تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802499746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هوای تهران سرد و آلوده/ آیا تعطیلی در راه است؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
هوای تهران سرد و آلوده/ آیا تعطیلی در راه است؟

هوای تهران سرد و آلوده/ آیا تعطیلی در راه است؟
آلودگی هوای این روزهای تهران که با سرما هم همراه شده است،‌ دوباره کابوس روزهای آلوده زمستان در سه سال گذشته و تعطیلی را زنده کرده است. اما واقعا این اتفاق می افتد؟
به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرآنلاین، از میانه های هفته گذشته سازمان هواشناسی پیش بینی آلودگی هوا کرده است. هرچند که یکی دو روزی بادی وزید و برف و بارانی آمد، اما از ابتدای این هفته، هوا آلوده بود. تهرانی ها صبح روز شنبه را با هوای ناسالم، البته برای گروه های در معرض خطر شروع کردند. اما روز یکشنبه هوا در آستانه هشدار قرار گرفت؛ ۱۴۷.

شاید اگر روز دوشنبه تعطیل رسمی نبود، باید اکنون هوایی در آستانه اضطرار را تنفس می کردیم؛ ناسالم برای همه گروه ها. اما شانس با هوا و مردم یار بود و تعطیلی به کمک تهران و البته شهرهای بزرگ و صنعتی دیگر آمد. همانطور که معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست تهران گفته با تعطیلی دوشنبه احتمالا میزان آلاینده ها ثابت می ماند.

با این حال محمدهادی حیدرزاده، رئیس کل محیط زیست تهران پیش بینی کرده است هوای پایتخت سه شنبه و چهارشنبه به شرایط اضطرار برسد: شرایط وارونگی دما تا آخر هفته برای تهران پیش بینی شده است. بر این اساس انتظار می رود غلظت آلاینده ها روند فوری به خود گیرد و هوای تهران روزهای سه شنبه و چهارشنبه به شرایط اضطرار برسد.

این پیش بینی البته فعلا به تعطیلی زنگ ورزش مدارس منجر شده؛‌ معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به قرار گرفتن هوای پایتخت درشرایط ناسالم گفت: تا اطلاع ثانوی فعالیت تمام معادن شن و ماسه، واحدهای تولیدی بتن و کارخانجات آسفالت ممنوع است.

محمد رستگاری دراین باره به مهر گفت: با توجه به اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای تهران به دلیل غلظت بیش از حد مجاز ذرات معلق، هوای پایتخت در حال حاضر در شرایط ناسالم قرار گرفته و با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر سکون نسبی هوا از امروز تا پایان هفته پیش بینی می شود افزایش آلاینده های جوی در استان تهران طی دو روز آینده تداوم داشته و سبب کاهش کیفیت هوا و افزایش آلاینده ها شود.

به گفته او محیط زیست استان تهران از آموزش و پرورش استان درخواست کرده است که زنگ ورزش مدارس از سه شنبه تعطیل شود: همچنین محیط زیست استان تهران از اداره کل ورزش و جوانان استان و سازمان ورزش شهرداری استان درخواست کرده است در راستای کاهش ورزش همگانی و فعالیت های شدید بدنی اطلاع رسانی کند.

رستگاری از تمام مردم به ویژه سالمندان و کودکان درخواست کرد از تردد غیرضروری در معابر، انجام فعالیت های شدید بدنی و فعالیت های ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

نشانه ها البته برای هوا چندان خوب نیست؛ به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی به دلیل سکون و پایداری جوی، طی روزهای آینده شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد.

احد وظیفه دراین باره به فارس گفت : پیش‌بینی می‌شود که تا پایان هفته جاری شرایط جوی در کل کشور به خصوص تهران پایدار بماند. طی روزهای آینده در تراز میانی جو شاهد سکون یا نزول هوا هستیم که این شرایط باعث می‌شود جریانات صعودی در منطقه شکل نگیرد.

به گفته او در شرایط سکون و پایداری جوی، دود حاصل از خودروها، منازل و ... در فاصله 50 تا 100 کیلومتری سطح زمین باقی می‌ماند: سرعت وزش باد طی روزهای آینده ضعیف خواهد بود، در کل کشور و تهران طی روزهای آینده تغییرات دمایی نخواهیم داشت و هوای سر موجود تا پایان هفته جاری حاکم خواهد بود.

در عین حال سازمان محیط زیست به دلیل افزایش آلودگی هوا از مردم کمک طلبیده است؛ این سازمان در پی افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی و ماندگاری آلودگی در برخی شهرها، از مردم خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند. دلیل هم کمبود گاز برای نیروگاه های حرارتی است.

نیروگاه های حرارتی یکی از بزرگترین مصرف کننده های گاز طبیعی در ایران هستند که در صورت اختصاص گاز به مصرف خانگی،‌ آنها مجبور می شوند مازوت بسوزانند. مازوت هم یکی از سوخت های سنگینی است که با درصد بالای گوگرد، دست در دست اگزوز خودروها می دهد و هوای شهرها را آلوده می کند.

به همین دلیل سازمان محیط زیست از مردم چنین خواسته است: «در مصرف گاز صرفه جویی کنیم تا دولت بتواند به جای مازوت سنگین از سوخت پاک استفاده کند... و همه بتوانیم نفس بکشیم.»

از سوی دیگر و با افزایش آلودگی هوا،‌ مرکز اورژانس تهران جهت امدادرسانی به شهروندان تهرانی در روزهای آلودگی هوا پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس در پنج میدان شهر تهران مستقر می کند. این اتوبوس ها در میادین تجریش، انقلاب، آزادی، راه آهن و امام خمینی (ره) از ساعت 9 تا 19 مستقر می شوند.

به هرحال با توجه به تعطیلی روز دوشنبه و بدتر نشدن کیفیت هوا، شاید گزینه تعطیلی مدارس ابتدایی استان تهران و حتی ادارات فعلا از روی میز کمیته اضطرار کنار گذاشته شود.




1392/10/2





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن