تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803284078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام راهكار وزارت ارتباطات براي رفع فيلتر وي چت/ قيمت اينترنت 20 درصد كاهش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اعلام راهكار وزارت ارتباطات براي رفع فيلتر وي چت/ قيمت اينترنت 20 درصد كاهش مي يابد
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به فيلتر شدن وي چت در كميته تعيين مصاديق گفت: فيلتر شدن وي چت ربطي به وزارت ارتباطات ندارد و حتي ما اعلام كرده ايم كه حاضريم بخشي از اين شبكه اجتماعي كه مورد اشكال اين كميته است را حذف كنيم چون بسياري از افراد جامعه استفاده صحيحي از اين شبكه اجتماعي دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظي در حاشيه جلسه امروز هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره فيلترشدن وي چت اظهار كرد: وي چت يك شبكه اجتماعي چيني است كه در برابر شبكه هاي اجتماعي غربي قد علم كرده است. هم اكنون 400 ميليون عضو دارد كه يك درصد آن هم در ايران هستند.

وي با بيان اينكه شبكه اجتماعي وي چت بخشي دارد كه آن را با بقيه شبكه هاي اجتماعي متفاوت مي كند، افزود: آنچه در كميته تعيين مصاديق باعث شد وي چت فيلتر شود اين است كه بخشي از اين شبكه اجتماعي باعث وارد شدن به حريم خصوصي ديگران مي شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاكيد كرد: اين وزارتخانه وي چت را فيلتر نكرده بلكه به عنوان يكي از 12 عضو كميته تعيين مصاديق اعلام كرد كه حتي حاضريم آن بخش كه دليل فيلترشدن است، نباشد چون اعتقاد داريم بسياري از افراد جامعه استفاده صحيحي از اين شبكه انجام مي دهند و از نظر ما غير از اين بخش با ديگر شبكه هاي اجتماعي تفاوتي ندارد.

وي تاكيد كرد: از نظر ما برخورد با اين مسائل اين چنين نبايد باشد بلكه بايد در كشور از لحاظ فرهنگي كار كنيم و از حيث فناوري نيز خود را تقويت كنيم.

واعظي درباره آخرين تصميم شوراي عالي فضاي مجازي براي ايجاد شبكه ملي اطلاعات نيز گفت: شب گذشته تعريف و الزامات شبكه ملي اطلاعات در شوراي عالي فضاي مجازي با حضور رئيس جمهور به تصويب رسيد.

وي ادامه داد: بحث فعلي ما ايجاد دولت الكترونيك، آموزش، سلامت و تجارت الكترونيك است كه در كشورهاي مختلف وجود دارد و زندگي را تسهيل مي كند لذا وظيفه ما اين است كه شرايطي را فراهم بياوريم كه بتوانيم از طريق آن نيازمنديهاي مردم را مرتفع كنيم.

واعظي با بيان اينكه اگر در خصوص ايجاد دولت الكترونيك و فضاي مجازي ساماندهي لازم صورت نگيرد در آينده با مشكل مواجه خواهيم شد، يادآور شد: شب گذشته در جلسه شوراي عالي فضاي مجازي، رئيس جمهور و اعضاي اين شورا تصميم گرفتند با اولويت بحث تشكيل شبكه ملي ارتباطات از سوي وزارت ارتباطات دنبال شود لذا اميدواريم از اول سال آينده اين كار را انجام داده و مقدمات آن را فراهم كنيم.

وي در خصوص دغدغه هاي برخي افراد جامعه كه اعتقاد دارند با تشكيل شبكه ملي اطلاعات ارتباط ما با اينترنت جهاني قطع خواهد شد، اضافه كرد: اين موضوع بسيار مهمي است كه متاسفانه بعضا در جامعه مطرح مي شود. براي پاسخ به اين سئوال بايد بگويم ما در هيچ جاي دنيا دو اينترنت نداريم، شما وقتي مي خواهيد در داخل ايران جستجو كنيد بايد با سرعت بالا اين كار را انجام دهيد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات عنوان كرد: ما در آينده پهناي باند داخلي مان را به 20 هزار و پهناي باند بين المللي مان را به 4 هزار خواهيم رساند كه در اين صورت با سرعت بيشتري مي توان به جستجو پرداخت لذا به هيچ وجه اين دغدغه كه با تشكيل شبكه ملي اطلاعات ارتباط ما با دنيا قطع خواهد شد موضوعيت ندارد و جاي نگراني در اين خصوص نيست.

وي با ابراز تاسف از اينكه اينترنت در ايران گران است، گفت: بنده از ابتداي مسئوليتم براي جلوگيري از افزايش هزينه هاي اينترنت و موبايل مقاومت بسياري كرده ام. در آينده هم مي خواهيم با همكاري هايي كه انجام خواهد شد قيمت اينترنت را 20 درصد كاهش دهيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پاسخ به سوالي درباره مرورگرهاي ايراني و اينكه اعلام شده برخي از آنها كپي برداري است، گفت: دو پروژه در كشور وجود دارد كه حدود دو سال است درباره آن كار مي‌شود. تكنولوژي فناوري ارتباطات و اطلاعات هر روز در حال دستيابي به موفقيت هاي جديدي است و طبيعي است كه محققين ما بايد در طراحي هاي خود از آخرين دستاوردها در اين زمينه استفاده كنند.

وي در ارتباط با نرم افزار مرورگري كه از سوي وزارت ارتباطات در حال طراحي است، افزود: اين نرم‌افزار «زمين» نام دارد كه كارهاي مقدماتي آن انجام شده و براي رفع مشكلات در يكي از دانشگاه ها در حال استفاده است. آنچه هم مربوط به بخش خصوصي است و با همكاري برخي از دانشگاه ها كارهاي مربوط به آن انجام مي شود در همين مرحله قرار دارد.

واعظي با بيان اينكه در كشور ما اقدامات خوبي درباره نرم افزارها انجام شده است، تصريح كرد: در بخش هاي مختلف علاقه مندي زيادي نشان داده مي شود و اين اقدامات مورد حمايت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات هم هستند. اميدواريم نرم افزارهايي را در آينده در داخل كشور توليد كنيم كه از وابستگي به خارج كشور و مشكلاتي كه در پي آن وجود دارد، رهايي يابيم و براي صادرات اين نرم‌افزارها هم فكري بكنيم.

وي با انتقاد از برخي هجمه ها عليه دولت و موضوعات نادرستي كه به دولت نسبت داده مي شود، گفت: هدف دولت از روز اول خدمت رساني به مردم بوده است و لذا سياستش، سياست تفاهم است و هيچگاه از درگيري قوا و درگيري اين و آن كه با توسل به آن مشكلات را بخواهد به گردن ديگران بياندازد، استقبال نمي كنيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: نمي دانيم به رغم بكارگيري اين سياست درست و سياست تفاهم از سوي دولت چرا برخي اين هدف را دنبال مي كنند كه دولت را به حاشيه ببرند. فكر مي كنم كه برخي جريانات به دنبال اين هستند كه اين دولت در خدمت به مردم و انجام كارهايش موفق نشود.

وي توفيق دولت در عرصه سياست خارجي را بسيار بزرگ خواند و يادآور شد: به عنوان كسي كه 25 سال در عرصه سياست خارجي فعاليت داشته ام اين موضوع را مي گويم و آن را مربوط به دولت و وزارتخانه خاصي نمي دانم قطعا موفقيت دولت در عرصه سياست خارجي با هدايت رهبر معظم انقلاب و حماسه اي كه مردم آفريدند، حاصل شد.

واعظي با تاكيد بر اينكه وظيفه ما اين است كه نگذاريم دولت به حاشيه برود، گفت: در هشت سال گذشته از حاشيه هايي كه ايجاد شد كشور خيلي ضرر كرد لذا نبايد بگذاريم دولت به حاشيه برود. در اين راه حتما رسانه ها بهترين قوايي هستند كه مي توانند به اين موضوع بپردازند. بنده اين موضوع را با عنوان يك درد مشترك عنوان كردم.

وي اضافه كرد: هر دولتي كه روي كار مي آيد حداقل شش ماه تا يكسال ماه عسل دارد، ولي اين دولت از روز اول با مشكلات زيادي مواجه شد.

كد خبر: 2202522

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۶:۴۳

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن