تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803508604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پول درمان مصدومان شين آبادي واريز نشده


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پول درمان مصدومان شين آبادي واريز نشده
رئيس تيم جراحان دانش آموزان شين آبادي گفت: آموزش و پرورش تاكنون پولي براي درمان دانش آموزان شين آبادي پرداخت نكرده است .

دكتر محمد جواد فاطمي امروز در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار واحد مركزي خبر گفت :حواله نامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي خطاب به دانشگاه علوم پزشكي ايران براي هزينه در امور سوختگي اين كودكان ديروز به دست ما رسيد و البته با آنكه رونوشت اين نامه براي بيمارستان حضرت فاطمه (س) صادر شده است ، تاكنون پولي را دريافت نكرده ايم.

وي مبلغ اين حواله را كه وزارت بهداشت براي جلوگيري از توقف درمان اين دانش آموزان متقبل شده است، 150 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: زماني مي‌گوييم مبلغ واريز شده است كه پول در حساب بيمارستان باشد نه آنكه ديروز صرفا نامه اي خطاب به دانشگاه علوم پزشكي ايران صادر و رونوشت آن به بيمارستان ما ارسال شد در حاليكه پولي منتقل نشده است اما با اين وجود پزشكان درمان اين كودكان كار خود را تاكنون انجام داده اند .

وي در ادامه سخنان خود با رد متوقف شدن فرايند درمان دانش آموزان شين آباد كه در روزهاي گذشته در برخي رسانه ها اعلام شده است افزود :، علت تاخير در درمان اين مجروحان مشخص نبودن اعضاي تيم پزشكي آنها بوده ضمن آن كه تشكيل پرونده پزشكي براي همه اين كودكان صورت گرفته و امور اوليه و ويزيت آنها را سه نفر از فوق تخصصان بيمارستان حضرت فاطمه (س) انجام داده اند.

فاطمي در عين حال با تاكيد بر اين كه در سه ماه گذشته ، صدمه ديدگان شين آبادي از معاينه ، ويزيت دقيق و برنامه جراحي بي بهره بوده اند، گفت: با اين حال اعمال اوليه و به موقع مورد نياز اين دانش آموزان كه مانع از خشك شدن مفاصل مصدومان شده انجام گرفته است و اگر در اين فاصله ، مفصلي خشك و يا عضوي قطع شد به علت ماهيت صدمه بوده و تاخير در جراحي نقشي در اين مسئله نداشته است .

رئيس تيم جراحان دانش آموزان شين آبادي هزينه درمان دانش آموزان شين آباد را سالانه يك ميليارد تومان برآورد كرد و گفت : درمان كامل اين كودكان حدود پنج سال طول مي كشد .

وي گفت : ما تيمي از پزشكان مختلف تدارك ديده‌ايم تا بتوانيم آنچنان خدماتي به اين دانش آموزان آسيب ديده ارائه دهيم كه در آينده نه به لحاظ رواني و اجتماعي و نه به لحاظ درماني مشكلي نداشته باشند زيرا معتقديم اين كودكان و خانواده هاي آنها رنج و آزار فراواني متحمل شده اند.

رئيس مركز تحقيقات سوختگي همچنين با تاكيد بر اين كه ناهماهنگي مسئولان، مشخص نشدن تيم پزشكي و تفكيك نشدن تامين كننده هزينه از ارائه دهنده ي خدمات ، مهمترين مشكلات در فرايند درمان بچه هاي شين آباد است گفت : عواملي موجب شد درمان مصدومان حادثه شين آباد از حالت منطقي به سمت هيجاني پيش رود و اين به ضرر اين كودكان است.

وي گفت : به نظر من پذيرفتن تعهد بدون در نظر گرفتن امكانات و حواشي پيراموني آن از جانب مسئولان كه نمونه آن اظهارات وزير وقت آموزش و پرورش در اعزام دانش آموزان به خارج كشور و در نهايت ارجاع اين كودكان معصوم به بيمارستان دولتي است ، يكي از دلايل نارضايتي خانواده هاي اين كودكان است .

رئيس مركز فوق تخصصي جراحي ترميمي حضرت فاطمه (س) ادامه داد: وزارتخانه اي مسئوليت ارائه خدمات را برعهده گرفته است كه به علت كوتاهي وزارت آموزش و پرورش در پرداخت ها ، مجبور شده هزينه درمان را نيز تقبل كند كه خود مشكلات بودجه اي فراوان دارد .

وي با اشاره به اين كه از بدو اعزام كودكان شين آباد به تهران پيشنهاد تشكيل تيم درماني مشخصي را ارائه كرده است در ادامه گفت: متاسفانه در پي دخالت افراد غيرمسئول و كم اطلاع از فرايند درمان، اينك جو بي اعتمادي در خانواده مصدومان نسبت به پزشكان و مسئولان پيگير ، حاكم شده است.

اين مقام مسئول ادامه داد: از زمان وقوع حادثه تلخ شين آباد، مصدومان ابتدا به بيمارستان ساسان منتقل شدند و سپس به آنها بيمارستان جديدالتاسيس و مدرن محب را نشان دادند و در نهايت بيمارستان حضرت فاطمه(س) مقصد درمانشان در نظر گرفته شد كه همه اين موضوعات موجبات رنجش والدين اين دانش آموزان را فراهم آورده است.

فاطمي در ادامه به گفتگوهايي كه با والدين دانش آموزان صدمه ديده دارد اشاره كرد و گفت: آنها دغدغه‌هاي خاص خود را دارند و برغم آن كه از ايشان خواسته ‌ايم صبور باشند و با شلوغ كاري و ملتهب كردن فضا راه به جايي نخواهند برد، به اين كار ادامه مي دهند .

پزشك سرپرست درمان كودكان شين آباد گفت : خانواده هاي اين كودكان مي گويند همه مشكلاتشان مربوط به فرايند درمان نيست بلكه بدقولي مسئولان در تحقق وعده هايشان از استخدام والدين تا پرداخت مستمري و مواردي از اين دست، آنها را بر اين داشته تا رفع مشكلاتشان را از مجراي بيت رهبري يا رياست جمهوري جستجو كنند.

در آتش ‌سوزي چهارشنبه، 15 آذر 1391 در مدرسه دخترانه روستاي شين آباد (از توابع پيرانشهر) به دليل نقص تجهيزات گرمايشي ، 29 دانش‌آموز دختر دچار سوختگي شدند كه دو نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحات وارد شده فوت كردند.

همچنين انگشتان سه نفر از دانش‌آموزان به دليل شدت سوختگي و عدم قبول پيوند قطع شد و از ابتداي امسال فرايند درمان 13 دانش آموز اين مدرسه كه دچار سوختگي درجه سه شده بودند ، آغاز شده است.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن