تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802509387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان قزوين خبر دادبرگزاري هفتمين سوگواره عاشورايي در قزوين


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان قزوين خبر دادبرگزاري هفتمين سوگواره عاشورايي در قزوين
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين از برگزاري هفتمين سوگواره عاشورايي با حضور 28 استان كشور در قزوين خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، طيب ملك‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان قزوين اظهار كرد: هفتمين سوگواره عاشورايي با عنوان «حماسه در كربلا، حماسه حسيني» در سه بخش ادبي، قصه‌گويي و عكس برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اهداف برگزاري اين سوگواره افزود: هدف از برگزاري اين سوگواره احياي شعائر ديني، مذهبي، عاشورايي و مستند كردن هنرها در غالب مضامين عاشورايي است.

مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين اضافه كرد: تشويق و ايجاد انگيزه براي هنرمندان، نويسندگان، نخبگان هنري كشور و جذب آنها به سمت عاشورا و كار كردن براي عاشورا از ديگر اهداف اين سوگواره به شمار مي‌رود.

ملكي‌پور بيان كرد: در اين سوگواره مهماناني از كشورهاي لبنان، عراق، پاكستان، افغانستان و بنگلادش نيز حضور مي‌يابند.

وي تصريح كرد: مراسم افتتاحيه اين سوگواره با حضور 60 نفر از اعضاي كانون نمايشي و همچنين محمدرضا سنگري، نويسنده و عاشوراپژوه برجسته كشور 11 دي ماه سال جاري در محل كانون برگزار مي‌شود.

مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين با اشاره به آثار ارسال شده به بخش هنري اين سوگواره گفت: در بخش هنري حدود يك‌هزار و 166 سي دي عكس با موضوع عاشورا از سراسر كشور ارسال شده است كه از اين تعداد 81 اثر مربوط به مربيان و 135 مورد مربوط به اعضاي كانون است.

ملكي‌پور افزود: اين آثار از 17 استان به دبيرخانه هفتمين سوگواره عاشورايي رسيده است كه از اين تعداد شش نفر برگزيده شدند.

وي با بيان اينكه 554 اثر نيز براي شركت در بخش ادبي سوگواره ارسال شده است، اظهار كرد: در بخش ادبي 554 اثر شعر و متن ادبي به دبيرخانه ارسال شده است كه 285 اثر مربوط به مربيان و 269 اثر نيز مربوط به اعضاي كانون‌هاست.

مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين اضافه كرد: اين آثار از 22 استان كشور ارسال شده و در اين بخش نيز 12 اثر به عنوان آثار منتخب بخش ادبي سوگواره عاشورايي انتخاب شده است.

به گفته ملكي‌پور 31 نفر نيز در بخش فرهنگي سوگواره عاشورايي كه مربوط به قصه‌گويي است، شركت كردند كه از اين تعداد 22 نفر مربي و 9 نفر نيز عضو كانون پرورش فكري از 15 استان بودند.

وي ادامه داد: در مجموع يك‌هزار و 651 اثر به دبيرخانه اين جشنواره رسيد كه اين آثار مربوط به يك‌هزار و 801 نفر از سراسر كشور است.

مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين با اشاره به برنامه‌هاي جانبي سوگواره حسيني گفت: با توجه به حضور عاشوراپژوه ممتاز كشور محمدرضا سنگري در اين مراسم، برگزاري نشست‌هاي عاشورا شناسي، اجراي سرود، نمايش ساعي، تئاتر، مداحي، پرده‌خواني، قصه‌گويي، دكلمه، انيميشن، شعر، متن ادبي، عكاسي، كارگاه هنري نمايشگاه هنرهاي محتوايي از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني شده اين سوگواره است.

ملكي‌پور با اشاره به سابقه برگزاري سوگواره عاشورايي در استان قزوين خاطرنشان كرد: سوگواره حسيني مراسمي است كه در شش سال گذشته برگزار شده و ويژگي مهم آن حضور چشمگير مردم و مسئولان در كنار هم است كه سبب مي‌شود هر ساله اين مراسم مورد استقبال مردم قرار گيرد.

اين مسئول ادامه داد: در سال گذشته اين برنامه با حضور 20 استان و در سال جاري با شركت 28 استان برگزار مي‌شود.

مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين اضافه كرد: نخستين سوگواره با محوريت اسلم‌بن عمر با حضور 70 نفر از 20 استان كشور، دومين سوگواره با محوريت حضرت ابوالفضل(ع) با حضور 100 نفر از 22 استان كشور، سومين سوگواره با محوريت كودكان كربلا با حضور 60 نفر از 23 استان كشور، چهارمين سوگواره با محوريت نيايش در كربلا با حضور 65 نفر از 19 استان كشور و پنجمين سوگواره با محوريت خامس آل عبا با حضور 50 نفر از منتخبان سال قبل در استان قزوين برگزار شده است.

ملكي‌پور با بيان اينكه مراسم اختتاميه اين سوگواره كه در حسينيه آقا سيدجمال برگزار مي‌شود، يادآور شد: در اين مراسم فيلم خاصي نيز در مورد شيعيان لبنان پخش مي‌شود.

انتهاي پيام/77010/غ40

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن