تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819864391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك شكست اطلاعاتي براي غرب ماجراي جالب لو رفتن هويت يك جاسوس/ لوينسون كجاست؟


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: يك شكست اطلاعاتي براي غرب ماجراي جالب لو رفتن هويت يك جاسوس/ لوينسون كجاست؟
آسوشيتدپرس نيز تاييد كرده است كه دولت آمريكا از سال ۲۰۱۰ تاكنون سه بار از اين سازمان خبري خواسته ارتباط آقاي لوينسون با سي.آي.اِي را فاش نكند. اين خبرگزاري مي گويد كه زماني تصميم به انتشار گزارش گرفت كه همه تلاش ها براي شناسايي موقعيت آقاي لوينسون به ظاهر شكست خورده است.
سرويس بين الملل«فردا»: در هفته اي كه گذشت آسوشيتدپرس توانست با انتشار گزارشي جنجالي در خصوص رابرت لوينسون، شهروند آمريكايي ناپديد شده در كيش توجه رسانه هاي بين المللي را مجددا به اين موضوع معطوف سازد.

اين شهروند آمريكايي كه كارمند سابق اف.بي.آي بوده است نزديك به هفت سال پيش در كيش ناپديد شد. در تصاويري كه سه سال پيش از وي منتشر گشت، لوينسون با ريش و موي بلند و با لباس نارنجي رنگ شبيه زندانيان گوانتانامو، براي مقامات آمريكايي و خانواده اش پيغام فرستاد و از آنها درخواست كمك نمود.

آسوشيتدپرس در اين گزارش مدعي شد كه رابرت لوينسون مامور سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) بوده و در رابطه با يك ماموريت «تاييد نشده» از سوي اين سازمان فعاليت مي كرده است. علي رغم اينكه مقامات سازمان اطلاعات مركزي آمريكا، از ابتدا هر گونه ارتباط با رابرت لوينسون براي انجام ماموريت را رد كرده بودند، اما طبق گزارش آسوشيتدپرس، برخي ايميل هاي آقاي لوينسون حاكي از ارتباط وي با برخي مقامات سيا بوده است.

روزنامه واشنگتن پست نيز در گزارش مفصل خبر از ارتباط لوينسون با سازمان جاسوسي آمريكا داد و اعلام كرد رابرت لوينسون، مامور بازنشسته اف بي آي، از سوي چند مامور سيا براي جمع آوري اطلاعات در سال 2007 به جزيره كيش اعزام شده بود.

بنا به گزارش اين روزنامه پس از ناپديد شدن لوينسون، مقامات سازمان سيا و اف بي آي در نشست محرمانه اي به نمايندگان كنگره اعلام كردند لوينسون ارتباط خود را با اين سازمان ها قطع كرده است و سفر وي به ايران براي انجام ماموريت هاي سيا نبود. اما چند ماه بعد از ناپديد شدن لوينسون، مدارك و ايمل هايي به دست آمده است كه از ارتباط وي با برخي مقامات سيا پرده برداشت.اين مقامات فراتر از مسئوليت خود اين طرح را برنامه‌ريزي كرده بودند. بر همين اساس مديران سازمان سيا 10 نفر از مامورين خود در اين ارتباط را اخراج كردند.

در اين ميان واكنش مقامات آمريكايي جالب توجه است. "جي كارني" سخنگوي مطبوعاتي كاخ سفيد اقدام آسوشيتدپرس را در انتشار خبر ارتباط لوينسون با سي.آي.اي را به غايت " غير مسئولانه" خواند.

كارني در پاسخ به خبرنگار آسوشيتدپرس همچنين گفت احتمال خيلي زيادي وجود دارد كه گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس جان لوينسون را در خطر بزرگتري قرار دهد.

كارني مدعي شده است كه لوينسون هنگامي كه در ايران ناپديد شد كارمند دولت آمريكا نبوده است اما گزارش آسوشيتدپرس را نيز كه گفته است وي در حدود سال 2007 يعني زمان ناپديد شدنش براي سيا كار مي‌كرد تاييد يا رد نكرد.

"كيتلين هايدن" نيز سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا در واكنش به انتشار گزارش مذكور توسط آسوشيتدپرس گفته است دولت از اين خبرگزاري خواسته بود اين گزارش را منتشر نكند و اكنون از بابت انتشار اين گزارش متاسف است. هايدن مدعي شده است كه اين اقدام آسوشيتدپرس هيچ كمكي به يافتن لوينسون نخواهد كرد.

آسوشيتدپرس نيز تاييد كرده است كه دولت آمريكا از سال ۲۰۱۰ تاكنون سه بار از اين سازمان خبري خواسته ارتباط آقاي لوينسون با سي.آي.اِي را فاش نكند. اين خبرگزاري مي گويد كه زماني تصميم به انتشار گزارش گرفت كه همه تلاش ها براي شناسايي موقعيت آقاي لوينسون به ظاهر شكست خورده است.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن