تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803009533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار قزوين:شهرداران ابزارهاي نظارتي را افزايش دهند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاندار قزوين:شهرداران ابزارهاي نظارتي را افزايش دهند
استاندار قزوين گفت: با توجه به اينكه درآمدهاي شهرداري‌هاي به طور مستقيم از عوارض‌هاي مردمي تأمين مي‌شود، بايد ابزارهاي نظارتي را افزايش دهند تا با عملكرد مثبت، اعتماد شهروندان را جلب كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، مرتضي روزبه بعد از ظهر امروز در نخستين همايش شهرداران و شوراهاي اسلامي شهرها كه در سالن اجتماعات استانداري قزوين برگزار شد، اظهار كرد: ايجاد فضاي سبز يكي از مهم‌ترين مسائلي است كه بايد به طور جدي مورد توجه مجموعه مديريت شهري قرار گيرد.

وي افزود: با توجه به اينكه استان قزوين به لحاظ شرايط آب و هوايي مساعد است، براي ايجاد فضاي سبز با مشكلي روبرو نيست.

استاندار قزوين اضافه كرد: در گذشته استان قزوين را با باغستان‌ها و دشت قزوين مي‌شناختند، بنابر اين بايد در افزايش فضاي سبز اهتمام بيشتري داشت زيرا ايجاد فضاي سبز يكي از مواردي است كه با سلامت شهروندان ارتباط تنگاتنگي دارد.

روزبه با تأكيد بر پيگيري بحث جمع‌آوري زباله از سطح شهر عنوان كرد: نگاه ما به بحث زباله هنوز سنتي است و اين امر موجب شده با معضل بزرگي به نام زباله در سطح شهرها روبرو باشيم.

وي تصريح كرد: جمع‌آوري تفكيك‌كنندگان غيربهداشتي زباله در سطح شهر و برخورد قاطعانه با آنها از سوي شهرداري موجب شده تا حدي اين مشكل برطرف شود اما نبايد به اين ميزان اكتفا كنيم بلكه بايد با برنامه‌ريزي دقيق به نقطه‌اي برسيم كه سطح شهرها از هرگونه زباله‌اي پاك باشد.

استاندار قزوين افزود: در زمينه تفكيك بهداشتي زباله از مبدأ و عدم ريختن زباله در خيابان‌ها بايد فرهنگ‌سازي لازم از سوي شهرداري‌ها صورت گيرد تا شاهد شهري پاك باشيم.

روزبه با ابراز تأسف به دليل حذف مسجد محله در محله‌هاي جديدالاحداث قزوين گفت: در سال‌هاي اخير در نظام شهرسازي كشور با حذف مسجد محله روبرو هستيم كه در بسياري از موارد به دليل فقدان وجود مسجد در همه محله‌ها مردم براي اداي نماز جماعت شرايط حضور در مساجد را ندارند.

وي افزود: علاوه بر آن به دليل تجملاتي كه در ساخت مساجد در نظر گرفته مي‌شود، ساخت بسياري از مساجد نياز به زمان زيادي دارد كه با كاهش تجملات داخل ساختمان مسجد و ساخت آن به شكلي ساده و بي‌آلايش روند ساخت مساجد تسريع شده و مي‌توان با هزينه‌هاي كم تعداد بيشتري مسجد در محله‌ها ساخت.

استاندار قزوين اضافه كرد: از سوي ديگر تجملات داخل مسجد با فرهنگ ديني ما مطابقت ندارد بنابراين شهرداران بايد تلاش كنند در دوره مديريتي خود نسبت به احياي مسجد محله در شهرهاي خود اهتمام بيشتري داشته باشند تا شهروندان با سهولت بيشتري به مساجد دسترسي پيدا كنند.

روزبه با بيان اينكه درآمد شهرداري‌ها به طور مستقيم از سوي مردم تأمين مي‌شود، اظهار كرد: با توجه به اين مهم شهرداران بايد در جلب اعتماد شهروندان تلاش كنند زيرا زماني اعتماد شهروندان جلب مي‌شود كه بازدهي مبالغي را كه به شهرداري پرداخت مي‌كنند در شهر خود مشاهده كنند.

وي عنوان كرد: اين موضوع در شهرهاي كوچك نمود بيشتري دارد بنابراين شهرداران بايد ابزارهاي نظارتي را افزايش دهند تا در مديريت شهري موفق عمل كرده باشند.

استاندار قزوين تصريح كرد: مجموعه مديريت شهري بايد اشراف كامل به قانون داشته باشند تا درصد تخلفات به حداقل ممكن برسد.

روزبه با اشاره به عدم رشد فرهنگ شهرنشيني گفت: يكي از مشكلاتي كه در جامعه شهرنشيني وجود دارد اين است كه با وجود رشد زياد جمعيت شهرنشيني، با فقدان فرهنگ شهرنشيني روبرو هستيم كه در بسياري از موارد مشكلاتي را در جامعه ايجاد كرده است.

وي با تأكيد بر سكونت شهرداران در شهرهاي محل خدمت خود خاطرنشان كرد: شهرداران، بخشداران و اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها بايد بومي شهر و منطقه محل خدمت خود بوده و در آنجا سكونت كنند زيرا 70 درصد از فعاليت آنها در گرو تعامل با مردم است.

انتهاي پيام/77010/غ40

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن