تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803575043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسايي: بي‌احترامي به روحاني پاسخ داده شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رسايي: بي‌احترامي به روحاني پاسخ داده شود
رسايي در واكنش به بي‌احترامي رئيس هيئت پارلمان اروپا به هاشمي نوشت ما به هاشمي انتقادات جدي داريم،‌ اما چرا بايد كار به اينجا برسد كه نماينده كفر اينطور به خودش جرأت دهد اهانت‌آميز با يكي از شخصيت‌هاي نظام اسلامي ما برخورد كند.

به گزارش خبرگزاري فارس، حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي مطلبي را در انتقاد از رئيس‌جمهور به علت سكوت در قبال بي‌احترامي اخير رئيس هيئت پارلمان اروپا به رئيس‌ مجمع تشخيص مصلحت نظام، در سايت شخصي خود منتشر كرد كه در ادامه مي‌آيد:

«قول مي‌دهم كه احترام را به پاسپورت ايراني برگردانم.» اين، جمله‌اي بود كه شيخ حسن روحاني بارها آن را در ايام تبليغاتي انتخاباتي به زبان آورد، بدون اين كه بفهمد با اين جملات غيرواقعي و البته تبليغاتي، نه تنها عزتي به ايران و ايراني و پاسپورت هايشان نمي بخشد بلكه اين ادعا نتيجه عكس هم خواهد داد.

هفته قبل پس از سال ها اصرار پارلمان اروپا هيأتي از اين پارلمان به ايران آمد. بر خلاف برنامه، اول با فتنه گران در يك سفارت خارجي ديدار كرد و به آنها جايزه داد و بعد به ديدار مسئولان كشور ما آمد. اين هيأت مي توانست آخرين ديدارش را با فتنه گران قرار دهد و از كشور خارج شود اما اين كار را نكرد. چرا؟ بر اساس فيلمي كه منتشر شده - و كاملا معلوم است اين فيلم به شكل غيررسمي تهيه و منتشر شده - رئيس اين هيأت در ديدار با هاشمي رفسنجاني به عمد از جاي خود بلند نمي شود! وي وقتي هم از ايران خارج شد، در گفتگو با رسانه آمريكا مهمترين ديدارش در ايران را ديدار با دو فتنه گر اعلام كرد و عضو ديگري ازاين هيأت در گفتگو با بي بي سي درباره نحوه رفتار رئيس هيأت با هاشمي رفسنجاني گفت كه احترام بايد دو طرفه باشد! چند روز قبل عكسي هم از ديدار اين هيأت با وزير خارجه منتشر شد كه نشانده همان رفتار هيأت اروپايي در برابر هاشمي با آقاي ظريف، وزير خارجه بود.

درباره كوتاهي‌هاي وزارت خارجه و وزارت اطلاعات در خصوص حواشي اين ديدار، چيزي نمي نويسم كه در صحن علني مجلس به آنها تذكر دادم. آقاي لاريجاني در پاسخ به تذكر بنده هيچ اشاره اي به كوتاهي ميزبان مجلس، وزارت اطلاعات و وزارت خارجه در برخورد با اين هيأت متخلف نكرد بلكه اين اتفاقات را حاشيه هاي يك سفر و بي اهميت دانست و البته در پاسخ به تذكرات برخي از نمايندگان ديگر و رسانه هاي معترض به اين ديدارها ما را بازي خورده اروپايي ها دانست و ادعا كرد آنها دلشان مي خواست در اين باره جنجال شود كه شما كرديد. در پاسخ به آقاي لاريجاني اما خاطره اي را از زبان امام راحل (رحمت الله عليه) يادآور مي شوم كه در صحيفه امام و صحيفه نور نقل شده است.

آقاي لاريجاني و آقاي هاشمي و بويژه آقاي ظريف با دقت بخوانيد: تاريخ: 21 خرداد 1358 محل: قم، موضوع: لزوم حفظ استقلال و اجتناب از خودباختگي در سفارت‏خانه‏‌ها و نمايندگي‌‌ها حضار: يزدي، ابراهيم (وزير امور خارجه) و سفيران جديد سفارتخانه‏ هاي ايران در كشورهاي خارج/

«اين طوري كه شاه «بله قربان‏ گو» بود و من اين را مكرر گفته‏ ام ـ و از بس متأثرم باز هم پيش شما عرض مي‏ كنم ـ كه من وقتي عكس شاه را پهلوي جانسون ديدم، كه جانسون عينكش را برداشته و از اين طرف دارد چشمهايش را آنطور مي‏ كند و نگاه مي‏ كند و به او (شاه) نگاه نمي‏ كند، و او (شاه) آن طرف ميز، سرجاي خودش ايستاده بود، مثل يك بچه مكتبي كه ايستاده پيش معلمش كرنش مي‏ كند. من همچون متأثر شدم كه ما در چه حالي هستيم كه اين «شخص اول» مملكت ما به‏ اصطلاح هست، در مقابل او (جانسون) اينطوري ايستاده و آن هم اينطور بي‏ اعتنا چشمهايش را آن طرف كرده و در روزنامه انداخته بود و گمان مي‏ كنم اين عكس را تحميل هم كرده بودند كه در روزنامه‏ هاي ايران منعكس بشود. اين جور نباشيد.»

بديهي است كه امام شاه را قبول نداشت اما عزت يك ايراني و يك فردي كه در شناسنامه اش مهر اسلام داشت در برابر يك كافر، برايش مهم بود. در تذكرم در صحن علني مجلس هم گفتم كه ما به هاشمي انتقادات جدي داريم بويژه به عملكردش در سال هاي اخير، اما چرا بايد كار به اينجا برسد كه نماينده كفر اينطور به خودش جرأت بدهد اهانت آميز با يكي از شخصيت هاي نظام اسلامي ما برخورد كند!

برخي از سايت‌ها و روزنامه‌هايي كه آقاي هاشمي را قبله خود مي دانند، تذكرم در مجلس و اظهار ناراحتي از بي احترامي به هاشمي رفسنجاني را ظاهرسازي دانستند! نمي دانم چه بگويم الا اين ضرب المثل فارسي را كه برخي همه را به كيش خود پندارند. اما اصل سخنم اين است چرا آنها چنين رفتاري با ما را آغاز كرده اند؟ وقتي امام امت از نحوه برخورد تحقيرآميز يك مقام آمريكايي نسبت به شاه ظالم ايران در خاك كشورمان رنجيده مي شود، ما از بي احترامي يك مقام اروپايي به يكي از شخصيت هاي نظام اسلامي - هر چند به او انتقادات به حقي داريم - نبايد رنجيده و عصباني شويم؟ آقاي لاريجاني چطور اين رفتار را حاشيه و كم اهميت مي‌داند؟

آقاي هاشمي، آقاي روحاني، آقاي ظريف و همه آقايان ديگر، مهمترين ويژگي شما در برابر نظام كفر، استكبارستيزيان و الا در امور ديگر حتي اگر برتري بر آنها داشته باشيم از نظر تعاليم قرآني برايمان ارزش افزوده و برجستگي اي ندارد. وقتي اين روحيه استكبارستيزي را از دست داديم، آن وقت است كه به خود جرأت مي دهند با ما رفتار تحقيرآميزي داشته باشند.

آقاي روحاني پاسپورت‌هاي ما پيشكش، لطفا در برابر كفار سرتان را بلند نگه داريد و از ياد نبريد كه «لن ترضي عنك اليهود و لن النصاري حتي تتبع ملتهم» آنها از ما راضي نمي‌شوند و دست از سرمان برنمي دارند مگر اين كه از آنها تبعيت كنيم. براي فهم ريشه بدبيني امام امت و رهبر انقلاب به دشمنان اين فرهنگ، يادآوري همين يك آيه كافيست.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن