تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818971840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي مركز زمين شناسي جنوب كشور براي برگزاري كنگره بين المللي علوم زمين


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آمادگي مركز زمين شناسي جنوب كشور براي برگزاري كنگره بين المللي علوم زمين
مدير مركز زمين شناسي و اكتشافات معدني جنوب كشور(مركز شيراز) از آمادگي كامل اين مركز براي برگزاري كنگره بين المللي تخصصي علوم زمين در شيراز خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شيراز؛ طهمورث يوسفي با اشاره به برگزاري اين همايش در بهمن ماه امسال گفت: اين همايش در 27 بهمن ماه امسال به مدت دو روز در شيراز و مراحل جمع بندي آن نيز در تهران برگزار مي شود.

وي با اشاره به اينكه اين همايش سي و سومين همايش است كه با حضور انديشمندان، دانشمندان و علاقه مندان عرصه زمين شناسي، مخاطرات زمين شناختي و اكتشافات در كشور توسط سازمان برگزار مي شود، افزود: اين همايش با رويكرد علوم زمين و آب در جنوب كشور با توجه به شرايط و موقعيت جغرافيايي ايران و قرار گرفتن كشور در منطقه خشك و نيمه خشك بسيار برگزار مي شود.

مدير مركز زمين شناسي و اكتشافات معدني جنوب كشور در باره محورهاي اين همايش گفت: محورهاي آن منابع آب كارست و سازندهاي سخت هيدروژئوشيمي، ايزوتوپي و رديابي منابع آب، آلودگي و مسايل زيست محيطي منابع آب،بحران منابع آب ، مديريت و توسعه پايدار، كميت و كيفيت منابع آب سطحي و زيرزميني، فرونشست و مخاطرات زمين شناختي مرتبط با منابع آب، مطالعات هيدروژئولوژي كارست در طرحهاي مهندسي، مدل هاي كمي و كيفي منابع آب، بررسيهاي اكتشافي منابع آب و آبهاي غيرمتعارف و فسيلي است.

يوسفي افزود: شرايط و موقعيت جغرافيايي ايران و قرار گرفتن كشور در منطقه خشك و نيمه خشك و بارش نامتوازن و غالبا نابهنگام باعث شده است كه از قرنها پيش استفاده از آب هاي زير زميني به عنوان يك منبع مطمئن مورد توجه قرار گيرد.

وي ادامه داد: وجود ده ها هزار قنات در گستره كشور حتي در مناطق بسيار خشك و كويري مويد اين نگرش عالمانه پيش قراولان تمدن ايران است.

وي در رابطه با اهداف كلي برگزاري سي و دومين گردهمايي علوم زمين گفت: بستر سازي همكاري هاي مشترك بين المللي در حيطه علوم زمين،معرفي ره يافت هاي عملي در گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه، توسعه تعامل ارگان هاي مرتبط با علوم زمين، تبيين جايگاه بخش خصوصي در فعاليت هاي علوم زمين كشور، معرفي فرصت هاي جديد در پژوهش هاي نوين و نوآوري هاي علوم زمين، معرفي راهكارهاي لازم جهت كاربردي كردن طرح هاي پژوهشي علوم زمين و.. است.

يوسفي پيرامون چشم اندازهاي اين همايش بيان كرد: كمك به كاهش اثر تحريم ها و افزايش همكاري هاي بين المللي، تدوين برنامه هاي پيشنهادي كلان با رويكرد ملي به دولت يازدهم در گستره علوم زمين، ارائه نقشه راه استان ها با نگرشي ويژه بر مزيت هاي نسبي منطقه، معرفي فرصت هاي مناسب جهت فعاليت بخش خصوصي در حوزه هاي مختلف علوم زمين و تبيين فرصت هاي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف معدني است./س

انتهاي پيام/

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن