تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801632307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد معاون رئيس جمهور از ممنوعيت فعاليت زنان در دفاتر مشاور املاك


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: انتقاد معاون رئيس جمهور از ممنوعيت فعاليت زنان در دفاتر مشاور املاك
رئيس معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري در مطلبي در صفحه شخصي فيسبوك خود با انتقاد از ممنوعيت فعاليت زنان در دفاتر مشاور املاك عنوان كرده است: انگار به ما نيامده مدتي شيرين كام باشيم!


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني معاونت امور زنان و خانواده، معاون رئيس جمهور و رئيس معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري در تازه ترين مطلبي كه در صفحه شخصي خودش در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كرده است، آورده است: با وجود آنكه در طول تاريخ زنان پا به پاي مردان در استقرار دموكراسي و آزادي در جوامع و در تمامي دوران كوشيده‌اند، هرگز سهم درخور و متناسبي با نقش خود دريافت نكرده‌اند. گويا اين سرنوشت محتوم انقلاب‌ها هم هست كه به رغم نقش پررنگ زنان و حضور و مشاركت فعال آنان در متن و در جريان وقوع و پيروزي انقلاب‌ها، بعد از استقرار نظامات زنان به حاشيه رانده شده و به مرور نقش و تأثيرشان در تغيير وضعيت از يادها مي‌رود.

مولاوردي در بخشي از نوشته‌هاي خود آورده است: اين مقدمه را بهانه مي‌كنم تا به نظر اخير رئيس‌جمهور محترم در جلسه اخير دولت اشاره كنم. دكتر روحاني كه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه سخناني را ايراد كردند با بيان خاطره‌اي به حذف نقش زنان از تاريخ انقلاب و به ويژه عدم اشاره به نقش زنان در قيام پانزده خرداد اشاره كرده و اين موضوع را مورد انتقاد قرار دادند.

تقريباً در همه جاي دنيا و در همه زمان‌ها مورخان و تاريخ‌نويسان عموماً مردان بوده‌اند، موضوعي كه از آن با عنوان تاريخ مذكر ياد مي‌شود. اين موضوع مورد تأكيد سخنرانان ششمين سمينار بين‌المللي زن در جهان اسلام كه اخيراً به همت انجمن زنان پژوهشگر تاريخ برگزار گرديد نيز قرار گرفت و آن اينكه زنان به دليل غيبت تاريخي مورد غفلت واقع شده‌اند.

در ادامه معاون رئيس جمهور اظهار داشته است: با اين اوصاف بايد به ما حق داد از اينكه گاه گداري با شنيدن خبر انتصاب و انتخاب خانم‌ها - از خيل خانم‌هاي شايسته و توانمند - در پوست خود نگنجيم! تازه داشت كاممان از شنيدن خبر انتصابات اخير شيرين مي‌شد كه خبر رسيد فعاليت زنان در دفاتر مشاور املاك به عنوان مباشر و مشاور ممنوع شده است. انگار به ما نيامده مدتي شيرين كام باشيم!

به هر روي از اين فرصت استفاده مي‌كنم و انتصاب خانم رؤيا طباطبايي را به سمت رئيس سازمان ملي بهره‌وري و خانم نيره پيروزبخت را به سمت رئيس موسسه ملي استاندارد و نيز انتخاب خانم ساميه بلوچ‌زهي را به سمت شهردار كلات سرباز توسط شوراي شهر تبريك و تهنيت عرض مي‌كنم. خبرهايي كه بي ترديد بارقه‌هايي از اميد و خودباوري را در ميان دختران و زنان زنده كرده و نويدبخش فردايي روشن براي آنهاست.

بايد قدر اين سرمايه اجتماعي را كه در انتخابات اخير تا حدودي بازسازي شد دانست و در حفظ، ارتقا و افزايش آن كوشيد. همانطور كه زنان و دختران به برنامه‌ها و شعارها و وعده‌هاي دولت تدبير و اميد اعتماد كردند بايد اين دولت هم به توانمندي آنها اعتماد كرده و با تدبير خود شعله‌هاي اميد را در دل آنها روشن نگه دارد. آنچه اهميت دارد اين است كه اين اعتماد از پايين به بالا و در شهرهاي كوچك و روستاها بيشتر خود را نشان داده و مي‌دهد و نمونه‌هاي آن در جريان انتخابات شوراهاي محلي شهر و روستا و تعداد زناني كه توسط مردم انتخاب شدند و يا در خود شوراها به عنوان رئيس و اعضاي هيئت رئيسه برگزيده شدند، به وفور به چشم مي‌خورد. يقيناً مشاركت زنان در ساختن بنيان‌هاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي جامعه روح تازه‌اي در كالبد مديريت و اداره كشور خواهد دميد.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن