تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819226094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيش از ۵۰ درصد جامعه پزشكي، غير پزشكي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بيش از ۵۰ درصد "جامعه پزشكي"، غير پزشكي هستند
ارتقاي علمي و دانش فني از اهداف جامعه فيزيوتراپي است و متاسفانه جامعه پزشكي غير پزشكي عمل مي‌كنند.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اسماعيل ابراهيمي رئيس انجمن فيزيوتراپي ايران در چهاردهمين سمينار علمي و اولين سمينار بين المللي فيزيوتراپي ستون فقرات كه در روزهاي ۴ و ۵ دي ماه در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي برگزار مي‌شود، گفت: مشكل ما اين نيست كه جايگاه نداريم ولي ادعاي پزشكي داريم فيزيوتراپي آنقدر حيطه عميقي دارد كه اگر در كار خود غوطه ور شويم، بهترين عملكرد را داشته و بهترين خدمات را براي مردم ايجاد مي‌كنيم.

وي گفت: تعدادي از افراد در جامعه پزشكي با دانستن خدمات و آگاهي فيزيوتراپ‌ها با آن‌ها همراهي نمي‌كنند.

وي با اشاره به جلسه روز شنبه در شوراي معين كه در خصوص دي پي تي تصميم گيري و دنبال شد گفت: بدون حضور دانشجو و بدون مصوب كردن برنامه در جلسه‌اي كه دور از شان جامعه پزشكي است به تصميم گيري پرداخته‌اند ولي ما دنبال ارتقاء علمي خودمان و دانش فني خودمان هستيم كه اين موضوع را به دكتر محسني بندپي مدير بيمه سلامت ايرانيان عرض كرديم.

وي گفت: برنامه ما به دست شوراي عالي برنامه ريزي و مصوب شدن پيش مي‌رود ولي متاسفانه تحت فشار هستيم و در جامعه‌اي هستيم كه جامعه مي‌داند ما چه كسي هستيم، جامعه پزشكي دنبال ما نيست.

فيزيوتراپيست‌ها در نظام سلامت بهترين‌ها هستند

اميري در ادامه گفت: فيزيوتراپيست‌ها در نظام سلامت بهترين ها هستند و ما در منطقه در راس هستيم اما آن كسي كه بايد بر ما حق بدهد، نمي‌دهد.

رئيس اداره علمي فيزيوتراپي ايران گفت: فعاليت‌هاي انجمن و بورد فيزيوتراپي خارق العاده است و اميد داريم در دولت تدبير و اميد شاهد توفيقاتي در اين عرصه باشيم.

وي اظهار داشت: در اين سمينار كه دكتر محسن بندپي به عنوان مدير بيمه سلامت ايرانيان حضور داشت، اولويت‌هاي خاصي نظير واقعي بودن تعرفه‌ها، احقاق حق طبيعي و حقوقي در شوراي عالي آموزش و... از جمله مطالبات ماست.

ابراهيمي افزود: يكي از مشكلات جامعه فيزيوتراپي اين است كه فيزيوتراپي براي خود تصميم نمي‌گيرد بلكه هر كسي هر جا مي‌تواند دخالت مي‌كند و فيزيوتراپيست‌ها در تصميم سازي‌ها دخالت نمي‌كند.

وي با اشاره به اينكه بيش از ۵۰ درصد جامعه پزشكي غير پزشكي هستند، گفت: من نگران هستم چرا كه تركيب شوراي عالي نظارت به نفع ما كار نمي‌كند، ما فقط مسئول فيزيوتراپي مردم نيستيم وفقط شرايط موجود را دنبال نمي‌كنيم بلكه با توجه به شرايط موجود نظير فقر حركتي تغيير سبك زندگي و... به دنبال سياستگذاري هستيم.

ابراهيمي با انتقاد از رشته‌هاي مختلف ورزشي نظير كارداني تربيت بدني كه در قالب فيزيوتراپي در نقاط مختلف ايفاي نقش مي‌كنند، خاطر نشان كرد: هنوز با توجه به شكايت ما، وزارت بهداشت جوابي به ما نداده است وهر كدام از فيزيوتراپيست‌ها خود بايد براي احقاق حق خود گام بردارند.

ابراهيمي ارتقاء رشته فيزيوتراپي را از ديگر اولويت‌هاي انجمن فيزيوتراپي عنوان كرد و گفت: ما حق مردم را ادا كنيم تا مردم شاكي ما نباشند و پرونده‌هاي ما در پزشكي قانوني باز نشود و اميد داريم بيمه سلامت هم حقوق ما را به موقع پرداخت كند تا بتوانيم همگام باعث ارائه خدمات به جامعه باشيم.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن