تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1842147821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيدارباش به‌ جنبش‌دانشجويي


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: بيدارباش به‌ جنبش‌دانشجويي
رحيم پور ازغدي
15. مشروطه شرعي، همان مردم سالاري ديني است
اين تاكتيك ها، جديد نيست و به همان دوره مشروطه بازمي گردد كه جبهه بندي كنوني آغاز شد. تحت تأثير مداخلات خارجي و استبداد و فساد داخلي، از مشروطه تا امروز روحانيت انقلابي عملاً با وابستگان به استبداد و استعمار خارجي مبارزه كرده است. جهاد با كفار و جهاد با ظلمه و فَسقه، عنوان فقهي اين مبارزات سياسي انقلابي بود. امّا رقباء، اين گونه تفسير كردند كه مرجعيت انقلابي با رقباي خودش مبارزه كرده، نه با استعمار يا استبداد، و نه براي قانون و آزادي و پيشرفت و مواسات و برابري و مردم سالاري! بلكه براي منافع خودش! و اگر روحانيون ابتدا با مشروطه همراهي كردند بدين دليل بود كه مشروطه را
نمي شناختند! ولي پس از هفت- هشت ماه به جبهه استبداد پيوستند! اين از جمله تهمت هايي بود كه به آن دسته از روحانيون مجاهد و انقلابي مي زدند كه خود از سران و بانيان و رهبران اوّليه مشروطه بودند، اما همان ابتدا گفتند كه از مشروطه اسلامي (نه مشروطه مادي و لائيك) سخن مي گويند. امّا چنين تحليل مي شد كه روحانيت از قاجار، ناراضي بود، نه آنكه طرفدار آزادي و عدالت و مشروطيت حاكميت باشد. زيرا غرب زدگان، مشروطه را صرفاً مشروطه اي مي شناختند كه باني آن، سفارت هاي غربي و روشنفكران اروپاديده و غالباً فراماسون بودند، كساني مانند كسروي و تقي زاده را دلسوز مي ديدند و امثال شيخ فضل الله نوري را صرفاً متشّرع مي پنداشتند نه انقلابي؛ حال آنكه مشروطه مشروعه كه شعار علماي مجاهد بود همين حقيقتي است كه اينك مردم سالاري ديني ناميده مي شود. مشروطه مشروعه، به معناي جمهوري اسلامي و مردم سالاري ديني است. آنها نيز
مي گفتند مشروطه آخوندها، مشروط كردن شاه به اراده خدا و ضوابط اسلامي است، نه به ضوابط دموكراسي غربي! زيرا آخوندها مردم را نيز تابع اراده خدا مي خواستند، حال آنكه آنان اساساً خدا را قبول نداشتند يا به عنوان منبع تشريع قبول نداشتند.
16. همه چيز مِنهاي اسلام
در تفكر انقلاب اسلامي نيز در حوزه نظام حقوق بشر، مديريت، اقتصاد، سياست و روابط بين الملل، هيچ كس بر خداوند، حاكم نيست و خدا بر همه حاكم است. هيچ چيز بر شريعت خدا مقدم نيست و همه چيز به شريعت خدا، مشروط است امّا در سبك تفكّر اينان، دين و هر چه ديني است تعبّد محض به مفهوم تعطيل برهان و درك و عقل است و از هرچه پسوند اسلامي و صفت اسلامي دارد، متنفرند. علوم انساني اسلامي، هنر اسلامي، اقتصاد اسلامي، سياست اسلامي، رسانه اسلامي، دانشگاه اسلامي، جامعه اسلامي، با همه اين مفاهيم از اساس، مخالف و بلكه متنفرند و همه چيز را منهاي اسلام مي خواهند. در منظر اينان، ليبرال بودن يعني عاقل و آزاد بودن و رستن از همه قيود! و ايمان به خداوند، نفي عقل و اراده بشر است! اما ايمان به مادّه و نفسانيت خود را عين عقلانيت و اراده آزاد مي شمارند‍! بنا بر اين مباني است كه مذهب، مانع آزادي و پيشرفت مي شود و ذهن جسور و اراده آزاد، آن ذهن و اراده اي است كه به اخلاق و شريعت و توحيد، تعهدي ندارد و صرفاً به منافع و نفسانيت خود، متعهد است. آخوندزاده با شعار پروتستانتيسم اسلامي صريح گفت كه ما بايد از حقوق الله
(شريعت) رها شويم و صرفاً به حقوق العامّه(حقوق بشر) توجه كنيم! رهايي از حقوق الهي يعني شريعت خدا، احكام خدا و سپس توجه انحصاري به حقوق مادّي بشر و بنابراين ابتدا بايد قدرت علماء دين و ولايت ديني، ضدّ ثبات و ضدّ پيشرفت دانسته مي شد.
ميرزا ملكم خان ابتدا منافقانه حتّي شعار حكومت اسلامي سر داد، مقاله نوشت و از حكومت اسلامي، از پرچم الله اكبر و حتّي از
حزب الله سخن گفت. امّا كم كم خود را رو كرد و غالباً گفت قدرت روحاني شيعه، تخريبي و ارتجاعي و فلج كننده است و هيچ ايده مثبتي ندارد و حرفي از نظام سازي ديني نبايد زد! غالب رهبران ليبرال و غرب زده مشروطه، دنياطلب بودند، غالب آنان ويژگي معنوي كه لازمه رهبري اجتماعي است نداشتند و هرگز نفوذي در توده هاي مردم نيز نيافتند. اما بعدها تاريخ هاي جعلي و قلابي براي ايران، اسلام و مشروطه نوشتند و شما بهتر مي دانيد كه تاريخ نگاري در شكل دادن به حافظه تاريخي يك ملّت و سپس در مديريت رفتار آن ملّت ، نقش بزرگي دارد.
17. شكّاك و‌ پرسشگر باشيد
دوستان دانشجو، ذهن جوانان را به گونه اي بار آوريد كه بدون دليل، هيچ چيز را از اينها و از هيچ كس ديگر نپذيرند. كمك كنيد تا ذهن دانشجويان ما منطقي تر، شكاك تر، پرسشگرتر و چشم و گوشهاي شان بازتر شود. به دانشجويان آموزش دهيد كه با اين جريان، كاملاً صادق و پرشور و در عين حال كاملاً منطقي مواجه شوند. از دهن كجي هاي آنان، از ارعاب و تهمت و سرزنش هاي آنان كه بزودي در رسانه هاي داخل كشور به راه خواهند افتاد، نترسيد. رسانه هاي خارج نيز با آنان هماهنگ خواهند بود. آماده شويد براي يك دوره فحش خوردن و تهمت شنيدن و جنگ رواني و بدانيد كه زودتر از ما و شما، دشمنان ما و شما در فكر نسل جوان هستند كه چگونه آگاهي هاي نادرست بدهند و در واقع، ناآگاهي در شكل آگاهي به آن ها هديه كنند! اين نسل جوان البته ديگر يك مادّه خام نيست، موضع دارد، پيش فرض پيدا كرده، مزه انقلابي گري و عزت و استقلال و حكمت را چشيده و به سادگي تسليم نخواهد شد اما در پي الگوي عملي صادق و عاقل مي گردد.
امروز چه كساني در دنيا هنوز نفهميده اند كه شعار آزادي، دموكراسي و حقوق بشر غرب همچون حجاب مصنوعي عصمت بر چهره يك فاحشه بدكاره است. نگذاريد ذهن دانشجو را از بافته هاي اين و آن دوباره پر كنند و جزميات جديدي بسازند. اجازه ندهيد شبه آدم هاي مثلاً بزرگ كه براي خود با ادا و اصول، كاريزماي مصنوعي مي سازند ذهن بچّه ها را پر و سپس منجمد كنند. آنان حجاب عقل و عامل خطاهاي بزرگ
بوده اند، آزادي انديشه را مخدوش و مصدوم مي كنند، پيامبران دروغين و قلابي براي خود، آتوريته و مرجعيت دروغين ايجاد
مي كنند، مي خواهند القاء كنند كه قهرمان نداريم تا قهرمانان واقعي اين فرهنگ و ملت را تخريب كنند و با ادا و اطوار از خود، قهرمان بسازند يا
قهرمان تراشي كنند. تماميت خواهي در ذات اين تفكر است. خواهيد ديد كه با تفكر و سئوال مي ستيزند، اجازه پرسش هاي حقيقي نخواهند داد، احترام متقابل سرشان نمي شود. رأي منتقد و مخالف را نخواهند پذيرفت و شجاعت نگاه كردن به گذشته خود را از روبه رو ندارند.
18. حلّاج باشيد نه گاليله
بچه هاي انقلاب نشان داده و بارها گفته اند و باز خواهند گفت كه ما سري بريده داريم در تشت، تكفير دوستان و تني پاره پاره به نيزه دشمنان؛ هم آواز با كشتگان بي آواز، مؤمني در صف ملحدان، مجاهداني براي تجديد حيات انديشه و احساس ديني و انقلابي در سراسر جهان، ما چون گاليله آهسته نخواهيم گفت: زمين مي گردد، همچون منصور بر سر دار با صداي بلند خواهيم گفت: ركعتان في العشق لا يَصحُّ وضوءهما الّا بِالدَّم؛ دو ركعت نماز عشق خواهيم خواند كه وضوي آن جز با خون، درست نخواهد بود و مقبول نخواهد افتاد.
برويد ببينيد كه تئوريسين هاي كمونيسم از كيروف تا ژودانُف چگونه حرف مي زدند و چه حرف هايي مي زدند؟ مي گفتند دوره مذهب و معنويت گذشت و به گورستان تاريخ رفت و امروز همه آنها به گورستان تاريخ رفتند. پس طرف ما دانسته است كه بهترين راه براي خدمت به منافع دشمن انقلاب، طرح ايده هاي مادّي و ارزش هاي غرب زده در ظاهر الفاظ قانوني و اسلامي است! اين روش بارها از مشروطه تاكنون تكرار و تجربه شده است. با جريان هايي كه افق
نگاه شان غرب و باورشان سكولاريسم است. سخن خالص ديني و انقلابي را با شجاعت بزنيد گرچه منبرهاي اصلي و رسمي در دست آنها و منبرهاي چوبي، در اختيار شما باشد. اگر فرهنگ در اين جامعه، قوي و استدلالي و شفاف تر شود، آن گاه نيروهاي شما به جاي اصطكاك، صرف پيشرفت خواهد شد.
19. ادبيات عرفاني و مذهبي در خدمت اهداف سكولار
از اين پس، آنان دوباره ادبيات ترجمه اي را تقويت خواهند كرد، با اين شعار كه مي خواهيم اصلاحات در فرهنگ عقب مانده اجتماعي و ديني را در دستور كار قرار دهيم و هدف ما نوسازي جامعه است.
آنان به دنبال يك گفتمان ديني رو به زوال و حاشيه نشين اند كه روزگاري اگر
لائيك ها از استقرار قانون مشروطه غربي و چپ ها از نفي طبقات به سبك ماركسيستي سخن
مي گفتند، مذهبي ها هم منفعلانه از نوسازي سنّت و مذهب بگويند و مذهب را حقيقتاً راه نجات و فرزانگي ندانند، بلكه به اين دليل كه وجدان جامعه ما متأسفانه(!) مذهبي است و مذهب، تعيين كننده است و مشكل اصلي ما هم تقابل سنّت و مدرنيسم است! اجباراً توصيه به استفاده از ادبيات مذهبي، براي اهداف سكولار كنند تا جامعه مذهبي در برابر ايشان مقاومت نكند. پس منتظر باشيد كه دوباره شعار رفرماسيون مذهبي بازتوليد شود و با الهام از ايدئولوژي هاي مادّي، مثلاً سنّت را نقد كنند. دوباره جريان غرب زده و غرب گرا خواهند كوشيد با امكانات حكومتي، خطّ انفعال را در كشور احياء كنند. آنان احياي ديني و اصلاح اسلامي و انقلابي را يك سوءتفاهم مي دانند زيرا در غرب، مذهب، نفي كامل دنيا و مناسبات اين جهاني است و تنها شهروند آسمان را تربيت مي كند و به شهروند زميني كاري ندارد پس ايدئولوژي انقلاب اسلامي و مكتب امام خميني(ره) را كه جمع دنيا و آخرت در جهت توحيد است، نه مي فهمند و نه مي خواهند بفهمند و نه تحمّل مي كنند.
از اين پس، دوباره شعار تفكر شيعي را به عنوان يك حزب جهاني انقلابي كه پيشرو همه بشريت براي رهايي مستضعفين از زر و زور و تزوير و براي ايجاد يك جامعه توحيدي در جهان، تخريب خواهند كرد. دوباره خواهند گفت كه تفسير رسمي از دين و الگوي
تمدن سازانه از اسلام را نخواهند پذيرفت و اينها همه اسطوره است!
20. از تهديد، فرصت بسازيد: شما مي توانيد
دوباره از تفكر چپ، سانتراليسم و ماترياليسمش را و از ليبراليسم، ولنگاري اش را و از اگزيستانسياليسم، بي هويتي اش را و از پوزيتيويسم، قشري گري اش را احياء خواهند كرد. بازار التقاط به مفهوم منفي كلمه (و نه مفهوم مثبت آن يعني ديالوگ مكاتب با داوري عقلاني و منطقي) بلكه به معناي تركيب ايدئولوژي هاي مادي و معنوي، تركيب اسلام و غير اسلام، دوباره گرم خواهد شد و اين ادبيات، بازسازي خواهد شد.
بنابراين توصيه ما به دوستان در تشكل هاي دانشجويي اسلامي و انقلابي كه هنوز و همچنان حرف اول را در دانشگاه ها مي زنند اين است كه خود را براي يك دوره آگاهي، نقد، هوشياري، فعاليت نظري و مقاومت اجتماعي آماده كنند كه در شرايط جديد در برابر جرياني كه در سايه فشارهاي سنگين غرب بر كشور، و فشار رسانه اي از خارج كشور كه بزودي در داخل با امكانات حكومتي دوباره بازسازي و فعال مي شوند، يك جبهه محكم پولادين، مسلّح به اخلاق، منطق، عقلانيت، آزاديخواهي و در عين حال، احساسات خونگرمانه انقلابي تشكيل دهند.
دوباره به مقاومت بينديشيم و اين مقاومت را جهاني كنيم، چنان كه جهاني شده است. به دهه هاي گذشته، باز نخواهيم گشت. ما رو به آينده داريم و از هر تهديد، يك فرصت خواهيم ساخت. اين شعار تشكل هاي دانشجويي انقلابي و مسلمان است و از 16 آذر 92 تا 16 آذر 93 بايد حركت هاي بزرگي در حوزه هاي نظري و عملي، شروع شود تا انقلاب اسلامي همچنان پيش رود و دچار پس رفت نشود.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن