تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803911209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولايتي: مذاكرات هسته‌اي بايد ادامه يابد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ولايتي: مذاكرات هسته‌اي بايد ادامه يابد


« گام‌هاي اوليه براي توافق برداشته شده است و مذاكره‌كنندگان از اين روند مراقبت دارند چرا كه حريف ما ممكن است خلاف توافق ژنو كه مورد تفاهم قرار گرفته است، عمل كند.»

به گزارش ايسنا ، اين مطلب را علي‌اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل در جمع خبرنگاران در حاشيه بازديد رئيس سازمان انرژي اتمي از مركز پزشكي هسته‌ اي بيمارستان مسيح دانشوري بيان كرد و گفت: همكاران و دوستان ما در مذاكرات ژنو تلاش‌هاي زيادي كردند و گام‌هاي اوليه برداشته شده است.

او گفت: البته بايد مراقبت كنند چرا كه حريف ما با برخي از اقداماتش ممكن است به توافق ژنو عمل نكند. با توجه به سابقه‌اي كه ما از دوستان مذاكره‌كنندگان‌مان داريم اميدواريم در گام‌هاي بعدي هم موفق باشند و از حقوق مسلم هسته‌ اي ايران در چارچوب مقررات بين‌المللي دفاع كنند.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: ايجاد تفاهم با دنيا جزو كارهايي است كه آقايان دنبال مي‌كنند. ضمن آن كه ذره‌اي از حقوق هسته‌ اي كه داريم عقب‌نشيني نخواهند كرد.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل همچنين با اشاره به بازديد رئيس سازمان انرژي اتمي از مركز پزشكي هسته‌ اي بيمارستان مسيح دانشوري، گفت: انرژي هسته‌ اي بخش مهمي از زندگي امروز بشر است و نيازمندي‌هاي روزافزون ما به آن انكارناپذير است.

وي ادامه داد: ما در حوزه تشخيص دقيق بيماري‌هاي سرطاني، قلبي و مغزي نياز به دستگاهي به نام پِت‌ سي‌تي داريم كه امكان تشخيص اين بيماري‌ها را فراهم مي‌كند. بيمارستان مسيح دانشوري اقدام به تهيه يك دستگاه تصويربرداري پِت‌ سي‌تي كرده است. در گذشته كه اين دستگاه را نداشتيم بيماران براي تشخيص بيماري به دوبي، ابوظبي يا تركيه مي‌رفتند كه هزينه‌هاي بسيار زياد در بر داشت و از سويي تشخيص‌هاي درست هم بعضا داده نمي‌شد.

ولايتي گفت: ضرورت دارد تا در كشور از اين نوع دستگاه‌ها به تعداد قابل توجه تهيه شود تا بيماران براي تشخيص بيماري‌ها به ويژه سرطان‌ها مجبور به سفر به كشورهاي ديگر نباشند، اين دستگاه‌ها ذرات كوچك متاستاز را تشخيص مي‌دهند و با توجه به تعداد قابل توجه بيماران سرطاني در كشور ما به اين دستگاه نياز داريم.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل ادامه داد: داشتن اين امكانات كه حق مردم ماست و اتصال اين بخش از پزشكي هسته‌ اي با تكنولوژي و فن‌آوري هسته‌ اي غيرقابل انكار است. از اين رو سازمان انرژي اتمي مي‌تواند كمك قابل توجهي را به اين بخش داشته باشد تا در اين زمينه هم محتاج بيگانه نباشيم. همان‌طور كه در قسمت‌هاي ديگر هسته‌يي با گذشت زمان توانستيم به خودكفايي برسيم.

رئيس دانشگاه مسيح دانشوري با اشاره به بازديد علي‌اكبر صالحي از مركز پزشكي هسته‌ اي، گفت: قرار است با يكديگر بنشينيم و بررسي كنيم كه چه بخش‌هايي از دستگاه پِت‌ سي‌تي و تجهيزات جانبي‌اش را مي‌توانيم با توانمندي داخلي بسازيم.

او گفت: انرژي هسته‌ اي و سازمان انرژي اتمي مي‌تواند با به‌كار گرفتن امكاناتش حدود 500 رشته را درگير كند به عنوان مثال در زمينه تامين آب آشاميدني بسياري از شهرهاي ما با كمبود آب مواجهند كه سازمان انرژي اتمي مي‌تواند با استفاده از دستگاه‌هاي آب‌شيرين‌كن كه با تكنولوژي هسته‌يي كار مي‌كنند آب آشاميدني بخش‌هاي مختلفي از كشور را تامين كنند.

ولايتي ادامه داد: برخي‌ها براي اين كه اجازه ندهند ما در زمينه هسته‌ اي كار كنيم اتهاماتي را به ما وارد كرده‌اند و با وجود تمام گزارش‌هايي كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران داده است كه نشان مي‌دهد هيچ يك از فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران از مسير صلح‌آميز خارج نشده است اما باز هم بهانه‌گيري مي‌كنند.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: با فتواي مقام معظم رهبري و دقت همكاران ما و اين كه تمام فعاليت‌هاي هسته‌ اي ما تحت نظارت آژانس است اتهامات بي‌اساس درباره ايران بهانه‌گيري است.

ولايتي ادامه داد: مردم كشور مطمئن باشند ما توان و تكنولوژي صلح‌آميز هسته‌ اي را كه به دست آورده‌ايم از دست نخواهيم داد ولو اين كه آمريكايي‌ها و ديگران فشار بياورند. ضمن اين كه طالب مذاكره هستيم و حتما مذاكرات بايد ادامه پيدا كند اما در چارچوب حقوق مسلم هسته‌يي ايران با رعايت قواعد بين‌المللي؛ و اميدواريم مذاكره‌كنندگان‌مان با اين پشتيباني كه دارند بتوانند در قدم‌هاي بعدي در مذاكرات ژنو يا هر جاي ديگر كه صورت مي‌گيرد با موفقيت اين مشكل را حل كنند

صالحي: بازديد بازرسان آژانس از معدن گچين به‌زودي انجام مي‌شود

رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان هم با اشاره به توافق صورت گرفته با آژانس اعلام كرد :بازديد از معدن گچين بندرعباس به زودي انجام خواهد شد.

علي اكبر صالحي ديروز پس از بازديد از بخش پزشكي هسته‌اي بيمارستان مسيح دانشوري در جمع خبرنگاران ،درباره توافق صورت گرفته بين سازمان انرژي اتمي و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، گفت: آژانس ۶ مورد را مطرح كرده بود كه قبول كرديم براي تلطيف فضاي موجود، اين ۶ خواسته را تامين كنيم كه يكي از آنها بازديد از رآكتور آب سنگين اراك بود كه صورت گرفت و خواسته ديگر بازديد از معدن گچين بندرعباس است كه به زودي انجام خواهد شد.صالحي اضافه كرد: اين رويكرد ما باعث شده است كه گزارش اخير آقاي آمانو در شوراي حكام نسبت به سابق مثبت‌تر باشد و اميدواريم از اين پس هر گزارشي درباره ايران منتشر مي‌شود، مثبت باشد و با همين رويكرد جلو برويم و اعتماد متقابل ايجاد شود و همكاري ايران و آژانس مكمل گفتگوهاي سياسي با ۱+۵ باشد.

وي به فعاليت سازمان انرژي اتمي در زمينه پزشكي از جمله توليد راديوداروها اشاره كرد و با بيان اين كه در تاسيسات آب سنگين اراك امكان توليد ايزوتوپ‌ها ي مختلف را داريم، اظهار داشت: قرار است مذاكره كنيم كه ايزوتوپ‌هايي كه مورد نياز مراكز درماني است در اراك توليد شودو براي بيماران قلبي، مغزي و ساير بيماري‌ها مورد استفاده قرار ‌گيرد.

معاون رئيس جمهور خطاب به مردم كشورمان گفت: مردم بدانند كه يكي از موارد مورد استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي و سرريز فناوري هسته‌اي در بحث پزشكي و درماني است.رئيس سازمان انرژي اتمي درباره توليد راديوداروها با بيان اين كه قادر به توليد ۱۵ راديودارو هستيم، اظهار داشت: ما بايد كارگاه‌هاي آموزشي متعددي را برگزار و شيوه استفاده از راديوداروها را جا بيندازيم.

صالحي:بيمارستان تخصصي هسته اي در كشور ساخته مي شود

رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان از ساخت يك بيمارستان تخصصي هسته اي با همكاري يك بانك خصوصي خبر داد و گفت: اين بيمارستان شامل همه بخش هاي پزشكي مي شود و در زمان فوريت هاي هسته اي كارايي دارد. هزينه بيمارستان هزار ميليارد تومان است كه قرار است به صورت مشترك از سوي سازمان انرژي اتمي و بانك پاسارگاد ساخته شود.

به گزارش مهر، علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان ضمن بازديد از بيمارستان شهداي تجريش و گفتگو با رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: با اعتقاد و ايماني كه به موضوع بهداشت و درمان داريم آمادگي داريم كه در چارچوب امكانات براي دستيابي بيمارستان به تجهيزات كمك كنيم.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن