تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802753020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تذكرات نيم فصل به مربيان، ناظران و داوران/ غيبت مربيان اصفهاني


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تذكرات نيم فصل به مربيان، ناظران و داوران/ غيبت مربيان اصفهاني
ناظران و مربيان سوپرليگي بسكتبال در جلسه اي براي هماهنگي پيش از نيم فصل دوم با حضور مسئولان فدراسيون شركت كردند و داوران نيز در جلسه اي جداگانه در مورد قضاوتهاي نيمه دوم فصل توجيه شدند.
به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ مسئولان فدراسيون بسكتبال صبح امروز ابتدا در جلسه اي نكات لازم براي ادامه مسابقات سوپرليگ را با ناظران و مربيان در نظر گذاشتند و نظرات آنها را نيز جويا شدند. پس از اين جلسه هم بلافاصله داوران در جلسه اي جداگانه با مسئولان كميته داوران و فدراسيون شركت كردند.

در جلسه مربوط به داوران، 17 نفر شركت داشتند و چند داور به دليل مشكلات شخصي و يا سفر خارج از كشور غايب بودند. در بين سرمربيان تيمهاي سوپرليگي هم تها محسن صادق زاده و فرزاد كوهيان مربيان دو تيم اصفهاني غيبت داشتند.

كم حرفي سرمربيان

محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال با اشاره به برخي مشكلات نيم فصل اول سوپرليگ گلايه اي هم از ناظران در شهرستانها داشت كه در مواردي گزارشهاي كاملي را به فدراسيون ارائه ندادند و به همين دليل هم برخي مسائل از ديد فدراسيون دور ماند. از طرفي اشاره اي هم به مربيان داشت كه بايد به ناظران و داوران احترام بگذارند به خصوص كه امسال از كميته داوران خواسته شده كه تعداد كمتري از داوران در سوپرليگ حضور داشته باشند و در عوض دقت نظر بيشتر شود.

در جريان جلسه هماهنگي مربيان و ناظران، بيشتر مربيان سكوت كردند تا جايي كه تذكري هم به آنها داده شد كه چرا در جلسه صحبتي نمي كنند و بعد از جلسه حرفهاي خود را مي زنند؟

بعد از اين تذكر چند مربي نيز حرفهاي خود را در مورد قضاوتهاي ليگ زدند.

همچنين رئيس فدراسيون همچنين يادي هم از حسن نوربخش رئيس سابق كميته مسابقات و داوران داشت كه در سالهاي حضور خود به خوبي ليگ را اداره مي كرد.

هر چند پيش از اين در جلسه پيش فصل مقرر شده بود كه در جريان بازيها از نوربخش تقدير شود و با شروع بازيها اين تقدير به پايان نيم فصل موكول شد.

چشم پوشي از گرگان

هر چند پيش از اين شنيده مي شد تيم گرگان به خاطر رفتار تماشاگرانش در ديدار مقابل پتروشيمي از سوي كميته انضباطي جريمه مي شود اما در جريان جلسه هماهنگي به اين موضوع هم اشاره شد كه اين بار از رفتار تماشاگران اين شهر چشم پوشي مي شود و به نوعي به اشتباه كوچك داور هم در صحنه منجر به اعتراض هواداران اشاره شد.

كبير سرمربي گرگان، توفيق سرمربي صنايع و نگهداري سرمربي افرا خليج فارس و همچنين مصطفي هاشمي، هر كدام به نحوي خواستار قضاوتهاي يكنواخت داوران شدند تا هيچ شبهه اي براي مربيان پيش نيايد.

ضمن اينكه اسلامي سرمربي هفت الماس به رفتار برخي داوران با تيم وي اشاره داشت كه گاهي با اين ذهنيت به ميدان مي آيند كه حريف قدرتمند آنها از پيش برنده است.

2 پيشنهاد به باشگاهها

بهمن سليماني رئيس سازمان ليگ با اشاره به برخي مشكلات ايجاد شده از سوي سرپرستان تيم ها پيشنهاد داد كه سرپرستان تيمها بر روي نيمكت حضور پيدا نكنند.

همچنين هيئت گلستان هم پيشنهاد داد كه تيمهاي بدون بازيكن ملي، حق به كارگيري دو بازيكن خارجي در زمين را داشته باشند.

قرار بر اين شد كه اين دو پيشنهاد به باشگاهها ارائه شده و در اين مورد تصميم گيري بعدي انجام شود كه با توجه به تعداد كم تيمهاي بدون سهميه ملي و همچنين حذف نقش سرپرست در صورت قبول پيشنهاد اول، بعيد به نظر مي رسد كه باشگاهها موافقت خود را با اين موارد اعلام كنند.

داوران با خبرنگاران صحبت نكنند

بعد از جلسه كميته مربيان، داوران وارد جلسه با مسئولان فدراسيون شدند و در اين جلسه پيشنهاداتي به داوران ارائه شد. از جمله اينكه داوران بين المللي زبان انگليسي خود را تقويت كنند و همچنين داوران سوپرليگي بعد از بازي با خبرنگاران صحبت نكنند. هر چند پيش از اين هم خبرنگاران چندان به سراغ داوران نرفته و سال قبل هم شكايت برخي داوران از اين بود كه هميشه اخبار از ديد باشگاهها، مربيان و بازيكنان انعكاس پيدا مي كنند.

از طرفي به داوران تاكيد شد كه احترام جايگاه مربيان را به عنوان قهرمانان سابق ملي حفظ كنند و خود را حاكم بازي ندانند. مشحون رئيس فدراسيون با اشاره به برخي رفتارهاي داوران در مقابل مربيان تاكيد كرد كه گاهي داوران به شكلي سمت مربي مي روند كه تصور مي شود فدراسيون با افراد مشكل دارد.

البته در كنار تمام تذكرات به پاك بودن قضاوتها و بهتر شدن كلي سطح داوري ليگ در نيم فصل اول امسال هم اذعان شد.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن