تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819573913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق سودان و چاد براي همكاري نظامي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: توافق سودان و چاد براي همكاري نظامي
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/10/04
روساي جمهوري سودان و چاد در زمينه همكاري بين نيروهاي مسلح دو كشور در مناطق مرزي مشترك به توافق رسيدند .
عمر البشير و ادريس دبي در پايان مذاكرات ديروز خود اعلام كردند در خصوص همكاري نيروهاي مسلح دو كشور با هدف از بين بردن درگيري هاي قبيله اي در مناطق مرزي مشترك بين سودان و چاد به توافق رسيده اند . البشير و دبي خاطر نشان كردند براساس توافقات صورت گرفته ، سودان زمينه ارتباط چاد با دنياي خارج را از طريق تسهيل واردات و صادرات اين كشور از راه بندر پورت سودان فراهم خواهد كرد.
عمر البشير گفت دو كشور همچنين توافق كردند كميته هاي وزارتي مشتركي در زمينه هاي ارتباطات و آموزش و بهداشت و حمل و نقل ايجاد كنند. وي ضمن نگران كننده توصيف كردن اوضاع در آفريقاي مركزي بر اهميت همكاري هاي مشترك براي پايان دادن به اوضاع ناآرام در اين منطقه تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري دولتي عربستان سعودي از خرطوم ، ادريس دبي رييس جمهوري چاد نيز در اين كنفرانس خبري گفت مذاكراتش با همتاي سوداني و ديگر مسئولان اين كشور شامل تقويت همكاري هاي فيمابين از طريق اجراي طرح هاي ويژه بود. وي افزود چاد تلاش مي كند با استفاده از بندر پورت سودان از طريق دريا به دنياي خارج راه پيدا كند. رييس جمهوري چاد در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد در مذاكراتش با عمر البشير درباره تسهيل مبادلات تجاري فيمابين و بررسي اوضاع در سودان جنوبي و اوضاع در آفريقاي مركزي ، مصر ، ليبي و مالي و نيجريه گفتگو كرده است .
ادريس دبي رييس جمهوري چاد خاطر نشان كرد برقراري امنيت و ثبات در منطقه به ويژه در منطقه دارفور سودان مورد توجه دولت چاد است و بايد توجه داشت امنيت چاد بخشي از امنيت و ثبات سودان است .
225/106

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن