تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803125278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرانس پرس/ پوتين با عفو مخالفان، برتري خود را در روسيه به رخ مي كشد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: فرانس پرس/ پوتين با عفو مخالفان، برتري خود را در روسيه به رخ مي كشد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/10/02
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از مسكو به قلم «استوارت ويليامز» نوشت: ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه مي خواهد با عفو ميخائيل خودوركوفسكي ميلياردر سابق و منتقد كرملين و بخشودن اعضاي گروه پوسي رايوت نشان دهد كه هيچ چيز، برتري او را در روسيه تهديد نمي كند.
نيكلاي پتروف از مدرسه عالي اقتصاد مسكو مي گويد:« اين عفو به بخشش ملوكانه اي شبيه است كه پوتين در زمان جشن گرفتن موفقيت هاي خود در سياست خارجي روسيه به افراد اعطا مي كند و ترسي ندارد كه از آن به عنوان ضعف ياد شود.»
درحالي كه اوايل سومين دوره رياست جمهوري او درسال 2012 با اعتراضات بي سابقه همراه بود ، پايان سال 2013 ، براي پوتين پيروزمندانه ظاهر شده است.
يكي از ابتكارهاي سياست خارجي روسيه امكان آن را فراهم كردكه در آخرين دقايق از حملات آمريكا به سوريه جلوگيري شود و اين درحالي است كه توافق مسكو با اوكراين در هفته گذشته زير پاي مخالفان اوكرايني طرفدار اروپا را كه از يك ماه پيش تجمع كرده بودند و خواستار امضاي توافقنامه مشاركت با اتحاديه اروپا شدند ، خالي كرد.
در اين شرايط ، تصميم براي آزاد كردن مخالفان پوتين خود در فاصله زماني چند ماه مانده به پايان مجازات آنان يادآور حركت هاي بزرگ امپراتورهاي روم است كه به بردگان گلادياتور خود در آخرين دقايق زندگي مي بخشند.
پتروف تاكيد مي كند:« پوتين خود را به عنوان پيروز تلقي مي كند و به اين ترتيب قادر است قدرت عالي خود را به رخ بكشد.»
اطمينان خاطر او در طول كنفرانس خبري سالانه مشاهده شد زماني كه پوتين سخن گفتن درباره جانشين احتمالي خود را رد كرد.
امسال شرايط براي پوتين نمي توانست بهتر از اين باشد.
روسيه اقتدار خود را در عرصه بين المللي نشان داد، خود را به عنوان برقرار كننده آرامش در مناقشه سوريه با پيشنهاد غافلگير كننده نابودي سلاح هاي شيميايي سوريه تحت نظارت بين المللي و رفع خطر حملات آمريكا مطرح كرد.
برخلاف انتظارات بشار اسد رئيس جمهور سوريه كه با حمايت مسكو، مهم ترين متحد دمشق، تقويت شده است همچنان در اين كشور در راس قدرت قرار دارد و يك كنفرانس بين المللي صلح درباره سوريه قرا است پايان ژانويه در ژنو برگزار شود.
توافقنامه اواخر ماه نوامبر بين ايران و گروه پنج بعلاوه يك ( پنج عضو دائم شوراي امنيت شامل چين ، آمريكا ، فرانسه ، انگليس ، روسيه بعلاوه آلمان) براي محدود كردن فعاليت هاي هسته اي ايران به لغو بخشي از تحريم هاي غربي ها عليه ايران منجر شد؛ تدبيري كه از مدت ها قبل مسكو خواستار آن بود.
تظاهرات طرفداران اروپايي در كي يف عليه مخالفت حكومت اوكراين با امضاي توافقنامه مشاركت با اتحاديه اروپا، پس از آنكه مسكو 15 ميليارد دلار در اختيار كرملين قرار داد و قيمت گاز صادراتي به اوكراين را كاهش داد ظاهرا از نفس افتاده است.
در خود روسيه ، جنبش اعتراض آميزي كه دهها هزار نفر را عليه ولاديمير پوتين در زمستان سال 2011 و 2012 به خيابان ها كشاند از نفس افتاده است و ظاهرا با كمبود شخصيتي كه واقعا بتواند با پوتين رقابت كند ، روبرو است.
الكسي مالاشنكو از مركز كارنگي مسكو در سخناني كه در راديو اكوي مسكو منتشر شد تاكيد كرد:« پوتين از قدرت خود بيش از هميشه مطمئن است .»
نيكلاي پتروف نيز گفت:« يك سال پيش ،به نظر مي رسيد كه حكومت بسيار ضعيف است اما اكنون به نظر مي رسد حكومت روسيه مستحكم است.»
وي افزود:« پوتين به عفو خودوركوفسكي نياز دارد تا حق خود را براي مجازات كردن اعلام كند و بخشندگي خود را نشان دهد.»
خودوركوفسكي كه بعضي ها از او به عنوان رهبر بالقوه مخالفان ياد مي كنند اكنون در آلمان در تبعيد به سر مي برد و اعلام مي كند بلند پروازي هاي سياسي ندارد.
اما ولاديمير پوتين كه مي تواند براي چهارمين دوره در سال 2018 خود را نامزد كند، اگر بخواهد بر افتخارات خود تكيه كند در اشتباه خواهد بود زيرا اقتصاد روسيه بيش از پيش از نشانه هاي رشد ضعيف رنج مي برد.
پيش بيني رشد توليد ناخالص داخلي براي سال 2013 در روسيه از يك و چهار دهم درصد فراتر نمي رود و به ويژه به سبب شكست رئيس جمهور در ايجاد فضاي مساعد براي شركت هاي خصوصي و اصلاحات نظام قضايي متوقف مانده است .
الكسي كوردين وزير سابق دارايي روسيه دوشنبه در سخناني كه در خبرگزاري ريانووستي منتشر شد گفت:« فعلا، ما در ركود قرار داريم. متاسفانه، اين واقعيت است. من مشاهده نمي كنم كه دولت تدابير تعيين كننده اي اتخاذ كند. ما مشاهده مي كنيم كه فرصت هاي دو سال گذشته از دست رفته است.»
129/145

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن