تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804773778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نكوداشت 40 سال فعاليت علمي و اقتصادي دكتر «نجفي‌ علمي»


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: نكوداشت 40 سال فعاليت علمي و اقتصادي دكتر «نجفي‌ علمي»


سرويس سياسي ـ اجتماعي: مراسم نكوداشت و تقدير از خدمات علمي، اقتصادي استاد فرهيخته، دكتر كاظم نجفي علمي به همت انجمن علمي اسلام و پيشرفت و سازمان فرهنگ هنري شهرداري تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اطلاعات، دكتر محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين مراسم اظهار داشت: دكتر نجفي علمي از نيروهاي مبارز و متعهد انقلاب اسلامي است و مدت 15 سال از نزديك ايشان را مي‌شناسم و به صورت ويژه از طريق فعالان جبهه و جهاد سازندگي در دبيرخانه مجمع تشخيص با اين استاد فرهيخته آشنايي پيدا كردم.

او ادامه داد: ايشان به دليل فعاليت در تدوين چشم‌انداز ايران اسلامي 1400، در مجمع تشخيص منشأ اثرات مهم بودند و پيوستن وي به تيم كميسيون تلفيق، خدمات ارزنده‌اي را در برداشت.

رضايي افزود: از ويژگي‌هاي شخصيت دكتر نجفي علمي مي‌توان به تلفيق منطقي بين علم و دين اشاره كرد، زيرا ايشان در عين حال كه انسان متعصب در ارزش‌هاي اسلامي هستند، در اصول و متدولوژي علم هم تخصص دارند. مثلاً اگر نسخه‌هاي بانك جهاني را نقد مي‌كنند، عالمانه و به دور از برخورد احساسي است، زيرا هم علم را مي‌شناسند و هم به اصول اقتصادي اشراف دارند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به وجود تقواي الهي در شخصت دكتر نجفي ادامه داد: ايشان در صيانت از بيت‌المال و امانت‌هايي كه واگذار مي‌شود، بسيار باتقوا بوده‌اند و با كمال دلسوزي و تعهد، در انجام خدمات، جز خدا، چيزي را نمي‌بينند.

رضايي درباره فعاليت‌هاي اين استاد ارزشمند در مجمع تشخيص مصلحت نظام هم اظهار داشت: مباحثي كه بين كميسيوني بود، همواره به ايشان واگذار مي‌شد كه مثلاً در موضوعات بودجه‌اي تخصص ويژه داشت و در يك سال 30 مورد انحراف بودجه دولت را تشخيص داد كه اين موضوع هم تسلط ايشان بر سياست‌هاي كلي نظام را مي‌رساند و هم اشراف بر امور اقتصادي.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: اقتصاد متعارف امروز پيشرفت‌هاي بسياري دارد، اما براي رسيدن به وضع ايده‌آل بايد به دور از افراط و بحث‌هاي احساسي عمل كرد.

گفته‌هاي دكتر ايرواني

در ادامه اين مراسم، دكتر محمدجواد ايراني ديگر عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره شخصيت دكتر نجفي علمي اظهار داشت: 30 سال است كه به اين استاد ارجمند ارادت دارم و معرفي ايشان به سبب وظيفه سخت در موقعيت‌هاي مختلف است.

او ادامه داد: دكتر نجفي علمي در حوزه‌هاي اقتصاد توسعه مطالعات و تخصص دارند و مي‌توان گفت اقتصاددان نهادگرا هستند كه توسعه و رشد را به همراه عدالت پيگيري كرده‌اند و دفاع از محرومان را هميشه سرلوحه كار داشتند.

ايرواني افزود: فعاليت دكتر نجفي علمي براي تدوين 3000 صفحه برنامه ايران 1400 مثال‌زدني است و يكي از نظريه‌هاي ايشان كه برايمان ارزش بسيار دارد، قائل بودنشان به ايجاد فرصت‌هاي برابر در اقتصاد است كه برخلاف عده‌اي، هميشه با توزيع صدقه مخالف بوده‌اند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: اين استاد ارجمند در حوزه عمل اجتماعي هم بسيار فعال بوده‌اند و از جمله فعاليت‌هايشان، مي‌توان به تأسيس شوراي هماهنگي بانك‌هاي كشور اشاره كرد كه منشأ تحولات مهم در سيستم بانكي بعد از پيروزي انقلاب شد.

ايرواني همچنين اظهار داشت: دكتر نجفي علمي مورد وثوق مقام رهبري است و در روزهاي پيش كه خدمت معظم‌له بودم، فرمودند كه سلام گرمشان را در اين مراسم به دكتر نجفي علمي برسانم و بگويم كه براي سلامتي استاد، دعا مي‌كنند.

گفته‌هاي دكتر علي اكبري

در ادامه اين مراسم نكوداشت، دكتر حسن علي‌اكبري رئيس هيأت مديره انجمن علمي اسلام و پيشرفت هم اظهار داشت: شخص دكتر نجفي علمي پذيرش برگزاري مراسم تقدير را نداشتند، اما با پيگيري دكتر ايرواني اين مراسم را برگزار كرديم. من سال‌هاي بسياري توفيق آشنايي با اين استاد ارزشمند را دارم و برايم افتخار محسوب مي‌شود كه با اين شخصيت انقلابي، علمي و اجرايي آشنا هستم.

همچنين حجت‌الاسلام نيري، رئيس هيأت امناي ستاد اجرايي فرمان امام(ره) درباره شخصت اين استاد فرهيخته اظهار داشت: در كنار همه فضايلي كه بيان شد، صبر و حوصله استاد مثال‌زدني است، زيرا هيچ‌گاه در بحث‌هايي كه پيش مي‌آيد، عصباني نمي‌شوند كه اين مي‌تواند براي همه الگو باشد؛ در عين حال دقت نظر استاد در صيانت از بيت‌المال در زمان فعاليتش در ستاد اجرايي، بي‌نظير بود.

ديدگاه‌هاي استاد نجفي علمي

در ادامه اين مراسم، ديدگاه‌هاي استاد نجفي علمي كه در جمع مسئولان و مدعوان، حاضر بودند، توسط داماد ايشان، (مهندس سيدغلامحسين حسيني) قرائت شد.

در بخشي از اين ديدگاه‌ها تأكيد شد: در طول اين هزار و چند سال، بر اسلام چه‌ها گذشت از ماجراي صفين، فدك و كربلا تا اين‌كه مكتب شيعه باقي ماند و به دست مردي رسيد كه تا مرز معصوميت پيش رفته بود؛ همه دوستان كه در نظام خدمت مي‌كنند آگاهند كه پس از 35 سال، با وجود دسيسه‌ها، با اقتدار در ايران اسلامي مانديم و از ارزش‌هاي خود عدول نكرديم، بلكه راه مقابله با دسيسه‌ها را هم پيدا كرده‌ايم. ما باور داريم كه همه حقانيت ايران و مكتب تشيع، ترديد ناپذير و استقلال ايران هم فقط با مكتب تشيع ممكن است.

در بخش ديگري از اين ديدگاه‌ها آمده است: همه سربازان اسلام از جان مايه گذاشتند كه در اين سال‌ها، ايران بماند، هرچند كه تحريم‌‌ها ما را آن‌قدر كه بايد به جايگاه اصلي‌مان در اقتصاد نرساند، اما اگر رهنمودهاي امام خميني(ره) و منويات مقام معظم رهبري نبود، دچار مشكل مي‌شديم.

در ادامه اين مراسم، حجت‌الاسلام شهاب مرادي رئيس سازمان فرهنگي، هنري شهرداري تهران هم با اشاره به مقام ارزشمند استاد نجفي علمي تأكيد كرد: تقدير از چهره‌هاي فرهنگي در زمان حياتشان حائز اهميت بسيار است و اين مراسم تجليل هم در واقع تجليل از اخلاق اسلامي و شجاعت استاد است.

پيام آيت‌الله دري نجف‌آبادي

در پايان اين مراسم، پيام آيت‌الله دري نجف‌آبادي نماينده ولي فقيه در استان مركزي قرائت شد كه در بخشي از آن تأكيد شد: استاد نجفي علمي 40 سال از عمر پربركت خود را با ساده زيستي و اخلاق نزد امام خميني(ره) سپري كردند و در سنگر تعليم و تربيت، امور اقتصادي و جهاد علمي، چهره ارزشمندي محسوب مي‌شوند.

در بخش ديگر اين پيام آمده است: نظام اداري كارآمد و كم هزينه جزو آرزوهاي بزرگ امام(ره) و رهبري است كه دكتر نجفي علمي همواره اين چنين مي‌انديشد و عمل مي‌كند.

هدايا

در مراسم نكوداشت استاد نجفي علمي، هدايايي از طرف مسئولان سياسي و اقتصادي كشور، از جمله دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، رئيس ستاد اجرايي فرمان امام(ره) و مديران بانك‌هاي ملي و مسكن به ايشان تقديم شد.

فعاليت‌هاي دكتر كاظم نجفي علمي در يك نگاه

دروس حوزه در حد سطح و مقدمات در حوزه آيت‌الله مجتهدي در تهران، طي دوره‌هاي سيستم آناليز، سيستم پروگرامر و حسابرسي، كارشناس بانك مسكن از سال 1351 در اداره امور شركت‌ها، سرپرست شعبه ممتاز بانك مسكن، معاون امور كاركنان بانك مسكن، معاونت بانكي وزير امور اقتصاد و دارايي در سال 1364، مديرعامل و رئيس هيأت مديره بانك ملي ايران از سال 65 تا 68، عضو شوراي عالي بانك‌ها طي مدت چهار سال، عضو شوراي پول و اعتبار طي يكسال، نماينده دولت در شوراي عالي بورس طي چهار سال، عضو شوراي عالي بيمه طي يك سال، مشاور اقتصادي وزير جهاد سازندگي 69 تا 75، دبير تنظيم بازار وزارت جهاد سازندگي، عضو كميسيون فرعي اقتصاد هيأت دولت، عضو كميسيون فرعي توسعه صادرات، عضو كميسيون ماده يك مقررات صادرات و واردات، مشاور رياست سازمان برنامه و بودجه (زمان ميرزاده)، مدير اجرايي برنامه 25 ساله ايران 1400 (سال‌هاي 75ـ76)، رئيس هيأت مستشاري ديوان محاسبات سال‌هاي 76 تا 84، عضو هيأت امناي ستاد اجرايي فرمان امام(ره) از سال 76 با حكم مقام معظم رهبري، مسئول كميسيون تلفيق دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام از سال 76 تاكنون، دبير كميسيون علمي راهبردي چشم‌انداز 20 ساله از سال 83 تاكنون، مدرس در دانشگاه‌هاي شهيد بهشتي، تهران، علامه طباطبائي، مركز آموزش عالي امام خميني(ره)، مركز آموزش بانكداري بانك مركزي، دانشگاه امام صادق، دانشگاه آزاد در دروس اقتصاد و بانكداري داخلي و خارجي، عضو هيأت علمي مؤسسه آموزش عالي امام خميني(ره) تا سال 1378، استاديار و عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد از 78 تاكنون، عضو انجمن خبرگان بانكي، رئيس انجمن علمي اسلام و توسعه اقتصادي و...



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن