تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802723008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسموميت 90 نفر در مشگين شهر


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: مسموميت 90 نفر در مشگين شهر
با مسوميت ۹۰ نفر از روستاييان "حيق" در شهرستان مشگين شهر علت اين حادثه در هاله اي از ابهام قرار گرفته است.
مهر: اين افراد كه از اهالي دو روستاي هيق و احمد آباد در پنج كيلومتري مشگين شهر بودند ديروز در پي متصاعد شدن بويي شبيه گاز و استشمام آن دچار مسموميت شده و به بيمارستان منتقل شده اند.

به گفته اهالي روستاي هيق اين حادثه در ابتدا از محل سالن ورزشي موجود در منطقه آغاز شده و با مسموميت ورزشكاراني كه در اين سالن تمرين مي كردند، به روستا نيز شيوع يافته و افراد بيشتري را با مسموميت مواجه كرده است.

فرماندار مشگين شهر با اعلام مسموميت 90 نفر در اين حادثه تاكيد كرد كه اين افراد با مراجعه به مراكز درماني و پايگاه هاي اورژانس در اين شهرستان معالجه و مرخص شده اند، اما همچنان 12 نفر به دليل اطمينان بيشتر بستري هستند.

سيد حميد عباداللهي با اشاره به ناشناخته ماندن اين علت اين حادثه افزود: البته از مصدومان نمونه برداري شده تا دليل اصلي اين حادثه مشخص شود.

وي با بيان اينكه اطمينان داريم منبع اين مسموميت گازي بوده است اما تركيب و نوع گاز متصاعد شده هنوز شناسايي نشده است، ادامه داد: براساس پزشكان اين گاز عوارضي ندارد و كنترل شده و جاي نگراني نيست.

نمي توان با قطعيت درباره علت حادثه صحبت كرد/ گاز شهري و كلر احتمالات اوليه

البته نماينده مردم مشگين شهر در مجلس شوراي اسلامي نيز در تشريح علت حادثه، از احتمال نشت لوله كشي گاز شهري و مسموميت بر اثر آن خبر مي دهد و تاكيد دارد كه با توجه به اينكه اين حادثه از ورزشگاه شروع شده مي تواند احتمال اول نشت گاز شهري باشد.

يونس اسدي همچينين نشت گاز كلر را از ديگر احتمالات حادثه و مسموميت روستائيان عنوان كرد و يادآور شد: با توجه به وجود منبع آب متعدد در اطراف ورزشگاه اين امكان هم وجود دارد كه بر اثر نشت گاز پركلرين اين مسموميت ها رخ داده باشد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر نمي توان با قطعيت درباره اين حادثه و علت وقوع آن صحبت كرد، متذكر شد: اين حادثه با حضور اكيپ هاي ويژه از دستگاه هاي متولي در حال پيگيري است و بزودي نتيجه قطعي اعلام خواه شد.

در حالي كه بسياري از مسئولان و منابع خبري از مسموميت 90 در اين حادثه خبر مي دهند، مديركل مديريت بحران استان اردبيل با اشاره به مسموميت 3 الي 35 نفر از روستائيان تاكيد كرد كه همه اين افراد با معالجه سرپايي از مراكز درماني مرخص شده اند.

اين در حالي است كه فرماندار مشگين شهر از بستري بودن 12 نفر از روستائيان به دليل معالجات بيشتر و نيز اطمينان از سلامت جسمي آنها خبر داده بود.

مشكل آلودگي در منطقه وجود ندارد

علي اسلامي مديركل مديريت بحران استان نيز كه با خبرنگار مهر گفتگو مي كرد، با اعلام اينكه منبع گازي متصاعد شده هنوز ناشناخته مانده است، تاكيد كرد: آزمايشات پزشكي و تست هاي مورد نياز بر روي مسمومان اين حادثه انجام شده و تلاش مي شود منبع حادثه هرچه سريع تر شناسايي شود.

وي عنوان كرد: علت حادثه از لوله گاز شهري بوده يا از هوا انتقال يافته تاكنون مبهم مانده است، اما بيشتر اين حادثه بحث رواني است.

مديركل مديريت بحران استان در تشريح اين مورد ادامه داد: بيشتر مصدومان و مسموم شدگان كساني بودند كه در سالن ورزشي حضور داشته اند و با توجه به اينكه سالن ورزشي به روستا نزديك است، اين حادثه توسعه يافته است.

وي با بيان اينكه از همان ساعات اول و پس از اطلاع اكيپ هاي كنترلي از جمله شركت گاز، محيط زيست، بهداشت محيط، آتش نشاني و... به منطقه اعزام شده است، افزود: هم اكنون به لحاظ آلودگي مشكلي در منطقه وجود ندارد.

گفتني است امروز يك بنياد علمي تحت عنوان سبلان در مشگين شهر در خصوص منشا علمي حادثه ادعا كرده كه تحقيقات در اين خصوص انجام داده و مشخص شده كه94 درصد افراد مسموميت از استنشاق گازي كه شبيه بوي آب ژاول است، بوده است.

اين بنياد با اشاره به اعزام متخصصين و پژوهشگران مرتبط با اين پديده جهت بررسي اوليه به منطقه حيق و احمدآباد تاكيد كرده است كه تعداد معدودي از افراد نيز از انتشار گازي كه بويي شبيه به سير داشته مسموم شده اند.

علاوه بر علل آن، اين بنياد با بيان اينكه 55 درصد مسموميت ها در شعاع يك و نيم كيلومتري نسبت به سالن ورزشي واقع در ورودي روستاي حيق اتفاق افتاده است، با اشاره به علائم مسموميت با اين گاز ناشناخته اعلام داشته كه 83 درصد افراد مسموم اذعان به سوزش چشم و جداره داخلي بيني بوده اند.

با اين وجود اهالي اين روستا به دليل نگراني هاي موجود خواستار بررسي بيشتر مسئولان و دستگاه هاي مربوط و شناسايي منبع اين حادثه هستند تا از احتمال وقوع حادثه مجدد پيشگيري شود.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن