تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819196690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت: آلوده كردن هوا جرم و جنايت است كه بايد جلوي آن گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: حجت: آلوده كردن هوا جرم و جنايت است كه بايد جلوي آن گرفته شود
دبير علمي همايش ملي مديريت آلودگي هوا و صدا گفت: نبايد راه‌حل‌هاي عجيب و غريب مانند برداشتن كوه‌ها و آب پاشي هوا را مطرح كنيم بلكه موقعيت طبيعي شهر تهران را پذيرفت و طبق آمايش سرزمين عمل كرد.

به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر يوسف حجت در دومين همايش ملي مديريت آلودگي هوا و صدا اظهار كرد: هنوز نمي‌ دانيم چقدر از آلودگي هوا بويژه آلاينده ذرات معلق منشا طبيعي دارد كه نشان مي‌دهد بايد از فناوري و دانش براي حل معضل آلودگي هوا استفاده كنيم.

وي ادامه داد: اگر يك ايستگاه سنجش آلودگي هوا را در يكي از نقاط اطراف تهر ان كه هيچگونه فعاليت انساني در آن انجام نمي‌شود، قرار دهيم و خروجي آن را با شهر تهران مقايسه كنيم متوجه مي‌شويم كه چه ميزان از آلودگي ذرات معلق مربوط به طبيعت است.

دبير علمي همايش ملي مديريت آلودگي هوا و صدا با بيان اينكه هنوز حتي تركيب ذرات معلق را تشخيص نداده‌ايم افزود: به عنوان مثال در سالهاي اخير ميزان آلاينده ناكس افزايش پيدا كرده است كه هنوز حرف علمي مشخصي راجع به آن زده نشده است.

حجت با بيان اينكه نداشتن اطلاعات دقيق نبايد باعث كم كاري و تعلل شود افزود: آلوده كردن هوا در چنين شهري جرم و جنايت است كه بايد جلوي آن به هر قيمتي گرفته شود حتي اگر اطلاعاتي راجع به آن نداشته باشيم.

وي ادامه داد: مساله آمايش سرزمين چيزي است كه آنرا هميشه ناديده گرفته‌ايم و در 1.2 سطح كشور 20 درصد جمعيت كل را مستقر كرده‌ايم و 80 درصد فعاليتهاي بانكي، بيمه‌اي و اقتصادي در پايتخت انجام مي‌شود.

دبير علمي همايش ملي مديريت آلودگي هوا و صدا ادامه داد: ‌در شهرداري تهران شركت ساماندهي شهر تهران براي كاهش بارگذاري‌هاي پايتخت ايجاد شده است اما اين شركت به جاي بار برداري به شهرك سازي و بارگذاري‌هاي جديد و بيشتر تشويق مي‌كند.

وي با بيان اينكه سطح سوم حل معضل الودگي هوا فعاليت‌هاي تكنيكي و فني است افزود: اصلاح استاندارد بنزين و خودرو از جمله اين فعاليت‌هايي است كه اگرچه موفقيت‌هايي در اين مورد كسب شده است اما هنوز جا براي فعاليت زياد است.

وي با بيان اينكه مشكل اصلي شهر تهران اقشار آسيب‌پذير است افزود: برخي از خودروهاي داخلي 2 گرم بر كيلومتر آلودگي ايجاد مي‌كنند در حالي كه يك پيكان قديمي كه توسط افراد محروم استفاده مي‌شود 60 تا 70 گرم بر كيلومتر آلودگي داد.

حجت اضافه كرد: اگر خودروي هيبريدي را وارد كشور كنيم و به جاي خودروي يورو2 بگذاريم آلودگي 2.7 آن به يك گرم كاهش پيدا مي‌كند اما وقتي ناوگان فرسوده تاكسي را از رده خارج كنيم تاثير بسيار بسيار بيشتري خواهد داشت كه شايد هزينه كمتري هم داشته باشد.

وي با بيان اينكه تكنولوژي براي آلوده كننده‌ها انگيزه ايجاد مي‌كند افزود: زماني كه به نيروي انتظامي مي‌گوييم با خودروهاي آلاينده برخورد كنند پاسخ مي‌دهند كه مامور و دوربين نداريم اما اين در صورتي است كه اطلاعات خودروها در كامپيوتر موجود است و اصلا نيازي به مامور و دوربين نيست.

وي با بيان اينكه بحث آلودگي هوا موضوعي اجتماعي است افزود: نمي‌توانيم با تكنولوژي اين مسئله را حل كنيم.

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن