تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819198527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

العالم: ارتش سوريه در سال 2013 به موفقيت هاي نظامي زيادي دست يافت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: العالم: ارتش سوريه در سال 2013 به موفقيت هاي نظامي زيادي دست يافت
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/10/04
00:48:35.08
ارتش سوريه در سال 2013 دستاوردهاي نظامي زيادي داشت كه تصرف شماري از شهرك ها و مناطق از جمله القصير و پيشروي نظامي در استان هاي لاذقيه و ريف دمشق از جمله آنها بود.
حسام زيدان گزارشگر شبكه تلويزيوني العالم در اين باره گزارش داد: به رغم تهديدهايي كه در سال 2013 درباره حمله نظامي آمريكا به سوريه مطرح شد و نزديك بود كل منطقه را به آتش بكشد، ارتش سوريه توانست به موفقيت هاي نظامي زيادي دست پيدا كند. يكي از مهم ترين موفقيت هاي نظامي ارتش سوريه، تصرف القصير بود كه علاوه بر برخوردار بودن از موقعيتي راهبردي، دروازه انتقال سلاح و نيرو از لبنان به حمص و حماه و حومه شمالي دمشق محسوب مي شد و در تقاطع جاده ها بين دمشق و حمص و سواحل سوريه قرار دارد.
تصرف القصير به ارتش سوريه كمك كرد در محورهاي زيادي در وسط و شمال سوريه پيشروي كند. موفقيت ارتش سوريه در محله الخالديه شهر حمص و بازگشايي جاده خناصره به حلب كه امكان انتقال تداركات به حلب را فراهم كرد از نتايج تصرف القصير بود. ارتش سوريه پيش از آن نيز جاده لاذقيه به ادلب را پس از درگيري هاي شديد با افراد مسلح تصرف كرده بود.
گروه هاي مسلح در سالي كه گذشت مرتكب كشتار غيرنظاميان در دوازده روستا در حومه لاذقيه شدند كه اعزام فوري ارتش سوريه به اين مناطق را ضروري كرد. ارتش سوريه موفق شد كنترل اين مناطق را به دست بگيرد.
از سوي ديگر ارتش سوريه توانست امنيت فرودگاه بين المللي دمشق را تامين و همه روستاهاي دو سوي اين جاده را پاكسازي و شهركهاي الحسينيه و الذيابيه و سبينه و الحجيره را تصرف كند كه از مهمترين مناطق تحت كنترل گروه هاي مسلح در اطراف منطقه زينبيه محسوب مي شد.
ارتش سوريه همچنين موفق شد حلقه محاصره غوطه شرقي را كامل و تروريست ها را از اطراف دمشق دور كند. ارتش سوريه همچنين مناطق القاره و النبك و ديرعطيه را كه مهم ترين پايگاه هاي افراد مسلح در منطقه قلمون محسوب مي شدند تصرف كرد.
موفقيت هاي ارتش سوريه در سال 2013 نقطه عطفي در جنگ نامتعارفي بود كه بر سوريه تحميل شد.
00:51:02.17

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن