تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798403463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني: سكوت در مقابل هجمه به يك شخصيت بزرگ، جامعه را دچار خسران و بي هويتي مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني: سكوت در مقابل هجمه به يك شخصيت بزرگ، جامعه را دچار خسران و بي هويتي مي كند
وقتي فرزندان ما ببينند كه خوبي در جامعه شناخته و تشويق مي شود و متصف به خوبي گرامي داشته مي شود، در چشم آنها بزرگي و خوبي امري بزرگ جلوه مي كند.


به گزارش خبرگزاري برنا به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني در «سومين جشنواره ملي تجليل از تلاش‌گران كيفيت كشور»، با بيان اينكه تكريم بزرگان، تكريم بزرگي است، اظهار داشت: اينكه از بزرگان و خوبان جامعه‌مان به نيكي ياد كنيم و اگر در قيد حيات هستند با حضورشان و اگر از دنيا رفته‌اند پس از مرگشان براي آنها جلسه برگزار كرده و يادشان را گرامي بداريم، يك نياز عميق در جامعه است. البته ممكن است ابتدا اينگونه در ذهن بيايد كه كساني تلاش كرده اند و ما با اين كار از زحمات آنها تشكر مي‌كنيم، اما در حقيقت تجليل از بزرگان، نهادينه كردن خوبي در جامعه است.

وي افزود: وقتي فرزندان ما ببينند كه خوبي در جامعه شناخته و تشويق مي‌شود و متصف به خوبي گرامي داشته مي شود، در چشم آنها بزرگي و خوبي امري بزرگ جلوه مي‌كند، در حالي كه بسياري از كساني كه از آنها تجليل مي‌شود از لحاظ روحي به نقطه اي رسيده اند كه نيازي به اين تجليل ها ندارند؛ بلكه اين ما هستيم كه نيازمند وجود اين تجليل‌ها هستيم. همه بايد ببينند كه در چشم جامعه ميان كسي كه خوب زيسته و كسي كه اينگونه نبوده، تفاوت وجود دارد. لذا اگر اينگونه به اين مراسم ها بينديشيم، بزرگداشت‌ها فقط پاسداشت يك تجربه پيشيني نيست بلكه تلاشي براي نهادينه كردن اين صفت در آينده جامعه است.

يادگار امام گفت: از سوي ديگر اگر قدر خوبي‌ها دانسته نشود و جامعه، در ظاهر ميان خوبي و بدي تمايز قائل نشود گرفتار تندبادها مي‌شود؛ اگر تصور كنيم كه بقاي يك دشت با چند درخت يا يك درخت تناور تداوم مي‌يابد، اشتباه كرده ايم؛ زيرا در آن صورت زمين خشك مي شود و بقاي همان تك درخت هم در اين است كه درختچه هايي در كنار آن رشد كنند و ديده و شناخته شوند. كساني كه خواسته يا ناخواسته سرمايه‌هاي يك ملت را با ديده تحقير يا توهين از بين مي‌برند، در حقيقت بن مايه‌هاي ‌آن جامعه را نابود مي‌كنند و كافي‌ است كه يك نسيم كوتاه برخيزد تا آن دشت پر از گرد و غبار شود كه همگان در اين مسأله متهم‌اند؛ آنها كه چيزي نگفتند هم متهم هستند.

وي ادامه داد: مولانا غزلي زيبا دارد كه اين «دهان بندي» را به خوبي توصيف مي‌كند؛ اينكه ما در مقابل هجمه به يك شخصيت بزرگ دهان بندي و سكوت كنيم، چيزي از ارزش او نمي كاهد، بلكه جامعه را دچار چنان خسراني مي كند كه چندي پس از آن، شما با يك ملت بي هويت رو به رو هستيد: «چه دانم‌هاي بسيار است ليكن من نمي‌دانم/كه خوردم از دهان بندي در آن دريا كفي افيون». كساني كه قدر بزرگان را مي‌دانند اگر پاسدار حرمت پيشينيان نشوند نتيجه همين مي شود كه مولانا مي گويد و در نتيجه «زند موجي بر آن كشتي كه تخته تخته بشكافد/به هر تخته فروريزد به گردش هاي گوناگون».

سيد حسن خميني تاكيد كرد: جامعه‌اي كه قدر گذشتگان، ارزشمندان و تلاشگران خود را نشناسد و ارزش پيشينيان خود را به تاراجِ زبان بازي‌هاي بچه گانه بسپارد محتوم است كه در آينده ارزشي برايش نمي ماند؛ افراط گري، چپ و راست نمي‌شناسد؛ شاكله‌اش از بين بردن خوبي هاي گذشتگان و خرد كردن نام نيك پيشينيان است.

وي ادامه داد: جامعه‌اي كه همه در آن «متهم» و هركس از زاويه اي «بد» است، آينده‌اش در دست چيست؟ همه داوري‌هاي ما بايد با محور آينده خودمان باشد. البته «سرفرازي، دشمن بسيار دارد در كمين/ تا بود روشن مدار شمع، بر لرزيدن است» شعله شمع هميشه تكان مي‌خورد، ولي مهم اين است كه «بي‌ادب تنها نه خود را داشت بد/ بلكه ‌آتش بر همه آفاق زد»؛ زيرا بي‌ادبي از بين برنده يك فرد نيست، از بين برنده ارزش‌هاي يك جامعه است. مگر مي‌شود انسان ببيند پشت سر، چه دريايي از داشته ها و ارزش ها دارد، اما چشم بر روي آنها ببندد؟ بنابراين، امثال اين جلسه پاسداشت چند تن از بزرگان ما هست؛ اما تنها اين نيست. اين جلسه پاسداشت بزرگي در جامعه و مصداقي براي پاسداشت خوبي و نهادينه كردن آن براي آيندگان است. در احكام ديني هم عناوين زيادي در اين مورد هست و حتي يكي از حقوقي كه انسانها بر هم دارند شركت در تشييع جنازه همديگر است؛ زيرا بايد معلوم شود كه انسان خوب در اين جامعه تكريم مي شود؛ تكريم خوب، تكريم خوبي است.

وي در پايان با اشاره به تقدير از دكتر جاسبي گفت: تلاش وي در تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي بر كسي پوشيده نيست و به عنوان كسي كه به نوعي در اين مجموعه هستم، متوجهم كه در دانشگاه آزاد چه كار بزرگي انجام شده است و اميدوارم اين جلسات زمينه تكريم بزرگي را درجامعه فراهم كند.

در پايان اين جلسه كه در مركز همايش هاي سازمان صدا و سيما برگزار شد، با حضور يادگار امام از شماري از برگزيدگان با اهداء لوح سپاس و تنديس‌هاي زرين در جشنواره قدرداني شد.

مجيد انتظامي، محمود فرشچيان، پرفسور مجيد سميعي و عبدالله جاسبي از جمله كساني بودند كه با حضور يادگار امام از آنها تقدير شد. لوح تقدير و تنديس طلاي آقايان فرشچيان و پروفسور سميعي هم به دليل عدم حضور آنان در كشور، به نماينده و خانواده آنان اهداء شد.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن