تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802504632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش آموزان شين‌آبادي‌ بلاتكليف در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دانش آموزان شين‌آبادي‌ بلاتكليف در تهران
دانش آموزان شين‌آباد كه قرار بود از ۳۰ آذر در بيمارستان فاطمه زهرا بستري و جراحي ترميمي آنها آغاز شود حدود يك هفته است كه در تهران به سر مي‌برند اما به دليل پرداخت نشدن هزينه‌ها هنوز در بيمارستان بستري نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، 12 دانش‌آموز شين‌آبادي حدود يك هفته است كه در تهران منتظر بستري شدن در بيمارستان محب هستند اما به دليل پرداخت نشدن هزينه‌ها، بيمارستان از پذيرش آنها ممانعت مي‌كند.

خانواده اين دانش‌آموزان كه از طي مسير پيرانشهر به تهران و از سوي ديگر پاسكاري ميان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت به ستوه آمده‌اند روز گذشته به دفتر رئيس جمهور مراجعه كردند تا بتوانند براي پايان دادن به مشكلات خود راه حلي را بيابند اما بازهم نتيجه‌اي حاصل نشد و آنگونه كه تعدادي از آنها به خبرنگار تسنيم گفتند قرار است تا وقت ملاقاتي براي آنها از رئيس جمهور گرفته شود.

پدر آمنه راك يكي از دانش‌آموزان شين آبادي كه فرزندش دچار سوختگي بالاي 50 درصد است به خبرنگار تسنيم مي‌گويد:‌سوختگي فرزند من بسيار زياد است، ابتدا در بيمارستان 15 خرداد بستري بود كه وضعيت رسيدگي مناسبي نداشت پس از آن به بيمارستان ساسان منتقل شد و تحت چند عمل جراحي قرار گرفت كه از وضعيت رسيدگي در بيمارستان ساسان بسيار راضي بوديم كه به يكباره مسئولان آموزش و پرورش گفتند هزينه درمان در بيمارستان ساسان بالاست و بايد به بيمارستان محب منتقل شويد هم‌اكنون هزينه درمان در بيمارستان محب را نيز پرداخت نمي‌كنند و يك هفته است كه در تهران سرگردان هستيم.

وي افزود: انگشت آسيه معروفي سياه شده است و وضعيت اورژانسي دارد و بايد سريع عمل شود اما دكتر به ما گفت هنوز هزينه‌اي را براي جراحي پرداخت نكرده‌اند و هفته آينده به تهران مراجعه كنيد اگر پول را واريز كردند آنها را عمل خواهيم كرد.درس خواندن دانش‌اموزان نيز به دليل مشكلات درمان تحت الشعاع قرار گرفته است.

روند درمان دانش‌آموزان شين آباد در شرايطي به بن بست رسيده است كه يكي از بزرگترين مشكلات پيش روي در ادامه درمان آنها مسئله تامين اعتبار است اين در حالي است كه اين دانش‌آموزان براي به دست آوردن بخشي از زيبايي به تاراج رفته خود به بيش از 20 عمل ترميمي نياز دارند.

** مبلغ 15 ميليارد بابت هزينه درمان دانش‌آموزان شين‌آباد بايد در بودجه لحاظ شود

به دنبال اعتراض گسترده خانواده دانش‌آموزان شين‌آبادي از روند درمان اين دانش‌آموزان و اعتراض رسول خضري نماينده مردم پيرانشهر از تقبل نشدن هزينه درمان اين دانش‌آموزان امروز محمد چينيان،‌مديركل سلامت و تندرستي وزارت آموزش و پرور ش درخصوص روند درمان دانش‌آموزان شين‌آباد اظهار داشت : در آخرين نشستي كه با حضور وزير آموزش و پرورش، نمايندگان تام الاختيار از وزارت بهداشت- وزارت رفاه و سازمان بهزيستي در آذرماه تشكيل شد،‌مقرر شد تا كارگروهي براي درمان اين دانش‌آموزان شكل بگيرد كه براساس تصميمات اين كارگروه مقرر شد: مبلغ 15 ميليارد ريال بايت هزينه معالجه – تكميل درمان و توانبخشي در سال جاري در اختيار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي قرار گيرد، مبلغ 10 ميليارد ريال بابت معيشت و ساير هزينه‌هاي وابسته در سال جاري در اختيار وزارتخانه هاي آموزش و پرورش – تعاون و كار قرار گيرد ومعاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور مكلف شد اعتبارات مورد نياز براي استمرار موارد 1 و 2 را براساس طرح درمان حادثه ديدگان و گزارش كارگروه مندرج در اين تصويب نامه در بودجه هاي سنواتي پيش بيني كند.

مديركل سلامت و تندرستي وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: با توجه به اهميت موضوع و عدم وقفه در امور درمان دانش آموزان طي هماهنگي هاي انجام شده با وزارت بهداشت تصميم گرفته شد دانش آموزان جهت ادامه درمان در 30 آذرماه به بيمارستان مراجعه كنند و دكتر محقق معاون اجرايي معاونت درمان وزارت بهداشت طي مصاحبه اي اين مطلب را عنوان داشتند.

** عدم هماهنگي وزارت بهداشت با بيمارستان فاطمه زهرا

وي افزود: در حال حاضر دانش آموزان معاينات مكرر در بيمارستان داشته اند و قرار شد دكتر فاطمي پزشك معالج و رئيس بيمارستان نوبت دهي آنها را اعلام كند و بر اساس آخرين گزارش و پيگيري هاي به عمل آمده تا روز سوم دي ماه به علت عدم هماهنگي وزارت بهداشت با رياست بيمارستان حضرت فاطمه(س) و با توجه به معاينات صورت گرفته بستري دانش آموزان انجام نپذيرفته است.

چينيان اظهار داشت : تعداد 4 نفر از دانش آموزان تا تاريخ مهرماه 92 در بيمارستان ساسان اقدامات درماني شان انجام شد و مابقي در بيمارستان 15 خرداد روند درماني آنها طي شده است. از آن تاريخ تا به امروز نزديك به سه ماه است در طول اين مدت مكاتبات با وزارت بهداشت براي ادامه درمان از طرف وزارت آموزش و پرورش صورت پذيرفت و از آنجايي كه مصوبه دولت كه در سال 91 به صراحت اعلام كرده درمان به عهده وزارت بهداشت است، ما منتظريم وزارت بهداشت روند و طرح درماني را به ما اعلام كند و حتي در تاريخ اول مهر 92 نامه‌اي با امضاي وزير آموزش و پرورش به وزير بهداشت و درمان در خصوص تسريع در درمان اين دانش آموزان جهت بستري در بيمارستان ساسان ارسال شد كه تعداد 12نفر از دانش آموزان در بيمارستان ساسان اقدامات درماني را انجام دهند.

وي گفت : ما حصل پيگيري ها منتج به اين شد كه كليه دانش آموزان در يك بيمارستان مجهز و مناسب با تيم جراحي مجرب كه توسط وزارت بهداشت اعلام مي‌گردد، ادامه درمان دهند.

به گزارش تسنيم، مسئولان وزارت بهداشت نيز اعلام كرده‌اند كه از روز دوشنبه هفته آينده درمان دانش آموزان شين آبادي ادامه يابد.

دانش‌آموزان شين‌آباد كه اين روزها از اين بيمارستان به آن بيمارستان و از اين وزارتخانه به آن وزارتخانه مراجعه مي‌كنند تا بتوانند روند درمان خود را پيگيري كنند و به قول خودشان از اين نهاد به آن نهاد پاس داده مي‌شوند روزي در آتش بي عدالتي آموزشي سوختند.

روند درمان اين دانش‌آموزان سال‌ها ادامه خواهد داشت و اگر قرار باشد آنها براي پيگيري درمان خود سال‌ها با اين مشكلات مواجه باشند بايد تحصيل را رها كرده و خانواده‌هايشان نيز كارهايشان را از دست بدهند تا بتوانند درمان را به نتيجه‌اي برسانند همان موضوعي كه اين روزها نيز شاهد آن هستيم به گونه‌اي كه پدران اين دانش‌آموزان به دليل رفت و آمد در مسير پيرانشهر به تهران شغل خود را از دست داده‌اند.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن