاند راه نارنجي پوشان را به فينال باز كرد. ژاپن كه نبض قدرت واليبال در آسيا را در گذشته در اختيار داشت، با قعرنشيني در جدول به كار خود خاتمه داد و هيچ نشانه اميدوار كننده‌اي كه با هدايت‌گري ساتوي آمريكايي راه به سمت پيروزي ببرند، از خود نشان ندادند.

آلمان كه در سال گذشته با عنوان پنجمي خود همه را شگفت زده كرد، نزديك بود امسال شانس حضور در فينال را از روسيه بگيرد كه تمام اميدهايشان در برابر ايران از بين رفت، ايراني‌هايي كه پيشرفت قابل توجهي داشتند و همگان را متبحّر كردند. خوليو ولاسكو سرمربي نامدار تيم ملي واليبال ايران با اشاره به پنج پيروزي در ده مسابقه اظهار داشت:"ما نشان داديم كه جزو برترين تيم‌هاي جهان هستيم". تيم ايران به همراه فرانسه و كاناد ا سه تيم شگفتي‌ساز اين رقابت ها نام گرفتند.

لهستان كه سال گذشته با قهرماني در ليگ جهاني تاريخ ساز شده بود با وجود در اختيار داشتن همان ستارگان سال گذشته خود از جمله بارتوز كورك تنها در 4 ديدار مسابقه به پيروزي رسيد. آندره آناستازي سرمربي لهستان گفت: " صادقانه بگويم كه بايد بيشتر كار كنيم. ما در طول مسابقات بسيار بد بوديم."

بايد منتظر ليگ جهاني سال جديد بود كه قرار است با حضور 28 تيم برگزار شود. با اينكه نتيجه را نمي‌توان حدس زد، اما مطمئنا شاهد شگفتي‌هاي تازه‌اي خواهيم بود.

انتهاي پيام

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن