تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802957772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور آمريكا در مرزهاي شرقي فلسطين؛ طرح جديد واشنگتن براي مذاكرات صلح


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: حضور آمريكا در مرزهاي شرقي فلسطين؛ طرح جديد واشنگتن براي مذاكرات صلح
سرويس خارجي: منابع آگاه فلسطيني از طرح جديد وزير امور خارجه آمريكا براي مذاكرات سازش و حضور آمريكايي ها در مرزهاي فلسطين و اردن خبر دادند. منابع فلسطيني آگاه در گفتگو با الشرق الاوسط اعلام كردند جان كري وزير امور خارجه آمريكا ماه آتي ميلادي طرحي را در چارچوب حل‌و فصل مناقشه طرف هاي فلسطيني و اسرائيلي ارائه خواهد كرد. اين طرح چارچوب دستيابي به توافق نهايي سازش را در بر خواهد داشت و رژيم صهيونيستي و تشكيلات خودگردان فلسطين را به امضاي اين توافقنامه وادار خواهد كرد.

اين منابع افزودند: كري معتقد است نمي توان يكباره به توافقنامه صلح دست يافت، لذا مي خواهد طرفين اسرائيلي و فلسطيني را بيازمايد. آمريكايي ها به دنبال راه حل مرحله اي هستند اما صراحتا آن را اعلام نمي كنند زيرا بر اين باورند كه نمي توان يكدفعه تمامي اختلافات را حل و فصل كرد. بنا بر اعلام اين منابع، طرح كري يك طرح ميانه است كه دو طرف را راضي مي كند اما به طور كامل به جزئيات مسائل حساس نمي‌پردازد. به عنوان مثال به چارچوب هايي مثل تشكيل كشور مستقل فلسطين در مرزهاي 1967 و دولت يهودي توام با امنيت به اسم اسرائيل اشاره خواهد كرد. در طرح امنيتي جديد كري، آمريكا در مرزهاي شرقي فلسطين و اردن حضور گسترده اي خواهد داشت و اين موضوع را اخيرا با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين مطرح كرده و وي اعتراضي به اين مسئله نداشته است. عباس پيش از اين با حضور موقت رژيم صهيونيستي در منطقه الاغوار و اداره مشترك گذرگاه ها مخالفت و پيشنهاد كرده بود به جاي نظاميان اسرائيلي نيروهاي بين المللي مستقر شوند، اما رژيم اسرائيل با اين پيشنهاد مخالفت كرد. در طرح جديد جان كري، آمريكايي ها در مرزهاي شرقي اردن و فلسطين مستقر خواهند شد و سيستم هاي دفاعي و هشدار دهنده را نيز در اين مرزها نصب خواهند كرد. حضور اين نيروها در گذرگاه ها نامحسوس و براي كنترل عبور و مرور خواهد بود. اين اقدام براي مطمئن كردن رژيم صهيونيستي نسبت به امنيت خود و حفظ حاكميت فلسطيني ها صورت خواهد گرفت، اما هنوز مشخص نيست رژيم صهيونيستي با اين طرح موافقت خواهد كرد يا خير.

جان كري مسئوليت قانع كردن اسرائيلي ها را در رابطه با طرح مذكور بر عهده خواهد گرفت و پيش از ارائه آن به طرف اسرائيلي، با عباس ديدار خواهد كرد. پايگاه صهيونيستي «عاروتص‌شوع» نيز به نقل از منابع نزديك به تشكيلات خودگردان فلسطين جزئياتي از روند مذاكرات سازش را منتشر كرده و نوشته است آمريكا مي‌خواهد طرفين در ماه آينده ميلادي به يك توافق اوليه دست يابند. بر اساس اين توافق اوليه، اسرائيل بايد به صورت تدريجي طي مدت 5 تا 10 سال و در چند مرحله كرانه باختري رود اردن را ترك كند.

آمريكا در مورد وضعيت نهايي بيت‌المقدس هم وضعيتي نظير واتيكان را مد نظر دارد به اين معني كه بيت‌المقدس به صورت خودگردان اما تحت نظارت مشترك رژيم‌صهيونيستي و تشكيلات خودگردان فلسطين اداره شود. گفته مي شود آمريكا قصد دارد در ماه ژانويه هجمه‌ اي ديپلماتيك ترتيب دهد و بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي را به پذيرش طرح مد نظر خود متقاعد كند. اين درحالي است كه مذاكره كننده ارشد تشكيلات خودگردان فلسطين در روند صلح با بيان اينكه فلسطين تمديد مهلت مذاكرات يا معاهده اسلو 2 را نمي‌پذيرد اعلام كرد، مذاكرات ميان فلسطين و رژيم صهيونيستي متوقف شده است. صائب عريقات اظهار داشت: مذاكرات ميان تشكيلات خودگردان فلسطين و اسرائيل كه در اواخر ژوئيه گذشته از سر گرفته شد، متوقف شده است و مذاكراتي كه در حال حاضر صورت مي‌گيرد ميان فلسطين و آمريكا از يك سو و اسرائيل و آمريكا از سوي ديگر بوده و هدف آن تحقق صلح نهايي است. وي تاكيد كرد: هيچ چارچوب جديدي براي مذاكرات پذيرفته نمي‌شود. در اين حال اتحاديه عرب با پيشنهادهاي امريكا در مورد اجازه استقرار سربازان ارتش صهيونيستي در مرز شرقي كشور آتي فلسطيني مخالفت كرد.

نبيل العربي دبير كل اتحاديه عرب گفت: حتي يك سرباز اسرائيلي نبايد در خاك فلسطين آينده حضور داشته باشد.در چنين شرايطي پليس رژيم صهيونيستي از شليك يك فروند موشك از نوار غزه به سوي جنوب اراضي اشغالي خبر داد اما هيچ تلفاتي به جاي نگذاشت. رسانه هاي رژيم صهيونيستي گزارش دادند كه نيروهاي عزالدين القسام، شاخه‌ نظامي جنبش حماس اين موشك را شليك كردند.

آزادي اسير فلسطيني

اسير فلسطيني داراي طولاني‌ترين اعتصاب غذا در تاريخ بشريت آزاد شد. سامر العيساوي پس از 10 سال بازداشت توسط نيروهاي اسرائيلي در جريان تبادل اسيران در سال 2011 آزاد شد اما مسئولان اسرائيلي در 7 ژوئيه 2012 مجددا وي را بازداشت كردند. وي در اعتراض به بازداشت مجددش كه بدون هيچ توجيه و دليل صورت گرفت، از اوت 2012 دست به اعتصاب غذا زد كه 9 ماه به طول انجاميد. اين اسير فلسطيني در راه مبارزه خود چند بار با مرگ دست و پنجه نرم كرد و به چند زندان و بيمارستان‌ اسرائيلي انتقال يافت. گروه‌هاي ملي و ساكنان منطقه العيسوية در مركز قدس استقبال گسترده اي از العيساوي بعمل آوردند.

تواقق تركيه و اسرائيل

تركيه موافقت كرد از اسرائيل غرامت كمتري نسبت به قبل براي هر قرباني حادثه كشتي مرمره دريافت كند. يك مقام ارشد اسرائيلي اظهار داشت: تركيه در قبال مبلغ غرامتي كه اسرائيل بايد به دليل حمله نيروهاي نظامي به كشتي مرمره تركيه كه عازم غزه در سال 2009 بود بپردازد، منعطف‌تر شده و پيشنهاد داده كه آماده است مبلغ كمتري را نسبت به قبل بپذيرد. بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل نيز در حال ارزيابي پيشنهاد جديد تركيه است. بعد از حمله نيروهاي اسرائيل به كشتي حامل كمك‌هاي انساندوستانه براي نوار غزه كه باعث كشته شدن 9 فعال ترك شد، روابط تركيه و اسرائيل به حال تعليق در آمد.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن