تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819449504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابطحی: افراطیون مذهبی به اقلیت‌های دینی آسیب می‌رسانند/ از مسابقه برخورد با اقلیت‌ها در همه کشورها جلوگیری شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ابطحی: افراطیون مذهبی به اقلیت‌های دینی آسیب می‌رسانند/ از مسابقه برخورد با اقلیت‌ها در همه کشورها جلوگیری شود

ابطحی: افراطیون مذهبی به اقلیت‌های دینی آسیب می‌رسانند/ از مسابقه برخورد با اقلیت‌ها در همه کشورها جلوگیری شود
یک عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه "اسلام بر رعایت حقوق اقلیت‌ها توجه ویژه‌ای دارد و به آنها احترام می‌گذارد"، گفت: ما مسلمانان نیز باید این موضوع را به عنوان یک باور اخلاقی و دینی در نظر بگیریم و بر اساس آن عمل کنیم.
به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی ابطحی، با بیان اینکه "در قانون اساسی نکات مثبتی در مورد اقلیت‌ها وجود دارد"، اظهار کرد: در قانون اساسی، اقلیت‌های مذهبی همچون کلیمی، lرامنه، زرتشتی و آشوری به رسمیت شناخته شده‌اند و این گام مثبتی است. وی با تاکید بر اینکه "اقلیت‌های دینی و مذهبی جزو شهروندان ایران هستند و طبق قانون باید حقوق شهروندی آنها نیز همانند دیگران رعایت شود"، گفت: برخی از اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند و این هم از نکات مثبتی است که در قانون اساسی در ارتباط با اقلیت‌های مذهبی گنجانده شده است. ابطحی همچنین با بیان اینکه "باید زمینه‌ای فراهم شود تا اقلیت‌ها آداب و رسوم مذهبی خود را به راحتی انجام دهند"، افزود: البته برخی از اقلیت‌های دینی هستند که در قانون اساسی به رسمیت شناخته نشده‌اند و باید برای آنها نیز فکری شود. باید بررسی شود که چگونه می‌توان حقوق انسانی همه اقلیت‌های دینی در ایران را، چه ما آنها را به‌حق بدانیم یا نه، رعایت کرد. این فعال سیاسی با بیان اینکه "متأسفانه گاهی می‌بینیم افراطیون مذهبی آسیب‌هایی را به اقلیت‌های مذهبی می‌رسانند و تصور می‌کنند که این کار ثواب دارد"، گفت: متأسفانه این اقدامات افراطی در تمام جوامع وجود دارد و افراطیونی هستند که تحمل دیدگاه‌ها و عقاید متفاوت از خود را ندارند. وی اضافه کرد: این برخوردها قابل توجیه نیست. در دورن اسلام گرایش‌های مختلفی وجود دارد و گاه متأسفانه برخی از افراطیون به این گرایش‌ها حمله و با آن برخورد می‌کنند. ابطحی با اشاره به نوع برخورد با دراویش نیز اظهار کرد: متأسفانه می‌بینیم که گاه بصورت نادرست و بدون دلیل به برخی از مراکز دراویش حمله می‌شود و باید افراطیونی که این اقدامات را انجام می‌دهند، مهار کرد. این عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه "این افراد با اینگونه دفاع کردن از اسلام، به خود اسلام و اهداف آن آسیب وارد می‌کنند"، گفت: در دولت یازدهم، رئیس‌جمهور دستیار ویژه‌ای را در ارتباط با اقلیت‌های مذهبی و دینی مشخص کرده است و وی باید در راستای دفاع از حقوق این اقلیت‌ها تلاش جدی انجام دهد. وی با بیان اینکه "گاه با حقوق اقلیت‌های مذهبی در مناطق مختلف به صورت سلیقه‌ای برخورد می‌شود و دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها باید با تدوین آیین‌نامه‌ای از این برخوردهای سلیقه‌ای جلوگیری کند"، افزود: متأسفانه برخی گرایش‌های اسلامی در کشور ما هستند که بر اثر رفتارهای افراطی عده‌ای، تحت فشار قرار دارند. مدیر مؤسسه گفت‌وگو‌ی ادیان با بیان اینکه "عکس‌العمل برخی برخوردهای نادرست در ارتباط با اقلیت‌های مذهبی و دینی را علیه مسلمانان و شیعیان در دیگر کشورها مشاهده می‌کنیم"، تاکید کرد: اسلام به رعایت حقوق اقلیت‌ها توجه ویژه‌ای دارد و به آنها احترام می‌گذارد و ما مسلمانان نیز باید این موضوع را به عنوان یک باور اخلاقی و دینی در نظر بگیریم و بر اساس آن عمل کنیم. به گزارش ایسنا، ابطحی در پایان با تاکید بر لزوم مقابله با برخوردهای نادرست در ارتباط با اقلیت‌های دینی و مذهبی در تمام کشورها، تصریح کرد: باید از مسابقه برخورد با اقلیت‌های دینی و مذهبی، چه مسلمان و چه غیرمسلمان، در سراسر دنیا جلوگیری شود.



1392/10/4





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن