تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802997983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كمك فوري 300 ميليوني به ناجا براي جمع آوري اتباع غيرمجاز/ حضور تروريست دوخودكاره در آلمان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كمك فوري 300 ميليوني به ناجا براي جمع آوري اتباع غيرمجاز/ حضور تروريست دوخودكاره در آلمان
دستور دولت براي پرداخت خسارات آتش سوزي يك روستا،بيش از 60امضا پاي طرح استيضاح نعمت زاده،هشدار كميسيون اصل 90 به بابك زنجاني،حجاريان بايد سلب نظارت استصوابي را پيگيري ‌كند!،تكذيب يادداشتهاي منتسب به روحاني و ...از جمله خبر ويژه برخي روزنامه هاي،روز چهارشنبه هستند كه اينجا ميخوانيد.
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*كيهان

حضور تروريست دوخودكاره در آلمان

مسعود كشميري عامل انفجار نخست‌وزيري و شهادت شهيدان رجايي و باهنر و محمدرضا كلاهي‌صمدي عامل انفجار مقر حزب جمهوري اسلامي در سال 60 كه به شهادت شهيد بهشتي و 72 يار وفادار انقلاب انجاميد در آلمان و تحت حمايت دولت اين كشور زندگي مي‌كنند.
خبرگزاري ايرنا به نقل از يك مقام آگاه در عراق نوشت: نامبردگان كه از اعضاي فعال گروهك تروريستي منافقين و خط نفوذ فرقه رجوي در نهادهاي حياتي و حساس جمهوري اسلامي ايران بودند هنگام غذا خوردن در يك رستوران در شهر كلن آلمان و رانندگي در شهر هامبورگ مشاهده شده‌اند. وي گفت: مسعود كشميري عامل انفجار نخست‌وزيري در هشتم شهريور 1360 و از عوامل نفوذي فرقه رجوي و همچنين جانشين دبير وقت شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران و همسر مينو دلنواز از اعضاي فعال منافقين بود كه با جاسازي بمب در كيف همراه خود و خروج از محل جلسه نخست‌وزيري باعث شهادت شهيدان محمدعلي رجايي و محمدجواد باهنر رئيس‌جمهور و نخست‌وزير جمهوري اسلامي ايران شد.
اين مقام آگاه توضيح داد: همچنين محمدرضا كلاهي صمدي نيز كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ابتدا در انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علم و صنعت و پس از مدتي با خط‌دهي گروهك منافقين وارد كميته انقلاب اسلامي و حزب جمهوري اسلامي شد، عامل انفجار حزب جمهوري اسلامي در روز هفتم تيرماه سال 1360 مي‌باشد كه اين انفجار منجر به شهادت آيت‌الله سيدمحمد حسيني بهشتي و 71 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مقامات دولتي از جمله معاونين وزارتخانه‌ها شد.
وي اضافه كرد: اين فرد زير نظر يكي از افراد كادر مركزي گروهك تروريستي رجوي به نام هادي روشن‌روان با نام مستعار مقدم فعاليت مي‌كرده است. گفتني است مسعود كشميري با تظاهر به تدين و انقلابي‌گري به دفتر نخست‌وزيري نفوذ كرده و مورد اعتماد كامل اطلاعات دفتر نخست‌وزيري و ساير كاركنان اين دفتر بود. از جمله اقدامات رياكارانه كشميري براي جلب اعتماد ديگران، اين بود كه همواره 2 خودكار بيك به همراه خود داشت و به بهانه‌هاي مختلف اين موضوع را پيش مي‌كشيد و مي‌گفت؛ يكي از خودكارها متعلق به بيت‌المال است و در اموري كه مربوط به نظام و كارهاي اداري من است، از آن استفاده مي‌كنم و خودكار ديگر متعلق به خودم است و براي امور شخصي به كار مي‌برم! اين در حالي بود كه آن روزها قيمت يك عدد خودكار بيك 10 ريال - يك تومان - بود ولي متأسفانه اين ترفند كشميري و ساير ترفندهاي مشابه او، نتوانسته بود ترديد اطرافيان را برانگيزد.
شايان ذكر است كه بعد از انفجار دفتر نخست‌وزيري و شهادت شهيد باهنر و شهيد رجايي، وقتي يكي از اعضاي دفتر نخست‌وزيري ماجراي دو خودكار او را در جمع تعدادي از برادران سپاه تعريف مي‌كرد و اين حركت را از جمله دلايل اعتماد اعضاي دفتر به وي مي‌دانست. يكي از برادران سپاه گفت؛ «به خدا سوگند اگر من شاهد اين صحنه بودم، بلافاصله به او مشكوك شده و حداقل اينكه از دفتر نخست‌وزيري اخراجش مي‌كردم» و در توضيح نظر خود گفت؛ «اگر غرض و مرضي نداشت اولا؛ مي‌توانست يك خودكار با هزينه شخصي بخرد و امور اداري و شخصي خود را با آن بنويسد، مگر يك خودكار بيك چقدر ارزش داشت كه نتواند از خودكاري كه با هزينه شخصي خريده است براي امور اداري استفاده كند و ثانيا؛ اگر ريگي در كفش او نبود، چرا به بهانه‌هاي مختلف ماجراي دو خودكاره بودن را براي اين و آن تعريف مي‌كرد»!
گفتني است؛ ناخدا افضلي، جاسوس نفوذي حزب توده در نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه تا مقام فرماندهي اين نيرو در زمان جنگ ارتقاء يافته بود، مي‌گفت؛ هر وقت با تعدادي از مسئولين در جبهه بوديم، نيمه‌شب از خواب برمي‌خاستم و مخصوصا به گونه‌اي كه انگار متوجه نبوده‌ام پاي يكي از آنها را لگد مي‌كردم تا بيدار شود و مرا در حال نماز شب ببيند! و مي‌گفت؛ اين مأموريتي بود كه حزب توده به نمايندگي از سرويس اطلاعاتي شوروي KGB برايم تعيين كرده بود. و بالاخره با توجه به جنايات هولناك كشميري و كلاهي كه سازمان منافقين در نشريات خود با صراحت به آن اعتراف كرده و اين اقدامات تروريستي را به عنوان افتخار عملياتي خود ثبت كرده است، وظيفه دستگاههاي ذيربط جمهوري اسلامي ايران و مخصوصاً قوه قضائيه و وزارت خارجه است كه ضمن اعتراض به دولت آلمان خواستار استرداد اين دو تروريست و محاكمه و مجازات آنها در ايران شود. بدون ترديد دولت آلمان از حضور آنها و هويت آنان باخبر است و به آنان پناهندگي داده است و دولت جمهوري اسلامي ايران بايد اين رسوايي بزرگ براي مدعيان حقوق بشر را در مجامع بين‌المللي فاش كند.

مي‌ترسم مرا هم پيش شمس‌آبادي بفرستند!

يك روز قبل از مطرح شدن قائم مقامي آقاي منتظري در مجلس خبرگان (1364/4/25)، من ضمن تماس با دفتر امام رحمت‌الله عليه كتباً (از طريق آقاي توسلي و آقاي رسولي) از ايشان درخواست ملاقات كردم. در آن موقع اعلام شده بود كه امام تا پانزده روز ملاقات ندارند. من در تكه كاغذي نوشتم مطلبي واجب و ضروري است، احساس وجوب كردم به عرض مبارك برسانم. امام اجازه دادند خدمت‌شان رسيدم.
گفتم: «فردا قرار است موضوع قائم مقامي آقاي منتظري در مجلس خبرگان مطرح شود، خواستم به عرض‌تان برسانم به آقاي هاشمي بگوييد مطرح نشود. من به آقاي منتظري ارادت دارم؛ خدمت‌شان درس خوانده‌ام؛ ايشان را عابد و زاهد مي‌دانم؛ ولي اين خصوصيات كافي نيست. او از عهده اين كار برنمي‌آيد...»
به گزارش سايت «جهان» آيت‌الله محمدي گيلاني رئيس سابق ديوان عالي كشور و از شخصيت‌هاي برجسته انقلاب با بيان مطلب فوق افزود؛ «امام گله‌هاي سوزاني از آقاي منتظري آغاز كرد كه كجا چه كرده و كجا چه...! و اضافه فرمود: «... احمد هم از او دفاع مي‌كند! از منزل سيد مهدي هاشمي دست‌نويس‌هاي او را آورده‌اند. من ديدم نامه‌هاي آقاي منتظري از نوشته‌هاي مهدي هاشمي الهام گرفته! اين را من براي ايشان نوشتم!»
سخن امام كه به اين جا رسيد، من گفتم: «آقاي منتظري عين نامه شما را آورد و در جلسه خواند و با خنده گفت: امام خيال كرده كه آنچه من برايش مي‌نويسم، الهام از سيد مهدي مي‌گيرم!»
امام فرمود: «نامه مرا آورد در جلسه خواند؟»
گفتم: «بله! آقاي سيد عباس خاتم و سيد جعفر كريمي و چند نفر ديگر هم بودند.»
امام فرمود: «او اين طور است.»
عرض كردم: «بفرماييد كه فردا ايشان به عنوان قائم مقام رهبري مطرح نشود.»
امام قدري فكر كرد و فرمود: «احمد نيست؛ مي‌شود شما زحمت بكشيد و به آقاي هاشمي بگوييد بعد از ظهر من ايشان را ببينم؟»
عرض كردم: «بله! اما به آقاي هاشمي نگوييد كه من آمدم (و اين جريان را به شما گفتم) به هيچ كس نگوييد. من مي‌ترسم مرا هم شمس‌آبادي كنند يا مثل شيخ قنبر در چاه بيندازند!»
اين را كه گفتم، امام- اعلي‌الله مقامه- سه بار خنديد و فرمود: «خاطرت جمع باشد.»
آيت‌الله محمدي گيلاني در ادامه اين خاطره مي‌گويد؛ «پس از اين ماجرا، روزي آقاي هاشمي در حضور جمعي گفت من بعد از ظهر رفتم خدمت امام. امام فرمودند «موضوع قائم مقامي آقاي منتظري را فردا مطرح نكن و من گفتم چرا؟ ما در اجلاسيه قبل به آقايان گفته‌ايم كه ايشان را به عنوان قائم مقام مطرح كنيم» امام فرمودند نه! يكي از دوستان آمده و چنين گفته، من (هاشمي رفسنجاني) گفتم «ما اعلام كرده‌ايم نمي‌شود»!
كاش مؤسسه حفظ آثار امام(ره) خاطرات ياران صديق آن حضرت، نظير آيت‌الله محمدي گيلاني را ثبت و ضبط مي‌كرد تا از تحريفات بيشتر نظرات امام راحل(ره) پيشگيري شود.

*خراسان

كمك فوري 300 ميليوني به ناجا براي جمع آوري اتباع غيرمجاز

بر اساس مصوبه هفته هاي اخير هيئت وزيران كه بنا به پيشنهاد معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور تصويب و طي روزهاي اخير ابلاغ شده، مقرر شده است مبلغ 300 ميليون تومان براي جمع آوري و نقل و انتقال اتباع غيرمجاز و جلوگيري از ورود آنها به استان هاي كرمان ، سيستان و بلوچستان و خراسان رضوي به نيروي انتظامي استانهاي مذكور هر يك به مبلغ 100 ميليون تومان اختصاص يابد.

دستور دولت براي پرداخت خسارات آتش سوزي يك روستا

بر اساس ابلاغيه يك مسئول ارشد دولتي به وزارت كشور، مقرر شده مبلغي قريب به 10 ميليارد تومان براي جبران خسارت آسيب ديدگان ناشي از آتش سوزي روستاي امامزاده ابراهيم شهرستان شفت استان گيلان پرداخت شود كه از اين مبلغ 330 ميليون تومان براي كمك بلاعوض معيشتي و تامين لوازم خانگي به 110 خانوار و 880 ميليون تومان براي كمك بلاعوض به واحدهاي احداثي روستايي به صورت نقدي يا مصالح مناسب با پيشرفت كار اختصاص مي يابد.

*جام جم

بيش از 60امضا پاي طرح استيضاح نعمت زاده

عضو هيات رئيسه كميسيون صنايع و معادن مجلس از افزايش تعداد امضاهاي طرح استيضاح وزير صنعت، معدن و تجارت به ۶۰ امضا خبر داد.سيدمحمد بياتيان به واحد مركزي خبر گفت: متن درخواست استيضاح، چهارشنبه(امروز) يا حداكثر يكشنبه آينده براي اعلام وصول تقديم هيات رئيسه مي‌شود.به گفته اين نماينده، استفاده از نيروهاي ناكارآمد، واگذاري معادن به اشخاص غيرمرتبط، استفاده نكردن از نيروهاي جوان، به حاشيه راندن كارشناسان، ايجاد التهاب در بازار با اظهارات غيركارشناسانه و نيز گراني ملزومات روزانه مردم، افزايش واردات كالاهاي لوكس و همچنين اخراج بي‌رويه و غيرمنطقي نيروها در شهرك‌هاي صنعتي بويژه در تهران، از مهم‌ترين دلايل نمايندگان براي استيضاح وزير صنعت است.بياتيان در گفت‌وگو با ايرنا، تعداد دقيق امضاها را 63 امضا اعلام كرده و البته گفته كه حتي اگر اين استيضاح اعلام وصول شود، نمايندگان به آن راي نمي‌دهند.

ديدار لاريجاني و حدادعادل

خبرگزاري فارس نوشت: علي لاريجاني و غلامعلي حدادعادل به منظور هماهنگي هرچه بيشتر دو فراكسيون اصولگراي مجلس، با يكديگر ديدار و گفت‌وگو كردند.يك منبع آگاه با اشاره به اين ديدار، مهم‌ترين محور آن را علاوه بر هماهنگي دو فراكسيون اصولگرايان و رهروان ولايت در انجام امور نمايندگي، برخي بحث‌هاي انتخاباتي عنوان كرد.

در همين باره صفر نعيمي‌رز، عضو فراكسيون رهروان هم در پاسخ به پرسشي درباره جزئيات اين ديدار گفت: بحث اين ديدار از مدت‌ها پيش در فراكسيون رهروان مطرح شده بود.وي افزود: برگزاري اين ديدار به تقاضاي آقاي حدادعادل، رئيس فراكسيون اصولگرايان بوده و هماهنگي بيشتر دو فراكسيون اصولگراي مجلس در دستور كار اين نشست قرار داشته است.

رئيس هيات پارلماني اروپا: برخوردم با هاشمي بي‌احترامي نبود

يكي از اقدامات حاشيه‌ساز هيات پارلماني اروپا در سفري كه هفته قبل به تهران داشت، نوع برخورد رئيس اين هيات در جلسه ملاقات با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بود، زيرا وي در اين جلسه در زمان ورود هاشمي به محل ملاقات، از روي صندلي خود برنخاست.

به گزارش فارس، در حالي كه واكنش‌ها به اين اقدام تاريا كرونبرك، رئيس هيات پارلماني اتحاديه اروپا به تهران همچنان ادامه دارد، وي گفته است بي‌احترامي نكرده و رفتار وي ناشي از ابهام در پروتكل‌هاي ديپلماتيك و تفاوت فرهنگي بوده است. پيش از اين ماريچا اسخاكا، ديگر عضو هيات پارلماني اتحاديه اروپا به شبكه بي‌.بي‌.سي گفته بود اين رفتار حاكي از بي‌احترامي نبوده است.

رئيس‌جمهور و شجريان

پس از آن‌كه يكي از سايت‌ها اعلام كرد رئيس‌جمهور حدود سه هفته قبل با محمدرضا شجريان ديدار داشته است، خبرگزاري فارس به نقل از يكي از نزديكان شجريان نوشت كه اين خبر صحت ندارد.

سايت پارسينه در خبري كه ديروز درباره انجام اين ديدار منتشر كرد، نوشته بود: دكتر حسن روحاني، رئيس‌جمهور همراه همسرش در يك ديدار غيررسمي و بدون اطلاع قبلي به منزل محمدرضا شجريان استاد آواز موسيقي كشور رفته و با وي ديدار كرده است.با توجه به اين‌كه پارسينه زمان اين ديدار را حدود سه هفته قبل اعلام كرده بود، خبرگزاري فارس به نقل از يكي از نزديكان شجريان با تكذيب اين خبر نوشت: شجريان حدود دو ماه است كه در ايران نيست.فارس همچنين تاكيد كرد كه منابع نزديك به دولت نيز در تماس با اين خبرگزاري، خبر اين ديدار را تكذيب كردند.پس از اين خبر، سايت پارسينه با اصلاح خبر خود اعلام كرد، اين ديدار قبل از سفر محمدرضا شجريان به خارج صورت گرفته است و شجريان اكنون در آلمان به سر مي‌برد.

همزمان با انتشار اين اخبار پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري با صدور اطلاعيه اي و بدون اشاره به مصداق خاصي تاكيد كرد: نظر به انتشار برخي اخبار و مطالب نادرست در برخي رسانه‌ها و انتساب آن به رئيس‌جمهور در روزهاي اخير، ‌ضمن تكذيب اين‌گونه موارد، اعلام مي‌شود، مواضع، ديدگاه‌ها و اخبار مرتبط با رئيس‌جمهور صرفاً از طريق پايگاه اطلاع‌رساني رئيس‌جمهور يا با تأييد صريح اين دفتر اعلام مي‌شود.

جلسه دفاع پايان‌نامه دختر رئيس‌جمهور

مريم روحاني، دختر رئيس‌جمهور ديروز از پايان‌نامه‌اش در مقطع كارشناسي ارشد رشته زيست‌شناسي در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي دفاع كرد.

به گزارش مهر، مريم روحاني از استادان خود نمره 19.5 گرفت و تحصيلات خود را در مقطع كارشناسي ارشد رشته زيست‌شناسي، تكميل كرد. براساس اين گزارش، مراسم دفاع پايان‌نامه مريم روحاني بدون حضور هيچ مقام مسئولي و فقط با حضور خانواده وي برگزار شد و به دليل حضور محافظان، فقط عده محدودي اجازه حضور در اين جلسه را داشتند.

*ايران

هشدار كميسيون اصل 90 به بابك زنجاني

خبر اول اين كه سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس با بيان اين‌كه برخي به دنبال باج گرفتن از بابك زنجاني بوده و وي را تهديد كرده‌اند، گفت: اين كميسيون به زنجاني هشدار داده است حق ندارد به كسي درخصوص پرونده‌اش باج يا رشوه بدهد. مصطفي افضلي فرد به مهر گفت: عده‌اي با مراجعه به بابك زنجاني به وي گفته‌اند اگر مي‌خواهي پرونده ات را پيگيري نكنيم و مسكوت بماند بايد به برخي سازمان‌ها و نهاد‌ها كمك مالي كنيد. از سوي ديگر 12 نماينده مجلس در نامه‌اي خطاب به رؤساي سه قوه، نسبت به عواقب اهمال در برابر پرونده‌هاي فساد بويژه پرونده بابك زنجاني هشدار دادند. در بخشي از اين نامه با اشاره به اهميت مبارزه با فساد تصريح شده است: يك مصداق كه اين روزها رنج مردم شريف را دوچندان كرده است، بابك زنجاني است. بابك زنجاني 43 ساله كه راست و دروغ، آغاز كار خود را به يكي از مقامات جمهوري اسلامي كه به رحمت خدا پيوسته است، منتسب مي‌كند، امروز به عنوان ثروتمندي همه فن حريف در صحنه‌هاي مختلف در جولان است و با تكبر و تبختر همه چيز را «خريدني» نشان مي‌دهد. اين نمونه‌اي از پديده شگفت‌آوري است كه تمامي نظام را به فساد متهم مي‌كند.

مسئول «مذاكرات محرمانه» از نگاه آسوشيتد پرس

شنيديم كه ادعاها درباره مذاكرات محرمانه ايران و امريكا به معرفي مسئول برگزاري اين مذاكرات رسيد. «جيك ساليوان» كارمند وزارت خارجه امريكا فردي است كه از سوي ‌«آسوشيتدپرس» به عنوان مسئول برگزاري اين مذاكرات معرفي شده. اين خبرگزاري امريكايي مدعي شده كه «ساليوان» سال گذشته و در زمان سفر به پاريس به همراه هيلاري كلينتون، وزير خارجه وقت امريكا، چند روزي از اين هيأت جدا ‌و براي گفت‌و‌گو با مقامات ايراني راهي كشور عمان شده است. وي كه اكنون ‌‌يكي از مشاوران كاخ سفيد ‌است، در اوايل سال ۲۰۱۳ نيز ديدار ديگري با مقامات ايراني داشته كه بر سنجش امكان مذاكره ميان دو طرف متمركز بوده است.

شرط بندي نخست‌وزير ايتاليا درباره آينده ايران

با خبر شديم كه نخست‌وزير ايتاليا درباره تمايل حسن روحاني به اصلاح و ايجاد فضاي باز، شرط بست. به گزارش عصر ايران به نقل از خبرگزاري فرانسه، انريكو ليتا تأكيد كرد: «شك و ترديدي ندارم كه انتخاب حسن روحاني به عنوان رئيس‌جمهور ايران، فرصتي براي تغيير است و به نفع همه است كه براي موفقيت اين تغييرات و مشاركت در پيشرفت آن در ايران، شرط بندي كنند.»

نگراني سفير رژيم اسرائيل از فروكش نمودن تحريم ايران

دست آخر اين كه «ران درمر» سفير جديد اسرائيل در امريكا مسأله هسته‌اي ايران را مهمترين چالش پيش روي دولت اسرائيل و مهمترين اولويت از نظر بنيامين نتانياهو دانسته و گفته «اسرائيل خواهان ادامه فشارهاي تحريمي عليه ايران و فرسايش بيشتر اقتصاد اين كشور است». به گزارش عصر ايران، وي در مصاحبه با روزنامه «ميامي هرالد» با بيان اين ادعا كه « تحريم‌ها روز به روز قابلمه اقتصاد ايران را به نقطه داغتر مي‌رساند و اقتصاد ايران 100 ميليارد دلار بابت اين تحريم‌ها زيان ديده است»، اظهار كرده « ما مي‌گوييم بگذاريد حرارت اين ظرف به حدي داغ و داغتر شود تا حكومت ايران به اين نقطه انتخاب برسد. در حالي كه توافق ژنو از حرارت زير اين ظرف كم مي‌كند و از نظر ما اين اشتباه است.»

*تهران امروز

حجاريان بايد سلب نظارت استصوابي را پيگيري ‌كند!

صادق زيباكلام استاد دانشگاه و كارشناس مسائل سياسي درباره سخنان اخير سعيد حجاريان مبني بر برخورداري دولت از اختيار انحلال مجلس اظهار داشت: اينكه قوه مجريه يا يك قوه ديگر بتوانند مجلس را منحل كنند، سابقه و روش خطرناكي است. زيباكلام ادعا كرد:‌ نمي‌توان گفت هيچ كدام از نمايندگان مجلس نماينده واقعي نيستند، بالاخره از بين 290نماينده، مي‌توان 20نماينده واقعي را پيدا كرد؛ از اين رو اگر بخواهيم اين قدرت رابه يك قوه ديگر واگذار كنيم كار جالبي نيست. اين كارشناس مسائل سياسي تاكيد كرد: بنده اگر جاي آقاي حجاريان بودم به جاي اينكه به‌دنبال اين تز و اصلاح امور از طريق انحلال مجلس باشم، سعي مي‌كردم نظارت استصوابي را از شوراي نگهبان سلب كنم.

مدرسه جاي ميليشياي انتخاباتي نيست

ابراهيم آقامحمدي نماينده مجلس در تذكر شفاهي به وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: براساس اطلاع واصله عناصري از كميته X معروف دوران اصلاحات در ستاد برخي وزارتخانه‌‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش رخنه كردند و برنامه‌ريزي مي‌كنند كه عناصر تندرو و تشنج‌آفرين را در آموزش و پرورش به كار گيرند و مدارس را محل جذب ميليشيا براي اهداف انتخاباتي و سياسي خود قرار دهند. آقامحمدي خطاب به وزير آموزش و پرورش گفت: آقاي فاني! شما وزير آقاي روحاني اعتدال‌گرا هستيد يا عنصر عملياتي كميته X؟ من به شما اخطار مي‌كنم عواقب هرگونه تشنج و درگيري در وزارت آموزش و پرورش برعهده بي‌تدبيري شماست. وي ضمن هشدار به وزراي اطلاعات و كشور تاكيد كرد: به وزارت اطلاعات و كشور هشدار مي‌دهم كه علاج واقعه را قبل از وقوع كنيد و جلوي تشنج‌آفريني‌هاي باند تندرويي كه در آموزش و پرورش منزل گرفته را بگيريد.

درگيري در يك همايش

عصر ديروز همايش «دانشگاه سدي در برابر فتنه» توسط انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران در تالار شيخ انصاري دانشكده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد كه حاشيه‌هايي نيز به همراه داشت. در اين همايش مهدي كوچك‌زاده، حجت‌الاسلام نبويان و موسوي رئيس دانشكده حقوق دانشگاه تهران به همراه عليرضا قزوه شاعر و حسين شريعتمداري مديرمسئول كيهان حضور داشتند. در اين مراسم پس از اينكه علي عبدي دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل در ابتداي برنامه سخنان خود را پس از سلام به شهداي انقلاب و فتنه و طرح مطالبات خود از مسئولان درخصوص فتنه‌گران مطرح كرد، عده‌‌اي از دانشجوياني كه به عنوان مخالف شريعتمداري در اين جلسه حضور داشته‌اند، با شنيدن نام موسوي و كروبي فرياد شادي سر دادند اما دانشجويان ديگر كه از مخالفان سران فتنه بودند با شعارهايي چون «مرگ بر فتنه‌گر»، و ... از سخنان عبدي استقبال كردند. همچنين شريعتمداري در حالي كه دانشجويان با فريادهاي خود از قبيل «درود بر عمار مطبوعاتي»او را به سن دعوت كردند عده‌اي از دانشجويان مخالف شريعتمداري نيز حين سخنان وي قصد برهم زدن مراسم را داشتند و با سر دادن شعارهايي از قبيل «اسرائيل، كيهان پيوندتان مبارك» با او به مخالفت پرداختند.

*جمهوري اسلامي

* با اينكه 35 سال از سرنگوني رژيم شاهنشاهي و فرار شاه از ايران گذشته، هنوز حتي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز تهران را "پايتخت" كشور مي‌نامند! ديروز در صحن علني مجلس شوراي اسلامي ضمن بررسي لايحه مربوط به انتقال مركز سياسي كشور به مكان ديگر، از مركز كشور با عنوان "پايتخت" ياد شد ولي هيچكس به اين سؤال پاسخ نداد كه منظور از "تخت" چيست و چه كسي صاحب اين "تخت" است؟ در زبان عربي به مركز كشور "عاصمه" گفته مي‌شود و در زبان انگليسي آن را "كاپتيال" مي‌نامند كه هر دو به معناي "شهر بزرگ" است. معلوم نيست فرهنگستان زبان و ادب فارسي چرا تاكنون، به جاي كلمه "پايتخت" كه يادآور "تخت شاهي" است، كلمه مناسبي پيشنهاد نكرده است.

* روزنامه ايران، كه با تغيير مديريت به سوي تحولات مثبت در حركت است، متأسفانه هفته گذشته (شنبه 23 آذر) به مصاحبه‌اي با امير عشيري پاورقي نويس مجلات زرد دوران طاغوت و به سياق رپرتاژ آگهي‌ها پرداخت. در بخشي از مصاحبه به خروج وي از كشور در دوران مصدق و سپس بازگشت از آلمان بعد از كودتا با ديدي مثبت تلقي گرديده و تفكر و ديدگاه حمايتي وي از رژيم كودتا مخفي داشته مي‌شود. امير عشيري از هرزه‌نگاران پليسي‌نويس بود كه در يك داستان پليسي معمولي خوانندگان نوجوانان و جوانان معصوم هم‌وطن را با صحنه‌هاي اروتيك و شهواني زشت مواجه مي‌ساخت. او و هم فكرانش همچون رجب علي اعتمادي سال‌ها در تلاش براي به انحطاط كشانيدن و تشويق دختران از خانه و سوق دا دن تفكر نوجوانان به مسائل جنسي در مجلات هفتگي و كتاب‌هاي جيبي قلم‌فرسايي كردند.

*قدس

تكذيب يادداشتهاي منتسب به روحاني

مهر: طي روزهاي گذشته مقالات و يادداشتهايي به قلم حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني، رئيس جمهوري اسلامي ايران در برخي رسانه‌هاي خارجي منتشر شده است كه بنا به گفته مشاور رسانه اي رئيس جمهور همگي آنها از درجه اعتبار و واقعيت خارج است.

صدور 60 هزار كارت براي اتباع خارجي

ايسنا: احمد لطفي‌نژاد مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان تهران با بيان اينكه حدود 90 درصد اتباع خارجي در استان تهران مستقيما در بخش خصوصي كار مي‌كنند، از صدور 60 هزار كارت كار اتباع خارجي در استان تهران خبر داد.

ادعاي القاعده

جهان: شبكه تروريستي القاعده با صدور بيانيه اي رسمي از تلاش اين شبكه براي ترور سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران خبر داد.القاعده در اين بيانيه خود مدعي شد كه دو تن از نيروهاي اين شبكه براي انجام مأموريت ترور سردار سليماني، راهي ايران شده اند.

عزل هيأت مديره يك منطقه آزاد

صبحانه: اعضاي هيأت مديره يكي از مناطق آزاد در حالي كه در مهرماه امسال و با تأييد رئيس‌جمهور مشغول فعاليت شدند، ناگهان در اواخر آذرماه، از منصب خود كنار رفته و افراد ديگري به جاي آنها منصوب شده اند.

2 ميليارد تومان چيزي نيست!

جهان: سعيد مرتضوي در مصاحبه با روزنامه شرق با بيان اينكه كل جمع پاداشها دوميلياردتومان هم نمي‌شود، اين مبلغ را در مقابل «آورده» سازمان تأمين اجتماعي ناچيز دانست.

سمنان پايتخت جديد كشور است؟

مهر: خبرها حاكي است كه شهرهاي سمنان، هشتگرد يا ساوه به عنوان گزينه جايگزين پايتخت به جاي تهران مطرح شده اند.

فيلم ضدايراني در شبكه هاي خارجي

مشرق: بتازگي سريالي ضد ايراني از شبكه هاي خارجي پخش مي شود، اين در حالي است كه فصل سوم سريال آمريكايي هوملند با ترور فرمانده سپاه ايران توسط يك عامل آمريكايي پايان يافته است!

عده‌اي درپي رشوه‌گيري هستند

مهر: مصطفي افضلي فرد سخنگوي كميسيون اصل نود مجلس با بيان اينكه برخي به دنبال باج گرفتن از بابك زنجاني بوده و وي را تهديد كرده اند، گفت: اين كميسيون به زنجاني هشدار داده است كه حق ندارد به كسي در خصوص پرونده‌اش باج يا رشوه بدهد.

تكذيب ديدار روحاني و شجريان

تسنيم: علي غزنوي مدير فروش شركت دل‌آواز درباره صحت خبر ديدار رئيس جمهور وشجريان گفت: محمد رضا شجريان بيشتر از يك ماه است كه در مسافرت خارج از ايران به سر مي‌برد و آنچه برخي از سايتها ادعا كرده‌اند، صحت ندارد.

700ايراني خارج كشور در انتظار اعدام

ايسنا: ابراهيم رحيم‌پور معاون آسيا و اقيانوسيه وزير خارجه گفت: حدود 6هزار زنداني و 700اعدامي در كشورهاي ديگر داريم.

پيام عجيب پاپ به فقرا

شفقنا: پاپ فرانچسكوي آرژانتيني در ويديويي اعلام كرده، افراد فقيري كه از باقيمانده هاي مواد غذايي در زباله ها تغذيه مي كنند، نقش مثبتي در سلامتي محيط زيست دارند!

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن