تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806845002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوتاه از سراسر جهان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از سراسر جهان


عفو جنجالي‌ترين زنداني‌ روسيه

ايرنا: ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه فرمان عفو «ميخائيل خودوركوفسكي» از ثروتمندترين تاجران نفتي اين كشور را امضا كرد. اوديروزآزادشد و بي درنگ به آلمان پروازكرد. خودوركوفسكي كه يك دهه در زندان به سر مي‌برد، به خاطرجرائم مالي محكوم شده بود. رئيس جمهور روسيه گفت كه «خودوركوفسكي» از وي درخواست عفو كرده بود، اما وكلاي خودوركوفسكي گفتند كه از چنين درخواستي بي‌خبرند. پوتين موضوع عفو او را يك روز پس از آن مطرح كرد كه نمايندگان دوما، حمايت خود را از طرح عفو 20 هزار زنداني اعلام كردند.

استعفاي نخست وزير و تعويق انتخابات ؛ درخواست مخالفان تايلندي

ايسنا:هزاران نفر از مخالفان دولت تايلند مجددا به خيابان‌هاي بانكوك بازگشتند و خواستار استعفاي دولت «يينگلاك شيناواترا» نخست وزير و به تاخير افتادن انتخابات شدند. مخالفان دولت همچنين خواستار سپردن امور كشور به يك شوراي مردمي و اصلاحات سياسي در تايلند شدند.نخست وزير تايلند چندي پيش در اوج تظاهرات مخالفان، پارلمان را منحل كرد و خواستار برگزاري انتخابات زودهنگام شد. وي تا تاريخ دوم فوريه 2014 به عنوان نخست وزير موقت باقي خواهد ماند.

اخراج مسئول موشك‌هاي هسته‌اي آمريكا

مهر: ژنرال مسئول موشك‌هاي هسته‌اي دوربرد نيروي هوايي آمريكا به خاطر ارتكاب رفتارهايي دون شأن خود از كار بركنار شده است.اسنادي كه به تازگي از رده محرمانه خارج شده‌اند، نشان مي‌دهند ژنرال «مايكل كاري» در خلال يك ماموريت در روسيه، اقدام به زياده روي درمصرف الكل كرده و با زن هاي خارجي مشكوك ملاقات داشته است.

آمريكا به سودان جنوبي نيرو مي فرستد

ايرنا: رئيس جمهوري آمريكا از اعزام 45نيروي نظامي به سودان جنوبي براي حفاظت از سفارت اين كشور در «جوبا» خبر داد.باراك اوباما نسبت به بحران داخلي سودان جنوبي هشدار داد و گفت كه اين كشور در لبه پرتگاه قرار دارد .اين اظهارات بعد از آن مطرح شد كه شورشيان مخالف دولت، شهر «بور» را به تصرف درآوردند.اوباما گفت: درگيري هاي اخير مي‌تواند اين كشور را به روزهاي تاريك خود بازگرداند. اين درحالي است كه در ادامه تنش و درگيري در سودان جنوبي افراد مسلح با حمله به يك پايگاه سازمان ملل، سه مأمور آن را كشتند. «سلوا كر» رئيس جمهور سودان جنوبي به «ريك ماشار» معاون سابق خود و سردسته مخالفان، پيشنهاد گفتگو داده است.

«راسموسن»: روسيه پولش را دور ريخته است

فارس: «آندرس فوگ راسموسن» دبيركل ناتو معتقد است كه اقدامات روسيه در خصوص پاسخگويي به طرح ايجاد سپر موشكي اروپايي، هدر دادن هزينه است. راسموسن تاكيد كرد كه سامانه دفاع ضد موشكي اروپا يك سيستم تدافعي است و براي تامين امنيت كشورهاي اروپايي در مقابل حملات موشكي در نظر گرفته شده است.وي گفت: اين سامانه عليه روسيه جهت گيري نشده ، به همين دليل اقدامات روسيه براي پاسخگويي به اين طرح، از جمله استقرار سامانه‌هاي موشكي «اسكندر» در ناحيه «كالينينگراد» براي مقابله با خطري كه اصلا وجود ندارد، تنها اتلاف هزينه نظامي است.

پوتين: به اوباما حسادت كردم

مهر:رئيس‌ جمهوري روسيه بصورت طعنه‌آميز گفت: بعد از افشاگري‌هاي «اسنودن» در مورد شنودهاي جهاني دولت آمريكا به باراك اوباما احساس حسادت كرده كه چطور دست به چنين كاري زده و هيچ كس هم به او كاري ندارد.وي در عين حال اعلام كرد كه روسيه علاقه‌اي ندارد كه از طريق ادوارد اسنودن به جزئيات فعاليت سرويس‌هاي جاسوسي آمريكا در رابطه با روسيه دست پيدا كند. پوتين گفت: به زبان كاملا تخصصي به شما مي‌گويم. ما به صورت عملياتي، با وي هيچ كاري نكرده و فعاليتي در اين رابطه نداريم.

«يانوكوويچ» و ماهيت توافق اوكراين - روسيه

فارس: رئيس جمهوري اوكراين گفت كه به دليل قيمت بالاي گاز و بازپرداخت‌هاي بدهي، مجبور به پذيرش بسته پيشنهادي 15 ميليارد دلاري روسيه شده، اما اين بسته هيچ مغايرتي با سياست الحاق به اتحاديه اروپا ندارد.«ويكتور يانوكوويچ» گفت: اوكراين بايد روابط اقتصادي خوب خود با تمامي شركاي استراتژيكش از جمله اتحاديه اروپا و روسيه را حفظ كند.نخست وزير اوكراين توافقنامه‌هاي امضا شده با روسيه را نقطه عطفي در توسعه اقتصادي و صنعتي كشورش دانست و گفت: امضاي اين توافقنامه‌ها تاثير بسزايي در رشد صنعت، انرژي، زيرساخت‌ها، مسكن و فناوري در اوكراين خواهد داشت.

تظاهرات ضد آمريكايي در دهلي‌نو

ايسنا: جمع زيادي از معترضان هندي در اعتراض به دستگيري ديپلمات كشورشان در آمريكا، مقابل سفارت واشنگتن در دهلي نو تظاهرات برپا كردند.هفته گذشته يك ديپلمات زن هندي توسط پليس آمريكا در نيويورك‌ دستگير شد و همچون يك شهروند عادي مورد بازرسي بدني قرار گرفت .پليس آمريكا «دوياني خوبراگاده» معاون سركنسول هند را ضمن برهنه كردن، مورد بازرسي بدني قرارش داد و اين مسئله خشم و نفرت مردم هند را برانگيخت. وزير خارجه هندوستان ازاتخاذ اقداماتي عليه امريكا خبردادو درنخستين اقدام، موانع مقابل سفارت آمريكا در هندرا برداشت و اجازه برپايي تظاهرات مقابل اين سفارتخانه راصادركرد.

«مادورو»:امضا جمع كنيد تا بروم

ايرنا: رئيس جمهوري ونزوئلا در اقدامي كم سابقه، نشستي رو در رو با مخالفان دولت خود برگزار كرد و آنها را به مبارزه طلبيد و گفت: اگر دوست داريد، براي كناره‌گيري من از رياست جمهوري، امضا جمع كنيد. با اين وجود، نيكلاس مادورو، رئيس جمهوري ونزوئلا از مقامات اين كشور خواست در مدتي كه مخالفانش به جمع آوري امضا مشغول هستند، با دولت همكاري كنند.رئيس جمهوري 51 ساله ونزوئلا از مخالفان دولت خود خواست تا به پروژه‌هاي مبارزه با فقر اين دولت بپيوندند.

پيونگ‌ يانگ ، سئول را تهديد به حمله بدون هشداركرد

فارس:كره شمالي در واكنش به تظاهرات ضد پيونگ يانگ در كره جنوبي، به سئول هشدار داد كه بدون هرگونه هشدار قبلي به اين كشور حمله مي‌كند.شوراي امنيت ملي كره جنوبي، فكسي از كميسيون دفاعي كره شمالي دريافت كرد كه در آن سئول به حمله نظامي بدون هشدار قبلي تهديد شده است. به گفته سخنگوي وزارت دفاع كره جنوبي، سئول بلافاصله از طريق خط قرمز نظامي به اين فكس پاسخ داده و گفته است كه در برابر هر رفتار تحريك آميزي، پاسخي محكم و قاطع داده خواهد شد.

آيين بزرگداشت ماندلا در سازمان ملل برگزار شد

ايسنا: نمايندگان دائم و ديپلمات هاي كشورهاي مختلف جهان به همراه برخي از شخصيت ها و دوستان نلسون ماندلا ، با حضور در مجمع عمومي سازمان ملل، ياد و خاطره رييس جمهوري فقيد آفريقاي جنوبي را كه قهرمان مبارزه با تبعيض نژادي شناخته مي شود، گرامي داشتند.در اين مراسم ،«جان اش» رييس مجمع عمومي سازمان ملل، ماندلا را مردي توصيف كرد كه با رفتار و انديشه هاي خود،نه تنها ملت آفريقا، بلكه همه قاره آفريقا را به جنب و جوش درآورد و 27 سال بند و زندان، او را از مبارزه در راه كسب آزادي براي همه انسانها بازنداشت.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن