تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803909396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي عرضه محصولات پتروشيمي در بورس كالا


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: بررسي عرضه محصولات پتروشيمي در بورس كالا
سومين نشست مشترك اتاق گفتگوي صنعت پتروشيمي و بورس با هدف بهبود سازوكارهاي عرضه محصولات در بورس كالا، صبح پريروز در محل شركت ملي صنايع پتروشيمي برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه(سنا) در اين نشست كه مهندس شعري مقدم معاون وزير نفت در امور پتروشيمي، مهندس صالحي نيا معاون وزير صنعت معدن و تجارت، دكتر صالح آبادي رئيس سازمان بورس اوراق بهادار، مديران ارشد صنعت پتروشيمي و بورس و همچنين دبيركل انجمن صنفي كارفرمايي صنعت پتروشيمي حضور داشتند نحوه عرضه محصولات پتروشيمي در بورس كالا با هدف اصلاح و بهينه سازي وضع موجود در دستور كار قرار گرفت.
در اين نشست اعضا درباره مسائل و مشكلات عرضه محصولات پتروشيمي در بورس كالا از جمله ضعف هاي سامانه بهين ياب، مديريت عرضه و نحوه قيمت گذاري نظرات خود را مطرح كردند و مقرر شد گروه هاي كارشناسي بهترين راهكار براي حل مشكلات را در نشست بعدي كه در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار مي شود ارائه كنند.
گفتني است اتاق گفتگوي صنعت پتروشيمي و بورس با هدف حل و فصل مسائل و مشكلات شركت هاي پتروشيمي در عرضه محصولات و همچنين تامين منابع مالي مورد نياز جهت تكميل طرح‌هاي پتروشيمي به ابتكار شركت ملي صنايع پتروشيمي تشكيل شده است.
از سوي ديگر مدير مالي شركت پتروشيمي مارون در گفتگو با بورس نيوز اظهار كرد: اگرچه تاكنون مارون با مشكل قطعي گاز طبيعي مصرفي مواجه نشده، اما مشكل تأمين خوراك مصرفي و تأخير در فرآيند دريافت آن يكي از مسائلي است كه همواره شركت‌هاي فعال در اين حوزه با آن رو به رو بوده اند.
تأمين خوراك مصرفي شركت هاي پتروشيمي از جمله مسائلي است كه شركت هاي فعال اين گروه همواره با آن مواجه بوده اند كه به نظر مي رسد اين مشكل با نزديك شدن به فصل سرما و تقويت احتمال قطع گاز طبيعي مصرفي شركت هاي پتروشيمي پررنگ تر شود.
مشكل تأمين خوراك مصرفي و تأخير در فرآيند دريافت آن يكي از مسائلي است كه همواره شركت هاي فعال در اين حوزه با آن رو به رو بوده اند. به گونه اي كه مشكل مذكور موجب شده تا مارون حدود 12 الي 17 درصد كمتر از ظرفيت اسمي توليد خود فعاليت كند.
مصطفي احمدزاده افزود: اين شركت گاز طبيعي مصرفي خود را از شركت نفت ايران دريافت مي كند و پس از استخراج گاز اتان از آن، خوراك دريافتي را به شركت نفت به منظور استفاده از ساير عناصر موجود در گاز طبيعي در فرآيند توليد ساير شركت هاي هم گروه، باز مي گرداند. همانطور كه گفته شد مشكل تأمين خوراك مصرفي طي سال جاري موجب كاهش اندك مقدار توليد محصولات شده است.
وي با اشار به يكي از مزيت هاي شركت پتروشيمي مارون بيان كرد: اين شركت برخلاف ساير شركت هاي هم گروه خود داراي واحد مستقلي جهت بازيابي گاز اتان است كه اين امر موجب مي‌شود تا خوراك مصرفي به طور مستقيم در واحد بازيابي اتان استفاده شود.
اين مقام مسئول به برنامه هاي مارون جهت رفع مشكل تأمين خوراك اشاره كرد و اظهار داشت: اين شركت طرح توسعه اي جهت افزايش خوراك از NGLهاي تحت اختيار خود در نظر دارد، علاوه بر آن برنامه اي با مشاركت شركت نفت، شركت ملي صنايع پتروشيمي به همراه شركت هاي هم گروه در نظر داريم كه طي اين برنامه اقداماتي به منظور شناسايي NGLها يا منابع جديد جهت تأمين گاز مصرفي انجام پذيرفته است. اجراي اين طرح توسعه‌اي كه پيش بيني مي شود طي سال آينده به بهره برداري برسد، موجب سهولت در فرآيند تأمين خوراك مصرفي و تضمين استقرار و استمرار دريافت آن خواهد شد.
از سوي ديگر شركت عمران و توسعه فارس بازدهي مثبت بيش از 307 درصدي را از ابتداي امسال تاكنون به دست آورده كه به موجب آن عنوان پربازده ترين سهم در اين گروه به فارس اختصاص مي يابد.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن