تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819641609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحشت در قاهره/ انصار بیت المقدس: ترور کار ما بود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
وحشت در قاهره/ انصار بیت المقدس: ترور کار ما بود

وحشت در قاهره/ انصار بیت المقدس: ترور کار ما بود
شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: سوء قصد دیشب در شمال قاهره بخشی از ساختمان اداره مرکزی پلیس این کشور را نابود کرد. آمارها از کشته شدن چهارده نفر و زخمی شدن صدها تن دیگر حکایت دارند. نخست وزیر مصر اخوان المسلمین را عامل این سوء قصد دانست و این تشکل را یک سازمان نامید.

به گزارش نامه نیوز، انتخاب نوشت: انفجار خودروی بمب گذاری شده حجم زیادی از ویرانه را در برابر اداره مرکزی پلیس برجای گذاشت. نمای ساختمان کاملا آسیب دیده است و شمار زیادی خودرو تخریب شدند. ضمنا بخشی از ساختمان نیز فرو ریخته است. به گفته منابع امنیتی این خودروی بمبگذاری شده، حامل ده ها کیلو مواد منفجره بوده است.

یکی از شاهدان عینی گفت: وقتی ما صدای انفجار را شنیدیم، بسیار ترسیدیم و شروع به دویدن کردیم. خیلی زود فهمیدیم که یک سوء قصد انفجاری رخ داده است. صحنه بسیار وحشتناکی بود و ما بسیار ترسیدیم.

قربانیان حادثه عمدتا از نیروهای پلیس بودند. وزیر کشور سه شنبه صبح از محل انفجار بازدید کرد. دولت موقت این اقدام را تلاش برای بی ثبات کردن کشور پیش از برگزاری همه پرسی قانون اساسی که قرار است پانزدهم ماه ژانویه برگزار شود، خواند.

دولت مصر اخوان المسلمین را مسئول این انفجار می داند. اما این تشکل اعلام کرد که هیچ مسئولیتی در قبال این حادثه نداشته است و با صدور بیانیه ای این حمله انفجاری را محکوم نمود. اما این اظهارات ساکنان این منطقه را که خواستار انتقام هستند، متقاعد نکرده است. اخوان المسلمین پیوسته به تامین مالی و کمک برای حمله به نیروهای امنیتی متهم می شود.



از زمان برکناری محمد مرسی در ژوئیه گذشته تنش بر مصر حاکم شده است. ارتش به شدت تظاهرکنندگان طرفدار محمد مرسی را سرکوب می کند و دستگیری اعضای اخوان المسلمین را تشدید کرده است. مقامات دولت موقت مصر ناگزیرند با حملاتی که در صحرای سینا رخ می دهند نیز مقابله کنند. گروه های تندرو مسئولیت این سوءقصدها را برعهده می گیرند. تاکنون در جریان سوء قصدهای یاد شده نزدیک به دویست نیروی دولتی کشته شده اند.

یک گروه تندرو مسئولیت انفجار در دقهلیه مصر را برعهده گرفت

گروه موسوم به «انصار بیت المقدس» مسئولیت انفجار در منطقه «الدقهلیه» مصر را برعهده گرفت.

ریاست جمهوری مصر سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد

ریاست جمهوری مصر به خاطر قربانیان حمله به اداره اطلاعات الدقهلیه سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.




1392/10/4





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن