تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804639234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار كوتاه شهرستان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه شهرستان
رئيس جمهوري، 12 دي به مازندران سفر مي‌كند

ساري ـ خبرنگار اطلاعات: رئيس جمهوري 12 دي به منظور حضور در كنگره سرداران و 10 هزار شهيد مازندران در مصلاي نماز جمعه ساري حضور مي‌يابد و سخنراني مي‌كند.

استاندار مازندران با اعلام اين خبر افزود: گردهمايي بزرگ ايثارگران مازندران نيز در 11 دي با حضور همه ايثارگران، جانبازان و خانواده‌هاي شهداي استان در بابل برگزار مي‌شود.

ربيع فلاح جلودار گفت: تمام فرمانداران و فرماندهان امكانات خود را براي اين كنگره بسيج كنند.

طرح پليس محله در روستاهاي مازندران اجرايي شد

* فرمانده انتظامي مازندران از اجراي طرح پليس محله در راستاي افزايش ضريب امنيتي و مقابله با سرقت در روستاهاي استان خبر داد.

مسعود جعفري نسب با اعلام اين خبر افزود: بيش از 400 نفر از روستائيان تاكنون براي اجراي اين طرح ثبت‌نام كردند.

وي از اجراي موفقيت‌آميز اين طرح در روستاهاي شهرستان ساري خبر داد و افزود: اين طرح در ديگر روستاهاي شهرستان‌هاي استان اجرايي خواهد شد.

اختصاص اعتبار عمراني براي رامهرمز

رامهرمز ـ خبرنگار اطلاعات: فرماندار رامهرمز از اختصاص 16ميليارد تومان اعتبار عمراني به اين شهرستان خبر داد.

غلامعلي پشت يافته افزود: بخشي از اين بودجه‌ها در فصل‌هاي امور عمومي، قضايي، خدمات مالي، فني و مديريت برنامه‌ريزي هزينه خواهد شد.

توليد 5250 تن ذرت علوفه‌اي در رامهرمز

* مدير جهادكشاورزي رامهرمز، از پيش‌بيني توليد 5250 تن ذرت علوفه‌اي در اين شهرستان خبر داد.

تورج نوروزي افزود: برداشت ذرت علوفه‌اي از سطح 150هكتار توسط كشاورزان رامهرمز در حال انجام است.

مدير جهادكشاورزي رامهرمز اضافه كرد: امسال 880 هكتار از اراضي شهرستان به كشت كنجد اختصاص يافته و كار برداشت محصول آغاز شده است.

وي اضافه كرد: برآورد مي‌شود 942 تن محصول دانه كنجد توليد و روانه بازار مصرف و كارخانه‌هاي روغن‌گيري شود.

نوروزي ادامه داد: عمليات برداشت برنج در سطح 2800‌هكتار از اراضي كشت شده شهرستان نيز در حال پايان است.

وي گفت: پيش‌بيني مي‌شود 10 هزار و 80 تن شلتوك از شاليزارهاي شهرستان توليد شود كه علاوه بر تأمين نياز شهرستان مازاد مصرف در بازار شهرستان‌هاي همجوار به فروش مي‌رسد.

شهروند دامغاني ركورد اهداي خون خود را شكست

دامغان ـ خبرنگار اطلاعات: سيد احمد طباطبايي شهروند چهل و شش سالة دامغاني ركورد سي‌امين سال اهداي خون خود را شكست.

وي داراي گروه خوني O منفي و از اهداكنندگاني است كه براي اولين بار در سن شانزده سالگي به اين كار خير و انساندوستانه پرداخته است.

اين شهروند دامغاني از 36 سال پيش تاكنون به طور مستمر سالي چهار بار خون اهدا كرده و اين ماه براي يكصدوبيستمين بار به پايگاه انتقال خون دامغان مراجعه كرد و به ياري بيماران نيازمند به خون شتافت.اين شهروند دامغاني خرداد سال 89 به عنوان اهداكنندة برتر استان سمنان برگزيده و موفق به دريافت مدال طلا از سازمان انتقال خون كشور شد.

كرمان قطب توليد فولاد كشور مي‌شود

كرمان ـ خبرنگار اطلاعات: كرمان در قطب توليد فولاد كشور تعديل مي‌شود.استاندار كرمان از توليد 10 ميليون تن فولاد در 5 سال‌آينده در اين استان خبر داد و گفت: مشكلات واحدهاي توليدي و كارخانه‌هاي در دست ساخت توليد كنسانتره و فولاد به طور جدي بررسي مي‌شود.

عليرضا رزم‌حسيني كه در جريان بازديد از كارخانه گل گهر سيرجان سخن مي‌گفت: ابراز اميدواري كرد؛ با بهره‌مندي از همه ظرفيت‌ها، اهداف استان در زمينه توليد آهن محقق شود.

محمد جلال مآب مديرعامل شركت گل گهر سيرجان نيز با اشاره به راه‌اندازي چهار خط توليد آهن كنسانتره در اين شهرستان، افزود: توليد اين محصول به 16 ميليون تن مي‌رسد.

وي گفت: با فضايي كه توسط مديريت جديد استان كرمان به وجود آمده است، توسعه در زمينه توليد آهن و كنسانتره شتاب جدي مي‌گيرد.

تجهيز زمين‌هاي كشاورزي كرمان به سيستم آبياري نوين

* 52 هزار و 500 هكتار از اراضي زمين‌هاي كشاورزي شمال استان كرمان به سامانه‌هاي آبياري نوين مجهز شد.

مدير آب و خاك و امور فني مهندسي جهادكشاورزي كرمان استفاده از روش‌هاي نوين آبياري را از اهم راه‌هاي جلوگيري از هدررفت آب اعلام كرد و گفت: 117 هزار هكتار از زمين‌هاي كشاورزي و باغ‌هاي استان نياز به اجراي طرح آبياري تحت فشار دارد كه به دليل شرايط اقتصادي كشور تاكنون اعتباري براي آن اختصاص نيافته است.

ابراهيم يوسفي با تاكيد بر اين كه در بخش توليدات گياهي بايد به سمت كشت‌هايي مانند زعفران برويم كه نياز به آب كمتري دارند، افزود: در استان كرمان كشت زعفران يكي از نمونه‌هاي جايگزين است.

وي يادآور شد:‌ صندوق توسعه ملي به متقاضيان بخش كشاورزي تسهيلات با كارمزد 13 درصد پرداخت مي‌كند كه بهره‌وران مي‌توانند از اين تسهيلات در بخش‌هاي آبياري نيز استفاده كنند.

كشت غلات در 4200 هكتار از زمين ‌هاي روداب سبزوار

سبزوار ـ خبرنگار اطلاعات: امسال 4200 هكتار از اراضي بخش روداب سبزوار به كشت غلات اختصاص يافته است.

رئيس مركز جهادكشاورزي بخش روداب با اعلام اين مطلب افزود: از ابتداي مهر امسال 2000 هكتار گندم و 2200 هكتار جو در منطقه كشت شده است كه سطح زير كشت جو نسبت به گندم 10درصد بيشتر است.

وي به نقش مهم جو در تامين پروتئين حيواني و خوراك دام اشاره كرد و گفت: شغل اصلي بهره‌برداران منطقه دامپروري است و رغبت كشاورزان در كشت جو نسبت به گندم بيشتر است.

مهندس قاسمعلي نيك‌پسند گفت: در اين زمينه 14 تن بذر اصلاح شده جو و 12 تن انواع بذور اصلاح شده گندم بين گندمكاران توزيع شده است و بيشترين بذور مصرفي گندم در منطقه شامل ارقام الوند، يك گراس، روشن، چمران و پيشتاز و رقم جو ريحادان بوده است.

وي افزود: براي پيشگيري از بيماري‌هاي سياهك گندم و جو، بيش از 710 كيلوگرم سموم شيميايي توسط بخش خصوصي بين متقاضيان توزيع شد تا كشاورزان بذور مصرفي را ضدعفوني كنند.

حفاظت از تأسيسات شبكه‌هاي آبياري در هرمزگان ضروري است

بندرعباس ـ خبرنگار اطلاعات: حفاظت از تأسيسات شبكه‌هاي آبياري در استان هرمزگان ضروري و از اولويت‌هاي مهم شركت آب منطقه‌اي اين استان است.

باقر حيدري مديرعامل اين شركت با بيان خبر بالا در اولين نشست بررسي راه‌هاي پيشگيري از حوادث و ايمن‌سازي شبكه آبياري و زهكشي ميناب افزود: مراقبت از تأسيسات شبكه آبياري در مقابل حوادث غيرمترقبه و عوامل انساني و محيطي از اولويت‌هاي اين شركت است.

او با اشاره به تهديداتي كه تأسيسات شبكه آبياري و زهكشي را با مشكل مواجه مي‌كند، اضافه كرد: مديريت شبكه‌هاي آبياري با هدف جلوگيري از بروز وقوع و تكرار حوادث ناگوار بخصوص در جوار تأسيسات آبي و شبكه‌هاي آبياري و زهكشي است.

وي ادامه داد: از آنجا كه شبكه انتقال آب كشاورزي دشت ميناب داراي حساسيت ويژه‌اي است و تأمين‌كننده آب مورد نياز بيش از 14هزار هكتار از اراضي دشت ميناب است، بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.

وي تأكيد كرد: ايمن‌سازي جاده دسترسي در جوار كانال‌ها و پل‌هاي ساخته شده نيز با رعايت اصول و استانداردهاي مورد تاييد وزارت نيرو خواهد بود.

برپايي نمايشگاه كامپيوتر و اتوماسيون اداري در اصفهان

اصفهان ـ خبرنگار اطلاعات: نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي كامپيوتر و اتوماسيون اداري (اتوكام 2013) تا 8 دي در محل برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان اصفهان واقع در پل شهرستان داير خواهد بود. در اين نمايشگاه بيش از 120 شركت از استان‌هاي مختلف كشور در سه سالن نمايشگاه، آخرين فن‌آوري و محصولات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري خود را عرضه خواهند كرد.

در حاشيه اين نمايشگاه چندين همايش و كارگاه تخصصي نيز پيش‌بيني شده است. ساعت بازديد از اين نمايشگاه 15 تا 21 بوده و روزهاي 7 و 8 دي از ساعت 9 تا 12 ويژه بازديد متخصصان است.

دستاوردهاي پژوهشي؛ بازوي توانمند مديريت ايلام

ايلام ـ خبرنگار اطلاعات: دستاوردهاي پژوهشي بازوي توانمند مديريت ايلام است.

محمدرضا مرواريد استاندار ايلام در آيين گشايش نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي اين استان گفت: در بسياري از بخش‌هاي سخت‌افزاري، نرم‌افزاري و علوم انساني فعاليت‌هاي مطلوبي در استان ايلام انجام شده است و اميد است در حوزه پژوهش نيز بتواند توفيق‌هاي بيشتري كسب كند.وي يادآور شد: پيشرفت و توسعه هر جامعه منوط به توسعه پژوهش است كه بايد در دستور كار قرار گيرد.

دبير نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و اشتغال و توسعه كارآفريني استان ايلام نيز در اين آيين گفت: اين نمايشگاه به همت دانشگاه علمي ـ كاربردي استان ايلام و مركز آموزشي علمي ـ كاربردي پارسيان برپا شد.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن