تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819652895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاملات داغ بورس تهران درآغاز زمستان سرد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: معاملات داغ بورس تهران درآغاز زمستان سرد


معاملات بورس اين هفته در حالي آغاز ‌شد كه پاييز رويايي بورس‌بازان ديروز آخرين روز معاملاتي خود را براي سهامداران به انتها ‌رساند. از امروز فصل زمستان براي بورس و معامله‌گران آن شروع شده و با روندي كه طي چند مدت اخير شاهد هستيم نمي‌توان روزهاي سردي را براي معامله‌گران متصور بود و از حالا مي‌توان پيش‌بيني كرد كه تالار بورس تهران روزهاي داغي را براي سهامداران به وجود خواهد آورد.به گزارش بورس نيوز بر اين اساس به نظر مي‌آيد كه جو منفي مسلط شده در گروه محصولات شيميايي و به ويژه پتروشيمي‌ها به هفته جاري هم كشيده شود و شاهد ريزش بيش از پيش قيمت سهام در اين گروه باشيم اما تعادل نسبي از اواسط هفته مي‌تواند بر گروه يادشده حاكم شود تا جو را براي اين گروه برگرداند. نمابورس در گزارشي در اين باره نوشت: از سويي ديگر نفتي‌ها نيز در غياب اخبار قابل اتكا به نظر نمي‌آيد كه بتوانند عملكرد رو به رشد و مداومي را در پي بگيرند و براي اين گروه هم نمي‌توانيم منتظر تحول بزرگي در بازار باشيم. همچنين فرآيند شناسايي سود پس از جهش قيمتي در برخي گروه‌ها همچون خودرويي، دارو، بيمه، ساختمان و غذايي محتمل به نظر مي‌رسد و به كاهش ارزش سهام در برخي جلسات معاملاتي هفته جاري در گرو‌هاي مذكور مي‌تواند منجر شود. تزلزل بيش از پيش گروه فلزي و معدني هم دور از انتظار نيست.

با تحولات صورت گرفته در گروه انفورماتيك به احتمال زياد اين گروه به لاك دفاعي مي‌خزد و روند صعودي مطلق ليزينگي‌ها نيز به نظر پايان يافته به نظر مي‌رسد. گروه بانكي هم به نظر هفته كم‌ تنشي را پشت سر خواهند گذاشت اما احتمال دارد با خروج سرمايه‌ها از برخي گروه‌هاي بزرگ در اوايل هفته، شاهد رونق نسبي در اين گروه باشيم. افول بيش از پيش سيماني‌ها امري محتمل در هفته جاري خواهد بود اما ايجاد ثبات نسبي طي روزهاي پاياني هفته آينده در اين گروه چندان بعيد نيست. به هر حال آنچه به نظر مي‌رسد بورس در هفته نخست زمستان بايد خيلي فعال‌تر از گذشته باشد كه بتواند حرارت آن سهامداران را داغ كند.

گزارش ديگر اينكه افزايش قيمت خوراك مصرفي شركت هاي پتروشيمي چندان منطقي به نظر نمي رسد، چراكه صنعت پتروشيمي داراي مزيت رقابتي بوده و جهت توسعه اقتصادي كشور از اهميت قابل توجهي برخوردار است.

در پي انتشار خبر ارسال لايحه افزايش پنج برابري قيمت گاز مصرفي شركت هاي پتروشيمي به مجلس شوراي اسلامي و اعلام نظر مساعد مركز پژوهش هاي مجلس نسبت به افزايش قيمت گاز طبيعي مصرفي شركت هاي فعال در گروه پتروشيمي از 70 تومان به 325 تومان، يك مقام مسئول در حوزه پتروشيمي نظر خود را نسبت به آثار اجرايي شدن اين برنامه در وضع سودآوري شركت هاي مذكور بيان كرد.

دبير انجمن پتروشيمي در گفتگو با بورس نيوز اظهار كرد: افزايش اين چنيني قيمت خوراك مصرفي شركت‌هاي پتروشيمي چندان منطقي به نظر نمي‌رسد، چراكه صنعت پتروشيمي داراي مزيت رقابتي بوده و جهت توسعه اقتصادي كشور از اهميت قابل توجهي برخوردار است. از اين رو به نظر مي رسد به منظور برخورداري از توانايي رقابت با كشورهاي حوزه خليج فارس بايستي قيمت خوراك مصرفي شركت هاي پتروشيمي به صورت منطقي تعيين شود.

مهدوي افزود: قيمت گاز طبيعي مصرفي بايستي در محدوده اي تعيين شود كه نه با رشد قابل توجه همراه شود و موجب خروج سرمايه گذاران از اين صنعت شود و نه با قيمت‌هاي خيلي پايين مقرر شود كه باعث سودجويي و ايجاد رانت شود. وي تعيين قيمت متوسط منطقه را به عنوان مبنايي مناسب جهت قيمت گذاري خوراك مصرفي بيان كرد و گفت: قيمت ميانگين خوراك مصرفي شركت هاي پتروشيمي حوزه خليج فارس مي تواند به عنوان مبنايي مناسب جهت تعيين نرخ خوراك مصرفي شركت هاي پتروشيمي بكار برده شود. چراكه به منظور تأمين هزينه 70 پروژه در دست اجراي شركت هاي فعال اين گروه كه نياز به سرمايه گذاري 75 ميليارد دلاري دارد، بايد تمهيداتي انديشيده شود تا بتوان نسبت به جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي موفق عمل كرد.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن