تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803082800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعاليت گسترده «بلك واتر» آمريكايي در پاكستان با چهره‌اي جديد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فعاليت گسترده «بلك واتر» آمريكايي در پاكستان با چهره‌اي جديد
شركت امنيتي بلك واتر كه در زمينه عمليات‌هاي خرابكارانه و جاسوسي در سراسر جهان فعاليت دارد، مدتي است تحت عناوين جديد فعاليت خود را در پاكستان از سر گرفته است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در اسلام‌آباد به نقل از روزنامه «امت» پاكستان، شركت امنيتي بلك واتر مدتي است تحت عناوين جديد از جمله شركت «ژي ورلد وايد» و «توتال سولوشن» فعاليت‌هاي خود را در پاكستان از سر گرفته است.

اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد بسته شدن مسير تداركاتي ناتو در پاكستان فعاليت اين شركت در اين كشور را افزايش داده است.

به‌ تازگي، دولت پاكستان با احساس خطر از فعاليت اين شركت امنيتي به نيروهاي امنيتي اين كشور دستور داده تا عليه بلك واتر وارد عمل شوند.

«چودري نثار علي خان» وزير كشور پاكستان به‌ تازگي متوجه شده كه جاسوسان آمريكايي به عنوان ديپلمات و كارمند سفارت آزادانه در مناطق مختلف اسلام‌آباد رفت و آمد دارند.

كشف 3 مخفي‌گاه بلك واتر در پاكستان

اين افراد نه تنها خودشان دست به عمليات مي‌زنند بلكه مشغول سرمايه‌گذاري براي خرابكاري در پاكستان هستند.

وزير كشور پاكستان از سازمان ثبت احوال درخواست كرده تا با نصب دستگاه‌هاي اسكن و تجهيزات مراقبتي، افراد مشكوك و حتي كساني كه با دولتمردان رفت و آمد دارند را تحت نظر قرار دهند.

برهمين اساس، پليس پاكستان اعلام كرد كه 3 مخفي‌گاه بلك واتر كه با نام توتال سولوشن اداره مي‌شد را كشف كرده است. از بين اين مخفي‌گاه‌ها 2 مخفي‌گاه در اسلام‌آباد و يكي هم در شهر پيشاور قرار دارد.

تحقيقات تازه نشان مي‌دهد شركت امنيتي بلك واتر با نام جديد توتال سولوشن در شهرهاي مختلف پاكستان از جمله اسلام‌آباد، پيشاور، كويته و كراچي فعال شده است. جاسوسان آمريكايي كه در گذشته با اجاره ويلا و خانه‌هاي بزرگ در مناطق دور افتاده فعاليت مي‌كردند، در حال حاضر از ساختمان سفارت و كنسولگري‌هاي آمريكا كه به بهترين امكانات مجهز است براي فعاليت خود استفاده مي‌كنند.

جاسوسان آمريكايي از افراد محلي نيز براي گسترش فعاليت جاسوسي خود استفاده مي‌كنند.

نحوه ورود جاسوسان آمريكايي به پاكستان

طبق تحقيقات انجام شده، آمريكايي‌ها به ‌طور رسمي و با هماهنگي پاكستان پروژه‌هايي را در پاكستان آغاز كرده‌اند اما تعداد افرادي كه به بهانه اجراي اين پروژه‌ها وارد كشور مي‌شوند غير قابل تصور است.

از آنجا كه تعداد اتباع آمريكايي كه وارد پاكستان مي‌شوند بيش از مقدار قانوني است لذا دولت پاكستان تصميم گرفته نسبت به افراد خارجي كه مدارك قانوني آنها مشكوك است وارد عمل شود. اين در حالي است كه ديپلمات‌هاي خارجي حق ندارند بدون هماهنگي از حوزه مأموريت خود بيرون رفته و از شهر خارج شوند.

يك افسر عالي‌رتبه پليس در مصاحبه با روزنامه امت ابراز داشت: با اينكه وزير كشور به صورت ناگهاني دستور عمليات عليه جاسوسان خارجي را صادر كرد اما پليس موفق شد 3 مخفي‌گاه بزرگ جاسوسان خارجي را كشف كند و عمليات عليه آنان آغاز شده است.

پليس با به دست آوردن اطلاعات از برخي جاسوسان خارجي دستگير شده به دنبال دستگيري جاسوساني هستند كه خود را عضو شركت ژي ورلد وايد يا توتال سولوشن معرفي مي‌كنند.

همچنين تعداد زيادي از اعضاي بلك واتر كه به بهانه كار در پروژه‌هاي مختلف وارد پاكستان شده‌اند با خودروي سفارت در مناطق مختلف شهر تردد مي‌كنند و بعد از پايان مأموريت به محل استقرار خود باز مي‌گردند.

علاوه بر اين، آمريكايي‌ها در هر يك از اين مناطق يك ويلاي بزرگ را اجاره كرده‌اند اما تشخيص اينكه چه تعداد از آنها عضو توتال سولوشن هستند و براي بلك واتر كار مي‌كنند كار بسيار دشواري است.

ديپلمات‌هايي كه جاسوس مي‌شوند

طبق اين گزارش، علاوه بر اسلام‌آباد يك مركز جاسوسي بزرگ نيز در منطقه «يونيورستي تاون» شهر پيشاور كشف شده است.

دولت پاكستان در حال حاضر، بيش از همه به ديپلمات‌هاي آمريكايي مشكوك است و معتقد است كه جاسوسان خود را به شكل ديپلمات درآورده و مشغول خرابكاري در پاكستان هستند بنابراين اجازه داده نمي‌شود افراد خارجي مشكوك آزادانه در شهرهاي مختلف پاكستان تردد كنند.

هم اكنون سازمان اطلاعات پاكستان مشغول تحقيق در اين زمينه است كه آيا اعضاي بلك واتر مانند گذشته از برخي افسران بازنشسته ارتش هم براي فعاليت‌هاي خود كمك مي‌گيرند يا خير؟

با اين حال، شماري از جاسوسان كه به بهانه عضويت در سازمان‌هاي خدماتي فعاليت مي‌كنند شناسايي شده‌اند كه به ‌زودي دستگير مي‌شوند.

انتهاي پيام/خ

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن