تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803122989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفان پوتين يك به يك آزاد مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مخالفان پوتين يك به يك آزاد مي‌شوند


وي پنجشنبه هفته گذشته در مصاحبه مطبوعاتي اعلام كرد كه ميخائيل خودوركوفسكي سرمايه‌دار مخالف و شماري ديگر از زندانيان در چارچوب عفو از زندان آزاد مي‌شوند؛ وعده‌هايي كه چند روز بيشتر طول نكشيد كه به آنها جامه عمل پوشاند. تحليلگران معتقدند كه پوتين همچنين در آستانه برگزاري بازي‌هاي المپيك زمستاني در اين كشور مي‌كوشد تصوير مطلوب‌تري را از روسيه به جهان ارائه دهد.

به گزارش رويترز، پوتين روز پنجشنبه در پايان مصاحبه آخر سال خود كه با حضور بيش از 1300خبرنگار برگزار شد و 4ساعت طول كشيد، بمب خبري سال را منفجر كرد. وي گفت كه ميخائيل خودوركوفسكي سرمايه‌دار مخالف خود را از زندان آزاد مي‌كند. وي گفت خودوركوفسكي تقاضاي عفو كرده و مادرش بيمار است. پوتين افزود كه خودوركوفسكي بيش از 10سال را در زندان به سربرده كه مجازات شديدي است و وي به‌زودي حكم عفو او را امضا مي‌كند.

چند ساعت از اين مصاحبه نگذشته بود كه خودوركوفسكي 50ساله از زندان آزاد شد. وي به سرعت پس از آزادي با جت شخصي به برلين رفت. خودوركوفسكي يكي از به‌اصطلاح اوليگارش‌هاي روسيه بود كه پس از فروپاشي اتحاد شوروي، صاحب صنايع بزرگ روسيه شدند.

شركت بزرگ نفتي يوكاس به وي رسيده بود كه وي را با 15ميليارد دلار به ثروتمندترين مرد روسيه بدل كرد. دولت روسيه پيماني نانوشته با اوليگارش‌ها داشت كه براساس آن، كرملين از بازنگري در قراردادهاي واگذاري صنايع به آنان در دوره رياست‌جمهوري بوريس يلتسين صرف‌نظر مي‌كرد و در عوض اوليگارش‌ها در سياست مداخله نمي‌كردند.

اما خودوركوفسكي اين پيمان را زير پا گذاشت و به احزاب مخالف پوتين كمك مالي مي‌كرد و حتي به گفته برخي، خود وي نيز بلندپروازي‌هاي سياسي داشت. سرانجام وي در سال 2003 به اتهام كلاهبرداري و فرار از ماليات بازداشت و زنداني شد. شركت يوكاس هم منحل و بخشي از دارايي‌هاي آن به شركت نفت دولتي رزنفت منتقل شد و اكنون معلوم نيست چقدر ثروت برايش باقيمانده است.

چند سال پيش كه محكوميت وي در حال اتمام بود، پرونده‌اي ديگر برايش درست و محكوميتش را تمديد كردند. قرار بود اين بار وي در مرداد سال آينده آزاد شود، اما به‌نظر مي‌رسد خودوركوفسكي از آن بيم داشت كه با اتهام ديگري وي را محاكمه كنند. از اين رو، دست به اقدامي‌زد كه پيش‌تر از آن پرهيز كرده بود؛ يعني درخواست عفو از پوتين. وي پس از ورود به برلين، از آنگلا مركل صدراعظم آلمان به‌دليل تلاش‌هايش براي آزادي وي قدرداني كرد.

وي بعداً‌ در مصاحبه خبري گفت كه ديگر وارد عرصه سياست روسيه نمي‌شود و فقط سعي مي‌كند به زندانيان سياسي كمك كند. پوتين در مصاحبه خبري خود همچنين از عفو 2عضو يك گروه موسيقي زن خبر داد كه سال گذشته به اتهام خواندن ترانه‌اي توهين‌آميز نسبت به وي به زندان افتادند. اين دو زن ديروز آزاد شدند اما برخلاف خودوركوفسكي كه لحن مسالمت‌جويانه‌اي داشت، گفتند كه آزادي آنان اقدامي تبليغاتي است.

پوتين همچنين گفت: تعدادي از اعضاي جنبش صلح سبز كه چند‌ماه قبل به‌دليل اعتراض به فعاليت‌هاي حفاري در قطب شمال بازداشت شده بودند، محاكمه نمي‌شوند. تحليلگران معتقدند كه آزادي اين ناراضيان نشان‌دهنده اطمينان پوتين از تثبيت قدرت خود پس از اعتراض‌هايي است كه به قدرت رسيدن مجدد وي در ارديبهشت سال پيش به همراه داشت. به گفته آنان، پوتين اكنون مي‌كوشد بازي‌هاي المپيك زمستاني را كه 18بهمن در شهر سوچي آغاز مي‌شود، به بهترين شكل برگزار كند و چهره يك بازيگر بين‌المللي مسئول را از مسكو به نمايش بگذارد.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن