تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818826769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرانس24: آزادي خودوركوفسكي در روسيه دو پيامد مثبت براي مسكو در پي خواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: فرانس24: آزادي خودوركوفسكي در روسيه دو پيامد مثبت براي مسكو در پي خواهد داشت
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/29

00:04:50.24
خبرنگار شبكه تلويزيوني فرانس24 در مسكو گفت اندكي پس از صدور حكم عفو رياست جمهوري ، ميخائيل خودوركوفسكي رئيس سابق شركت نفتي يوكاس آزاد شد.
زنيا بولشاكووا خبرنگار اين شبكه افزود يك روز پس از اعلام خبر عفو خودوركوفسكي، وي آزاد شد. وي از ده سال پيش در زندان بود.
در حال حاضر پرسشهاي زيادي مطرح است. آزادي خودوركوفسكي تحت چه شرايطي صورت گرفته است و آيا او واقعا تقاضاي مكتوب عفو خود را تحويل ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه داده بود. روزنامه كومرسانت نوشته است فشارهايي از جانب سازمانهاي اطلاعاتي روس بر خودوركوفسكي اعمال شده بود تا او مجبور به نوشتن اين تقاضانامه شود. در قوانين روسيه، هر تقاضاي رسمي عفو به معناي پذيرش جرم است و خودوركوفسكي تاكنون از پذيرش جرم خود امتناع كرده بود.
اين خبرنگار ادامه داد به گفته كارشناسان اين تصميم صرفا به نزديك بودن زمان برگزاري بازيهاي المپيك زمستاني در سوچي مربوط مي شود. قرار است بازيها در ماه فوريه آغاز شود. پرونده خودوركوفسكي باعث انتقادهاي زيادي در جهان شده بود. مدافعان حقوق بشر مي گفتند اين نمونه بارز انحرافات استبدادي رژيم مسكو و دستگاه قضايي غيرعادلانه اين كشور است چرا كه يكي از رقباي سياسي احتمالي پوتين اين طور سركوب شده است. پوتين با عفو وي اميدوار است انتقادها از روسيه را در آستانه بازيهاي المپيك كاهش دهد.
او همچنين مي خواهد به بازرگانان و سرمايه گذاران خارجي بگويد جو سرمايه گذاري در روسيه بهتر شده و آنها مي توانند آزادانه در روسيه سرمايه گذاري كنند.
اين خبرنگار ادامه داد مخالفان سياسي روسيه از آزادي خودوركوفسكي استقبال كردند.
00:05:28.15

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن